אמ;לק: מסדר הכבוד של הרמטכ"ל ה-22 אביב כוכבי. צילום: מוטי קמחי

אמ;לק: מסדר הכבוד של הרמטכ"ל ה-22 אביב כוכבי

ההפגנה בכביש הראשי בבקה אל גרבייה על רקע הרצח של איה מסארוה, התפריט המפתיע באירוח קבוצת הפוטבול קלמסון טייגרס בבית הלבן וסיקור מזג האוויר הסוער השבוע • סיכום החדשות השבועי של פרוגי, כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש

הייתים עסוקים בענייני לימודים ולא הספקתם להתעדכן בפרידה מהרמטכ"ל הקודם גדי איזנקוט וכניסתו לתפקיד של אביב כוכבי? פספסתם את תכנון רכישת סוללות כיפת ברזל בידי צבא ארצות הברית? סיכום החדשות השבועי של פרוגי יעשה לכם סדר בבלאגן וישאיר אתכם הכי מעודכנים שיש.

עוד בערוץ המגזין:

יום ראשון

פרידה מהרמטכ"ל

ערב פרידה מהרמטכ"ל היוצא, רב-אלוף גדי איזנקוט, שהוחלף ביום שלישי על ידי אלוף אביב כוכבי נערך טקס בקריה בתל אביב. בערב השתתפו בין היתר ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, גם נשיא המדינה ראובן ריבלין, שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, הרמטכ"לים לשעבר גבי אשכנזי ובני גנץ, חברת הכנסת ציפי לבני, שר החינוך נפתלי בנט, שר התחבורה ישראל כץ, שרי ביטחון לשעבר ובכירי צה"ל בעבר ובהווה.

איזנקוט בעת מילוי תפקידו כרמטכ
איזנקוט בעת מילוי תפקידו כרמטכ"ל © דובר צה"ל

זיהום אוויר גבוה מאוד עקב סופת אבק

סופת אבק מכיוון מצרים גרמה לזיהום אוויר גבוה מאוד ברחבי הארץ, מחיפה דרך מישור החוף ועד הנגב והערבה. במשרד להגנת הסביבה אמרו כי זיהום האוויר הגבוה נגרם בשל שקע עמוק מעל מזרח הים התיכון, אשר גורם להסעת אבק מכיוון מצרים לאזור ישראל. המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות המליצו לאוכלוסיות רגישות: בהם חולי לב, חולי ריאות, קשישים, ילדים ונשים בהיריון - להימנע מפעילות גופנית מאומצת בחוץ.

תלמידה נפלה מגובה רב בטיול - ונפצעה בראשה

תלמידה בת 17 הלומדת בבית ספר החרדי "בית יעקב" במודיעין עילית, מעדה במהלך טיול בנחל זוהר, ונפלה ממדרון בגובה של כעשרה מטרים. מסוק צה"ל פינה אותה לבית החולים סורוקה בבאר שבע כשהיא במצב בינוני וסובלת מחבלות בראשה ובגפיה. המשטרה פנתה לציבור בבקשה לנהוג בזהירות באתרי הטבע והטיולים, ובמיוחד לאחר הגשמים בהם הקרקע חלקה ולא יציבה.

יום שני

מזג אוויר סוער בצפון

הגשמים שלא פסקו הביאו איתם נזקים קשים ליישובים שבצפון הארץ; בתים הוצפו, בתי ספר הוצפו ופונו, לימודים בוטלו, כבישים נחסמו, מכוניות ניזוקו ושני נהגים שרכביהם הפרטיים שקעו בנחל חילזון הזעיקו את כוחות הביטחון וחולצו. אתר החרמון נסגר בגלל השלג ותנאי מזג האוויר. רשות המים הודיעה כי מפלס הכינרת עלה ביממה האחרונה (ב') ב-2 ס"מ וכעת הוא עומד על 214.11 - מתחת לפני הים. מתחילת העונה המפלס עלה ב-55 סנטימטרים.

הגשמים הבלתי פוסקים הסבו נזקים רבים ליישובי הצפון © צילום: fotolia

25 מטיילים חולצו מנחל צאלים

במשטרת ישראל התקבל דיווח על 25 מטיילים שנתקעו בנחל צאלים ללא אמצעי תאורה והתקשו לצאת. מתנדבי יחידת החילוץ המשטרתית עין גדי הוזעקה למקום על מנת לחלץ את הקבוצה, כשאנשי היחידה בקשר טלפוני עם הקבוצה ובדרכם אליהם. ממשטרת ישראל נמסר כי על-פי התחזיות אנו לקראת מזג-אוויר חורפי וקיים חשש לשיטפונות בנחלים, ואף המליצה להימנע מיציאה לטיולים באזורים שקיים בהם חשש לשיטפונות.

יום שלישי

הממשל האמריקני מושבת - הפתרון: המבורגרים לכולם!

כבר 24 ימים שהממשל האמריקני מושבת בגלל הוויכוח של הנשיא דונלד טראמפ והקונגרס על מימון החומה בגבול מקסיקו. זוהי ההשבתה הארוכה בתולדות ארה"ב, והיא משפיעה על כ-800 אלף עובדים. חלק מהעובדים יצאו לחופשה ללא תשלום, ואילו אחרים בחרו להמשיך לעבוד בחינם. השפים בבית הלבן נשארו בבתיהם עד שהשבתת הממשל תסתיים. הנשיא טראמפ, שתכנן לארח את קבוצת הפוטבול קלמסון טייגרס שזכתה באליפות המכללות, היה צריך לחשוב על פתרון יצירתי לקראת האירוח בבית הלבן, ולכן החליט להזמין על חשבונו, מאות המבורגרים, פיצות וצ'יפס.

צה"ל החליף רמטכ"ל

לאחר שהועלה לדרגת רב-אלוף, אביב כוכבי קיבל מידי הרמטכ"ל היוצא גדי איזנקוט את הפיקוד על צה"ל במסדר הכבוד במחנה הקריה בתל אביב, והפך באופן רשמי לרמטכ"ל ה- 22. לאחר מסדר הכבוד עלו השניים לישיבת פורום מטכ"ל לשם הפרידה הסופית מאיזנקוט.

מסדר הכבוד שנערך במחנה הקריה בתל אביב © צילום: מוטי קמחי

יום רביעי

חמש שנות מאסר לעובד שגנב מחברת הסייבר NSO

בבית משפט המחוזי בתל אביב נערך דיון בפרשת העובד שגנב מידע מחברת NSO. העובד, יחיאל איסקוב (38) הואשם בגניבת תוכנה ובניסיון למכור אותה בדארקנט לגורם זר. חברת NSO עוסקת במתן פתרונות טכנולוגיים בתחום תקיפת הסייבר, והיא משווקת את מוצריה לגורמי ביטחון בישראל ובעולם. בחודש יוני בשנה שעברה הוגש כתב האישום נגד איסקוב, שכלל ניסיון לפגיעה ברכוש באופן שהיה בו כדי לפגוע בביטחון המדינה, גניבה בידי עובד, ביצוע פעולת שיווק ביטחוני ללא רישיון ושיבוש או הפרעה לחומר מחשב. את המעשים, נטען, ביצע העובד משום שעמד בפני פיטורים. לאחרונה הגיעו הצדדים: הפרקליטות וסניגוריו של איסקוב להסדר טיעון בפרשה; איסקוב הורשע בגניבה ממעביד לצד עבירות נוספות, אבל האישום הביטחוני הוסר. הצדדים, שהציגו את ההסדר בפני השופט, ביקשו מהשופט לגזור עליו חמש שנות מאסר.

ארצות הברית תרכוש סוללות כיפת ברזל

צבא ארצות הברית ביקש מהקונגרס לאשר לו תקציב בסך 373 מיליון דולר לרכישת שתי סוללות של כיפת ברזל מישראל, וזאת בכדי להגן על חיילים אמריקנים שמוצבים באזורי עימות בעולם מפני רקטות, טילי שיוט, מזל"טים, פצצות מרגמה ואיומים נוספים. על פי דיווחים באתר האמריקני לענייני ביטחון, צבא ארצות הברית מבקש לרכוש במהירות את שתי הסוללות, שיסופקו לו עד 2020, כשעליהן 12 משגרים, שני מכ"מים, שתי מערכות ניהול קרב ו-240 טילי יירוט.

כיפת ברזל
כיפת ברזל © צילום: מוטי קמחי

שלג בירושלים

עשרות עצים ועמודים קרסו ברחבי הארץ בעקבות מזג האוויר הסוער, שדה התעופה באילת נסגר בעקבות הסערה, הטיסות ממנו ואליו בוטלו, כבישים רבים נחסמו לתנועה, והפסקת חשמל נרחבת הייתה בדרום צפת. עם זאת, בירושלים חגגו עם השלג שירד, אף על פי שמעיריית ירושלים נמסר כי הלימודים ביום שלמחרת (ה') התקיימו כסדרם בכל מוסדות החינוך בעיר.

בירושלים חגגו את השלג
בירושלים חגגו עם השלג שירד © fotolia

יום חמישי

ניסן סלומינסקי פורש מהחיים הפוליטיים

חבר הכנסת ניסן סלומינסקי, יושב ראש ועדת החוקה, אמר בוועידת חברי מרכז הבית היהודי כי לאחר לבטים רבים, החליט שלא להתמודד לא על ראשות הרשימה ואף לא לרשימה עצמה, ובכך הודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים.
כנסת
חבר הכנסת ניסן סלומינסקי נפרד מהכנסת © צילום מסך מיוטיוב

פיגוע בקולומביה

מכונית תופת התפוצצה בחניון בית ספר לשוטרים בבירת קולומביה. לאחרונה גברו מתקפות המורדים בגלל מבוי סתום בשיחות השלום. 8 אנשים נרצחו בפיגוע זה.

סוף השבוע

נער נפצע קשה לאחר שאבן נפלה על רגלו 

נער בן 14 טיפס על חומה במתחם קבר שמואל הנביא ונפל ממנה. אבן שהתנתקה מהחומה פגעה ברגלו וגרמה לקטיעתה. הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם במצב קשה.

מאות מפגינים דורשים מאסר עולם לנאשם ברצח הסטודנטית הישראלית

מאות בני אדם הפגינו בכביש הראשי בבקה אל גרבייה על רקע הרצח של איה מסארוה, ילידת המקום, שנרצחה ביום רביעי האחרון סמוך למלבורן שבאוסטרליה. המשתתפים בהפגנה, שאורגנה על ידי ועדת הסולחה, גינו את המעשה ודרשו להטיל על הרוצח עונש של מאסר עולם. מוקדם יותר היום (ו') דווח כי כתב אישום בגין אונס ורצח הוגש נגד קודי הרמן, כבן 20, שנעצר אתמול בבוקר בפרבר גרינסבורו.

תגובות