משפחה זה מעל לכל: כך תשפרו את הקשר עם המשפחה. צילום: fotolia

משפחה זה מעל לכל: כך תשפרו את הקשר עם המשפחה

לפעמים אתם מרגישים שאמא ואבא שלכם לא מבינים לליבכם? או שאחים שלכם "מסתלבטים" וצוחקים עליכם ללא הרף? אז אתם יכולים לנשום לרווחה, כי בדיוק בגלל זה דאגנו לכם למספר טיפים לשיפור היחסים שלכם עם משפחתכם

בכל משפחה ישנן מחלוקות, ריבים ואפילו חילוקי דעות, לפעמים אנחנו רבים ודקה לאחר מכן חוזרים לדבר כאילו דבר לא קרה. אך לעיתים, אנחנו נתקלים בריבים יותר קשוחים עם בני משפחתנו, שגורמים לנו למצב רוח ירוד ולעצבים ממושכים. אבל למזלכם, יש לכם את פרוגי, שמוצאים לכם פתרון לכל בעיה.

עוד בערוץ המגזין:

אין אחד שלא רב עם האחים שלו על בגדים או על השלט של הטלוויזיה, עם אמא על ארגון הבית, ועם אבא על כך שהוא מבקש מאיתנו לעזור לאח הקטן בשיעור הבית בדיוק כשאנחנו באמצע למידה למבחן. לכל אדם יש את דרך ההתמודדות האופיינית לו: ישנם כאלו שמסתגרים עצבנים בחדר, כאלו שמשתפים את החבר הטוב, וכאלה שישר בורחים אל המסכים והרשתות החברתיות. אך מה הדרך האמיתית שלנו להתמודדות עם ריבים מול בני המשפחה?

© fotolia

הקשבה

הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא להקשיב להם, לשמוע את הצד שלהם ולנסות להבין מה הם רוצים ולמה הם מתכוונים. לפעמים נוצרות המון אי-הבנות בתוך הבית, ובעקבות כך ישנם ריבים רציניים וכעס עצום אחד כלפי השני, וכל זה קורה מהסיבה הפשוטה: חוסר הקשבה.

תקשורת

ההצעה השנייה שלנו היא תקשורת טובה, במערכת יחסים טובה ותקנית בתוך המשפחה צריך להיות שיתוף הדדי. בני המשפחה שלכם צריכים להיות החברים הכי טובים שלכם, לכן תרבו בלשתף ולספר להם על איך עבר עליכם היום, על הציון שקיבלתם במבחן במתמטיקה ועל מה יושב לכם על הלב.

© צילום: fotolia

פשרות

כשמתעורר בינכם ויכוח, תנסו להגיע להחלטה שתספק את שניכם. לפעמים תוותרו ולפעמים תעמדו על שלכם, תלוי עד כמה חשוב לכם הדבר. אך תיישמו זאת עם האחים בלבד, משום שעם ההורים המצב הוא שונה, עלינו לכבד את החלטותיהם בכל מצב. אם למשל ההורים סירבו לכם פעמים מרובות על משהו מסוים, אל תתעקשו, תוותרו. ההורים שלכם יודעים מה טוב עבורכם יותר ממה שאתם חושבים שטוב עבורכם. תנו להם להחליט, זו הסמכות שלהם. אך אם יש לכם, מדי פעם, משהו שהם מסרבים לו והוא מאוד מאוד חשוב לכם, תפנו אליהם בצורה יפה ותבקשו להגיע לפשרה שתמצא חן כלפי שני הצדדים.

כבוד

על מנת לשפר את היחסים במשפחה עליכם גם לנהוג בכבוד ולהביע אהבה אחד כלפי השני. תיצרו אווירה מכבדת בבית, בכך שתעזרו לאחים ולהורים שלכם ותפרגנו להם, תנסו להימנע משנאה ותחרות עם האחים, ותשתדלו לדגול בכבוד ואהבה.

התחשבות

אחרי הכל, מרכיב מספר אחד במשפחה הוא התחשבות. כולנו צריכים לזכור, שגם על המשפחה שלנו עוברים דברים. אם זה יום לא מוצלח בעבודה של ההורים, אחותנו רבה עם החברה הכי טובה שלה או אפילו, אח שלנו נכשל במתמטיקה. אנחנו צריכים לזכור שכמו שאנחנו מצפים שהם יהיו שם בשבילנו, כך גם הם מצפים.

 

 

 

תגובות