בן 15: "רוצה להיות שלם עם עצמי". צילום: fotolia

בן 15: "רוצה להיות שלם עם עצמי"

בגיל ההתבגרות אנחנו עוברים המון שינויים, הסביבה משתנה ואיתה גם המראה החיצוני. הדברים האלה גורמים לרובנו להפסיק להאמין בעצמנו, איך מתמודדים עם חוסר הביטחון? ואיך חוזרים להאמין בעצמנו?

יחד עם כל השינויים בגיל ההתבגרות אנחנו מתחילים לאמץ לעצמנו דעות משלנו בנושאים רבים. לפעמים, הדעות שלנו שונות משל חברינו, וחסרי הביטחון שביננו - נוטים לחשוב שזה אומר שדעותיהן שגויות, ולערער על כל מה שהם מאמינים בו אך ורק בגלל הלחצים מהסובבים אותנו.

מחשבות אלה התרוצצו בראשו של נער בן 15 שהחליט לפנות לגולשי אתר "Ask People" כדי לקבל עצה.

הנער מספר כי לאחרונה הוא הפסיק להיות בטוח בכל הדברים בהם הוא מאמין. הוא לא מצליח להבין מה הן באמת דעותיו. "אני לא בטוח בדעות שלי למשל כל פעם כשאני שומע דעות של אנשים אחרים אני מתחיל לחשוב שהדעות שלי לא נכונות. זאת אומרת שאני לא בטוח בדעות שלי ולרוב זה ככה אני לא מצליח להבין מה אני באמת אוהב איך אני באמת חושב". הוא מוסיף כי חוסר האמונה העצמית גורם לא לערער בהיבטים רבים בחייו, החל מאמונתו הדתית ועד נטייתו המינית. "אמא שלי סיפרה לי שמישהו במשפחה שלנו עשה שינוי מין מזכר לנקבה, וזה הכניס אותי ללחץ ולמרות שאני בטוח בזה שאני סטרייט 100% למרות שאני בטוח בזה שאני נמשך לבנות אני עדיין הרגשתי שאני לא בטוח מה היא הנטייה המינית שלי".

"אני מתחיל לחשוב שהדעות שלי לא נכונות" © צילום מסך

אחד הגולשים כתב כי "זה דבר טבעי שיכל לקרות למתבגרים שמנסים למצוא תשובות למי שהם, ולמה שהם חושבים אצל אחרים" והמליץ לו להבין שהדעות שלו הן מה שהופך אותו למיוחד והוא צריך להתגאות בהן.

חשוב שתזכרו, תמיד יש מקום לשמוע דעות שונות משלכם, להקשיב להן ולנסות להבין את הצד השני אך לא לפקפק בדעות שלכם רק כי כולם מסביבכם חושבים שאתם טועים.

 

 
תגובות