יום הזכרון: "זה היה מאוד מרגש עבורי וחשתי גאווה". באדיבות הנוער העובד והלומד

יום הזכרון: "זה היה מאוד מרגש עבורי וחשתי גאווה"

כל יום זכרון אנו מזכירים את חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. דניאל בן-בסט מפתח תקווה, מספר לנו על פעולתו הבוקר, ובעיקר על בן דודו של סביו. שאותו הוא זוכר ומרגיש עד היום.

הבוקר, התפרסו למעלה מ-5,000 חניכים מתנועת הנוער העובד והלומד, יהודים דרוזים ובדואים, בלמעלה מ-130 בתי עלמין בכל רחבי הארץ, מאילת ועד מטולה. זו הפעם ה-38 ברציפות לקיים את מפעל "זר לנופל - צרור פרחים למשפחות השכולות". החניכים מחלקים ברגעים אלו זרי פרחים למשפחות השכולות - ללא תשלום, זאת בשיתוף היחידה להנצחת החייל במשרד הביטחון.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אחד ממשתתפי הפעילות והתנועה, הוא דניאל דוד בן-בסט, תלמיד כיתה ט' מפתח תקווה, שמוכיח כי למרות שהוא כבר דור שני מאז נפילתו של בן דודו של סבא שלו, הוא עדיין זוכר, מושפע ונותן לו מקום בחייו.

דניאל בקברו של מאיר
דניאל בקברו של מאיר © צילום פרטי

לא מעט בני נוער יכולים להודות, שכאשר ישאלו אותם על חייהם הפרטיים של קרובי משפחה של סביהם, הם לא ממש ידעו באופן מעמיק מה לענות. לעומתם בן-בסט, לא חושב פעמיים ומספר על בן דודו של סביו. "מאיר בן-בסט נולד בעיר פיליפילי שבבולגריה ולמד בבית-הספר העברי המקומי. בשנת 1944 עלה ארצה, עבד כמכונאי בקיבוץ דפנה. מאיר היה איש עבודה מנעוריו והתמסר גם ללימודים. עד שעה מאוחרת בלילה היה מהלך בקיבוץ בבגדי-עבודה, עוזר לחברים ופעיל במועדון הקיבוץ. במהלך חייו האישיים, היה נוהג לעזור לילדים בעלי מגבולויות בנוסף, רבים יכלו להעיד כי היה אדם חברתי שדואג לזולת, ציוני ורודף שלום".

דניאל, סיפר לנו על יחסיו עם סביו, למרות שהיה רק בן דודו - עדיין, הוא חש אליו קרבה עצומה ונהג לספר לנכדיו עליו. בדומה למאיר שגם היה פעיל בנוער העובד והלומד, כך גם דניאל ממשיך את דרכו ונמצא כיום בתנועת הנוער. דניאל מספר לנו על אחד הסיורים המשמעותיים ביותר עבורו, "בפסח, היינו באיזור תל -חי, שני חברים שלי התחילו פעולה ואני המשכתי אותם, סיפרתי עליו - מי הוא היה, מה עשה, זה היה מאוד מרגש עבורי וחשתי גאווה".

פעילות זר לנופל
פעילות זר לנופל © באדיבות הנוער העובד והלומד

למרות שהוא דור שני מאז מאיר, דניאל מספר לנו שבכל זאת יום הזכרון, הוא לא סתם עוד יום בשנה עבורו, לדעתו יום הזכרון משמש משמעות קצת אחרת. "אמנם מאיר לא היה בחיי, אבל מכל הסיפורים ששמעתי מאיר נפל בנסיון להגן על המדינה, מפאת הציונות שלו זו הייתה התוצאה, כמוהו עוד יש רבים ולכן, חשוב לזכור את אלו שבזכותם יש לנו מדינה".

יום הזכרון, הוא יום זכרון לחללי ישראל ונפגעי פעולות האיבה, רק השבוע נפלו לנו ארבעה אזרחים חפי מפשע. דניאל מגיב לנו על הדבר. "מאיר נפל בשנת 1948, עכשיו כבר 2019 ועדיין, לא מעט חיילים ונפגעים נופלים. אני מקווה שבעתיד נגיע לשלום, זה היה רצונו של מאיר וכל משפחתי".

תגובות