משמעותי: האירועים שבלעדיהם לא הייתה לנו מדינה. צילום: Gettyimages.IL/GPO

משמעותי: האירועים שבלעדיהם לא הייתה לנו מדינה

כיום זה מובן מאליו לכולנו שיש לנו מדינה, מדינת ישראל. אך לפני 100 שנים דבר זה נתפס כבלתי אפשרי, משאלה שהיא רק בגדר חלום. כפי שניתן לראות, משאלה זו התממשה והיום אנחנו חוגגים את יום העצמאות ה-71 למדינתנו! לכן, אספנו עבורכם את כל האירועים שתרמו להקמתה ושמירה עליה

אירועים רבים אשר התרחשו בעבר, עיצבו את גורל העם היהודי וביניהם הקמת מדינה יהודית. אישים רבים וחשובים לקחו חלק באירועי מפתח שתרמו להקמת המדינה, אישים כמו דוד בן גוריון, בנימין זאב הרצל ועוד רבים אחרים קידמו את העלייה ארצה, ישוב הארץ ובסופו של דבר להקמת המדינה. אז החל ממאורעות השואה ועד הכרזת המדינה, הנה האירועים המשמעותיים שתרמו להקמתה של מדינת ישראל.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

השואה בתקופת במלחמת העולם השנייה

בתקופת מלחמת עולם השנייה, התבצע רצח המוני ושיטתי של היהודים – כשישה מיליון יהודים נרצחו! היסטוריונים רבים מצביעים, כי אירוע זה גרם לעולם להבין מהו הפתרון הנכון עבור שאלת היהודים, מציאת טריטוריה לעם היהודי בו יוכל להתקיים. כך, מהזוועה הנוראה הזו צמח דבר טוב, נושא שאלת היהודים הועלה לסדר היום העולמי ולבסוף הוחלט על הקמת מדינה יהודית.

© gettyimges.ILKeystone

המשמעותי מכל – הכרזת המדינה

"אנו מכריזים בזאת, על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, היא מדינת ישראל". אין אחד של מכיר משפט זה, משפט אשר מסמל את הקמת המדינה. בזכות אותה התכנסות בתאריך ה' באייר תש"ח (1948), 8 שעות לפני עזיבת הבריטים את ארץ ישראל. באותו יום דוד בן גוריון, ראש הממשלה הראשון, הקריא את מגילת העצמאות והכריז על הקמת מדינת היהודים, הלוא היא מדינת ישראל.

החלטת כ"ט בנובמבר

בתאריך ה-29 בנובמבר 1947, עצרת האומות המאוחדות (האו"ם), החליטה הקמת 2 מדינות בארץ ישראל – מדינה יהודית ומדינה ערבית. בזכות כך ניתן אישור כלל עולמי על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל. הישוב היהודי בארץ פרץ בריקודים ומחולות, השמחה הורגשה ברחבי ארץ ישראל, אך היו כאלו שראו זאת בעין לא יפה, במיוחד הערבים שסבבו את ארץ ישראל וערבים תושבי הארץ. על כן, פתחו בשורה של אירועים אלימים ופעולות איבה שהובילו לתחילת מלחמת העצמאות.

© Fotolia

מלחמת העצמאות

מלחמת העצמאות התחילה עוד לפני הקמת מדינת ישראל, מיד לאחר החלטת האו"ם בכ"ט בנובמבר. תחילה התבצעו פיגועים ואירועים אלימים בידי הערבים על התושבים היהודים, אך לאחר הכרזת העצמאות של מדינת ישראל, הקרב על הקמת המדינה החריף. צבאות של מדינות ערב המקיפות את א"י החלו בלחימה ביהודים כיממה לאחר ההכרזה, מדינת ישראל שזה עתה קמה עמדה במתקפות בגבורה, לאחר קרבות וגבייה של קורבנות רבים. המלחמה הסתיימה בנצחון מוחץ שלנו, ולשמחנו קמה מדינת ישראל! 

לולא אירועים אלו, מדינת ישראל לא הייתה קמה. למרות כל הפעולות שנעשו למניעת הקמת מדינה יהודית, המדינה עדיין עומדת איתנה וחזקה – כבר 71 שנים! אז היום, כשתצאו לרחובות לשמוח אל תשכחו את כל הקורבנות ששילמו בחייהם למען הקמת המדינה, ואת האישים שפעלו למען הגשמת מטרה זו!

תגובות