פוש אחרון: כך תצליחו להתרכז בלימודים גם ממש לפני הסוף . צילום: sutterstock

פוש אחרון: כך תצליחו להתרכז בלימודים גם ממש לפני הסוף

אנחנו ממש לקראת סיום שנת הלימודים, אך הבגרויות והמבחנים עדיין תופסים חלק גדול מאוד מזמננו. בדרך כלל, זו התקופה שהעומס והמבחנים הצפופים כבר מתחילים להיות קשים ומעייפים יותר, בשל כך – מצאנו את הדרכים הטובות ביותר על מנת להתמיד ולהתרכז בלימודים, גם כשאנחנו לקראת הסוף

אנחנו נמצאים כעת באמצע חודש מאי, שזה אומר בעצם שבעוד כחודש וחצי, ב-21 ביוני, תלמידי החטיבה והתיכון בארץ יסיימו את שנת הלימודים. אך עד אז, אנחנו עסוקים בלעבור את תקופת הבגרויות ועומס המבחנים הכי מהר שאפשר, אך בגלל שאנחנו לקראת הסוף – זה קצת קשה ומעייף יותר. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

תלמדו עם חברים

נתחיל עם טיפ שלגמרי רלוונטי לכל השנה, למידה עם חברים. ישנם כאלה שאוהבים ללמוד לבד, ועם חברים מרגישים שהלמידה לא כל כך מועילה להם, אז אם זה עלול להזיק ולא להועיל – המנעו. ואילו לעומת זאת, ישנם סוגי תלמידים שפשוט לא יכולים ללמוד לבד, אלא חייבים  ביחד עם חברים. אנחנו אכן מסכימים שללמידה עם חברים יש גם יתרונות וגם חסרונות, אך מדי פעם, אפילו עם חבר אחד, זה באמת נחמד.

© צילום: Shutterstock

 

תאזנו בין מנוחה ללמידה

נכון, אתם צודקים, כבר שנה שלמה שאתם חורשים וחורשים, וכבר בא לכם לנוח, ושיתחיל כבר החופש הגדול. אך אין מה לעשות – לימודים זה לימודים, ובאמת מה שאנחנו מציעים לכם לעשות זה לשלב גם מנוחה וזמן לתחביבים. לא לחרוש כל יום, כל היום – זה לא בהכרח השיטה הטובה בשבילכם. כן, גם אם זה מתמטיקה. המוח מוכרח לקבל מנוחה וזמן לעכל את כל החומר, אז ספקו לו את זה.

נהלו את הזמן נכון

על מנת להספיק ללמוד, אבל בצורה נורמטיבית, לא בצורה שתעייף ותייאש אתכם – פשוט נהלו את זמנכם. בין אם זה ביומן, בפתקים, בלוח שנה בטלפון, או בכל מקום אחר שנוח לכם. ברגע שתסדרו את סדר היום שלכם, תצליחו להספיק ולשלב עוד דברים מעבר ללימודים, ובכך לא להתייאש מהלימודים הרבים.

 

© Fotolia

שמרו על חיוביות

עצה חשובה מאוד לתקופת העומס בכלל, ולחיים בפרט, היא שמירה על אופטימיות וחיוביות. בכל סיטואציה, תקופה או אתגר בחיינו אנחנו מוכרחים לשמור על השמחה והחיוביות שלנו, אחרת, אם נחשוב שלילי, הכל באמת לא יצליח לנו על הצד הטוב ביותר. אז אם אתם רוצים לסיים את השנה, אחרי שהשקעתם בה כל כך, עם ציונים טובים והישגים מעולים – הישארו חיוביים.

פוש אחרון

אתם ממש לקראת הסוף, אל תשכחו זאת. תתנו את כל מה שביכולתכם על מנת להצליח ולהוציא את הציונים הכי גבוהים שאתם יכולים, ואת ההישגים שהכי יספקו אתכם. תנסו להיזכר בכל השנה שעברה עליכם, וכמה השקעתם בה, ואז תבינו שבהחלט חייב לתת את הפוש האחרון.

 

תגובות