בן 15: "איך להתמודד עם הלחץ?". צילום: fotolia

בן 15: "איך להתמודד עם הלחץ?"

בתקופת התיכון, אנו נתקלים בלא מעט מבחנים חשובים שיקבעו את עתידנו הלימודי. במקרים כאלו, אנו נוטים להלחץ ולעתים - הלחץ משפיע על ההישגים שלנו

עכשיו בתקופת סיום הלימודים, יש לא מעט מבחנים מסכמים במקצועות ליבה כמו מתמטיקה ואנגלית, העומדים להשפיע על התחלת שנת הלימודים בשנה הבאה. בגלל ההשקעה הרבה שהשקענו כל השנה, אנו רוצים להשיג את התוצאה הטובה ביותר ולכן, המבחנים האלו מאוד מלחיצים אותנו. איך ניתן להתמודד עם הלחץ ולא לתת לו להשפיע על תוצאות המבחן?

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מחשבות אלו העסיקו נער בן 15 שבחר לפנות לגולשי ״Ask People” על מנת לקבל עצה. הנער מספר, כי הוא עומד לפני מבחן מסכם במתמטיקה שמאוד מלחיץ אותו, ״אני לחוץ ממנו ואני פוחד שאכשל״. הנער מוסיף, ומספר שבדרך כלל הוא גם לחוץ ממבחנים, אבל הפעם הלחץ שלו גדול יותר. ״ככה זה בכללי לפני כל מבחן שאני די לחוץ אבל הפעם זה יותר״. לסיום, הנער משתף כי הוא לא מפסיק לחשוב על המבחן, והוא לא יודע מה לעשות עם זה: ״אני פשוט לא מפסיק לחשוב על המבחן וזה משגע אותי כבר״.

"לא מפסיק לחשוב על המבחן" © צילום מסך


לאחר זמן קצר, הגולשים נחלצו לעזרתו וכתבו: ״ציון הבגרות מורכב מהרבה גורמים ובתור אחת שעברה את זה -זה לא כזה נורא. המבחן שאתה מדבר עליו הוא פחות מ-30 אחוז לבגרות, ואולי אפילו פחות מעשר אחוז, ככה שאין הרבה מה להילחץ. קח הכל בפרופורציות תעשה את ההכי טוב שלך ותירגע, כי הלחץ סתם גורם לנו לעשות שטויות ולטעות. קח איתך למבחן שוקולד או משהו קטן שמרגיע אותך. אתה יכול לעשות נשימות לפני, זה מאוד מרגיע. פשוט לנשום מהאף ולהוציא לאט מהפה זה מוריד לחץ ומפקס אותך. בהצלחה במבחן, תזכור שזה חלק קטן מהבגרות, והבגרות היא חלק קטן מהחיים שלך״.


אנו כאן כדי להזכיר לכם שלחץ יכול להיות גורם חיובי, ולעזור לנו להגיע לתוצאה טובה, אך יחד עם זאת הוא יכול להוות גורם שלילי. אז במקרים כאלו אנו מציעים לכם לנסות להרגע, לזכור שזה רק מבחן ושאם אנו באמת מבינים את החומר אנו נצליח בו. אז תלמדו טוב לפני, תגיעו רגועים למבחן ושיהיה לכם בהצלחה!

5:
תגובות