אמ;לק: נתניהו עותר לבג"ץ. צילום: gettyimages.IL/Amir Levy

אמ;לק: נתניהו עותר לבג"ץ

חגיגות חג השבועות, טרור הבלונים שלצערנו נמשך ומנכ"ל משרד רה"מ מסיים את תפקידו • סיכום החדשות השבועי של פרוגי, כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש

הייתם עסוקים בסיום תקופת המבחנים ובאכילת מאכלי הגבינה כך שלא שמתם לב לאסונות שקרו בחג השבועות? יכול להיות שפספסתם את הידיעה על ספינת חיל הים החדשה? סיכום החדשות השבועי של פרוגי יעשה לכם סדר בבלאגן וישאיר אתכם הכי מעודכנים שיש.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון

חגיגות חג השבועות

בקיבוצים רבים התקיימו חגיגות הביכורים, בהם הוצגו כל ענפי המשק והישגיהם בשנה החולפת. מאות אלפי מטיילים יצאו לאתרי הטבע, ורשות הטבע והגנים מסרה שכ-270 אלף מטיילים פקדו במהלך ימי החג את שמורות הטבע והגנים הלאומיים.

© fotolia

ארבעה ילדים טבעו במהלך החג

ארבעה מקרי טביעה של ילדים התרחשו בתוך פחות מ-48 השעות של חג השבועות, שלושה בבריכות פרטיות ואחד בים; פעוט בן שנה וחצי טבע בבריכה פרטית בבית בצפת (יום ש'), ופונה במצב בינוני למרכז הרפואי זיו בעיר. כמה שעות מאוחר יותר טבע בן 11 בבריכה פרטית במזכרת בתיה, והוא נלקח לבית החולים קפלן ברחובות, שם אושפז במצב קשה כשהוא מורדם ומונשם. ילד כבן 4 טבע (יום א') בצהריים בבריכה של צימר בראש פינה שבגליל העליון. לאחר פעולות החייאה הצליחו חובשים ופרמדיקים של מד"א להחזיר לו את הדופק, והוא פונה במצב קריטי לבית החולים זיו בצפת, שם ציינו כי הרופאים נאבקים על חייו בחדר הטראומה. דקות ספורות לאחר המקרה בראש פינה הוזעק צוות מד"א ממרחב דן לחוף טרומפלדור בתל אביב בעקבות דיווח על בן 8 שטבע בים. גם הפעם כאן בוצעו פעולות החייאה שלאחריהן פונה לבית החולים איכילוב בעיר כשהוא מורדם ומונשם. הוא עבר מאז כמה טיפולים מצילי חיים ומצבו הוגדר קל.

נתניהו עותר לבג"ץ

גורמים משפטיים העריכו, שראש הממשלה בנימין נתניהו יעתור לבג"ץ בבקשה לכפות על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לדחות את מועד השימוע שלו בתיקים 1000, 2000 ו-4000 מעבר למועד המתוכנן ל-2 באוקטובר. מחר (יום ב') יידרש נתניהו להודיע ליועמ"ש אם הוא מתכוון להתייצב לשימוע במועד.

© גיל יוחנן

יום שני

8 צעירים נפצעו בתאונה בסרי לנקה

שמונה אזרחים ישראלים, מרביתם צעירים בני 20 עד 25, אחד מהם בן 35. נפצעו בתאונת דרכים בסרי לנקה, כשהיו בדרכם מהבירה קולומבו לחוף ארוגם ביי שבמזרח המדינה. מהפרטים הראשוניים עולה כי הנהג נרדם לאחר כחמש שעות נסיעה, והתנגש במכונית חונה. כל הפצועים פונו לבית החולים, וממשרד החוץ נמסר כי שישה מהם סובלים משברים ומצבם מוגדר קל, ומצבם של השניים האחרים עדיין לא ברור.

תינוק נוסף טבע בבריכה

לאחר שארבעה ילדים קטנים טבעו במהלך חג השבועות, תינוק נוסף כבן שנה טבע בבריכה בכפר יונה. צוותי מד"א החלו בביצוע פעולות החייאה בתינוק, והצליחו להשיב לו את הדופק. הוא פונה לבית החולים מאיר בכפר סבא כשמצבו קשה והוא מונשם ומורדם. התינוק עבר טיפול מתקדם בחדר טראומה במיון ילדים והועבר לטיפול נמרץ ילדים במצב יציב.

© Fotolia

טרור הבלונים נמשך

עובדי ויערני קק"ל נגב דיווחו על כמה מוקדי שריפה ביער כיסופים, יער מגן ויער שמחוני, כמו גם בשדה חיטה הסמוך לקיבוץ כפר עזה. על פי החשד השריפות החלו בעקבות בלוני תבערה ששוגרו מרצועת עזה. לפי הדיווחים, יותר מ-100 דונם חיטה נשרפו.

יום שלישי

ספינת חיל הים החדשה

בחודש האחרון הושלם תהליך נוסף במסגרת השקת קורבטת הטילים החדשה - אח"י מגן, שנבנתה בשנתיים האחרונות עבור חיל הים הישראלי בנמל קיל שבצפון גרמניה. אח"י מגן צפויה להגיע לחיפה בעוד מספר חודשים, ואז צוותים טכניים של מספן הציוד בחיל הים יתקינו עליה את מערכות הלחימה הישראליות, בדרך להפיכתה למבצעית בשנה הבאה.

מנכ"ל משרד רה"מ מסיים את תפקידו

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יואב הורוביץ, הודיע לראש הממשלה בנימין נתניהו על רצונו לסיים את תפקידו. מדובר בהודעה מפתיעה, בייחוד כשראש הממשלה נמצא בעיצומו של קמפיין בחירות נוסף. סגן מזכיר ראש הממשלה, רונן פרץ, ישמש ממלא מקום.

יום רביעי

מחאת העובדות הזרים וילדיהן

עשרות עובדות זרות וילדיהן - רובם מהפיליפינים, העומדים לעמוד בני גירוש בקיץ הקרוב, מחו מול מעון ראש הממשלה. במחאה, חזרו משפטים של "אני ילד ישראלי, אל תגרשו אותי" ו"כאן ביתי, פה אני נולדתי" והחזיקו שלטים שעליהם נכתב "ואהבתם את הגר כי גרים הייתם" ו"ישראל היא המולדת שלי".

תגובות