מתאפקים ומרוויחים: למה כדאי לכם לחסוך מעכשיו?. צילום: Fotolia

מתאפקים ומרוויחים: למה כדאי לכם לחסוך מעכשיו?

מחפשים סיבות ל-למה כדאי לכם להתחיל את החיסכון שלכם כבר מהגיל הזה? אספנו לכם כמה סיבות שיעזרו לכם לעשות את זה

בשיתוף עם בנק הפועלים

תמיד משתלם להתאפק ולנהוג בזהירות רבה בכל הנוגע להוצאות הכספיות שלכם. חשוב שזה יתחיל כבר מגיל צעיר, בו אתם מפתחים את הבסיס הכלכלי הראשון שלכם ואת הרגלי הצריכה שלכם. אז למה כדאי להתחיל לחסוך כבר עכשיו? קבלו כמה סיבות!

רישיון ורכב

לא לכל ההורים יש מספיק כסף כדי לממן בעבורכם את לימודי הנהיגה או את הרכב עצמו אחרי שתעברו טסט, גם לפעמים קורה שאתם צריכים עוד כמה שיעורים לפני הטסט ולא בא לכם להנחית על ההורים את ההוצאה הגבוהה בכל פעם. חשוב שאתם גם תקחו בזה חלק - הרי בסופו של דבר הרישיון והרכב הם עבורכם וההורים לא צריכים לספוג את זה או לפחות לא את הכל - רצוי להתחלק איתם או לקחת את זה על עצמכם כשאתם צוברים מספיק כסף בעבור זה. אל תמהרו לקנות רכב אם יש למשפחה רכב - אתם עוד בתחילת הנהיגה שלכם וגרים אצל ההורים - כך שאין הצדקה על ההוצאות האלה, מה שכן - תחסכו בעבור זה מעכשיו כי רכב זו הוצאה גדולה הן ברכישתו והן במהלך שימושו (ביטוח, דלק ותקלות).
 
© fotolia

לימודים עיוניים (קורסים, חוגים מיוחדים)

בא לכם איזה חוג אקסטרה או קורס מיוחד בעתיד שיעשיר את הידע שלכם? אתם לגמרי יכולים לעשות זאת. לא מדובר על לימודים אקדמאיים (שגם עבורם כדאי לפתוח תוכנית חיסכון), אלא על לימודים מיוחדים וקורסים שתמיד רציתם לחוות. לרוב הדברים הללו עולים לא מעט אבל זה מסוג הדברים שאכן כדאי לבזבז עליהם - אך צריך להיות מחושב מספיק מראש ולהתכונן לכך.
 
© fotolia

ימי הולדת לחברים, זוגיות ומשפחה

ימי הולדת לאנשים קרובים הם בהחלט הוצאה. אתם רוצים להעניק עבורם כמה שאפשר אך לא תמיד יש לכם מספיק כסף לכך. מומלץ להשאיר בצד חיסכון מיוחד להוצאות שכאלו כדי שתוכלו להרגיש שאתם בהחלט מפנקים אך שזה לא בא על חשבונכם על הדרך.
 
© fotolia

טיול חלומי

יש לכם יעד שאתם משתוקקים להיות בו? טיול חלומי שמגיל קטן אתם מתכננים לעשות? צריך להתכונן לכך בהתאם. טיול הוא הוצאה גדולה במיוחד אם אתם מתכננים לשהות ביעד זמן מה. התחילו לחסוך מעכשיו בעבור החלום הכייפי שלכם - זה ישתלם לכם ויהיה שווה כל שקל.
 
© shutterstock

טכנולוגיה

כמה כיף לחסוך עבור מוצר שתמיד רציתם, נכון? אומנם במרבית המקרים מדובר במוצרים שהם לא הכרחיים עבורכם אבל בכל זאת סימנתם אותם כמטרה - שזה עדיין מבורך. נעולים על מה שאתם רוצים? מעולה! שמרו בכל פעם סכום כסף עד שתגיעו אל היעד ותוכלו לרכוש את מה שתמיד חלמתם עליו.
 
© fotolia

על כל צרה שלא תבוא

תמיד טוב שיש לכם סכום כסף בצד לעת צרה. אתם אף פעם לא יכולים לדעת בעבור מה תצטרכו אותו ומה יקרה בדרך. בנו תוכנית חיסכון משלכם ובו תפקידו סכום כסף מדי פעם על מנת שתוכלו להיות מוכנים כל הזמן לכל מה שעלול לקרות.
 
© fotolia
 
פרויקט "משפחה בצמיחה" של "ידיעות אחרונות" ו-ynet בשיתוף בנק הפועלים, חוזר בפעם השישית. במסגרתו ייבחרו חמש משפחות שמתמודדות עם קשיים או עם לבטים הנוגעים לתקציב שלהן. הן יספרו את סיפורן ויקבלו ייעוץ שיסייע להן לשפר את ההתנהלות הכלכלית.  הפרויקט יעסוק השנה בין השאר במה חשוב לדעת כשלוקחים משכנתה, ניהול העו"ש והמינוס, חינוך פיננסי לילדים ושליטה בכלים דיגיטליים לביצוע פעולות בנקאיות. המשפחות שייבחרו יספרו את סיפורן במוסף "ממון", באתר ynet וברשתות החברתיות. למתחם המיוחד - לחצו כאן.

בשיתוף עם בנק הפועלים

תגובות