מפתיע ומרגש: סיפורי החיסכון הכי מטורפים . צילומים: איה דורון וצילום מסך מפייסבוק

מפתיע ומרגש: סיפורי החיסכון הכי מטורפים

הנער שחסך במשך שנתיים כדי לקנות לחברו הנכה כיסא גלגלים, הילד שקנה לאמו רכב והתלמידה שחסכה וגייסה לבסוף אלפי שקלים כדי לרכוש תיקים לתלמידים מעוטי יכולת - סיפורי החיסכון המרגשים ביותר

בשיתוף עם בנק הפועלים

מעבר לקניות אישיות, כסף לבזבוזים או חיסכון אישי - יש כמה סיפורי חיסכון שמצליחים לגעת לנו בלב, לרגש ולהפתיע אותנו במיוחד. קבלו את סיפורי החיסכון המטורפים שלא ישאירו אתכם אדישים!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

החבר הכי מרגש בעולם

טאנר, נער בחטיבת הביניים מארקנסו, החליט לחסוך את דמי הכיס שלו מההורים ואת הכסף שעבד למענו במשך שנתיים שלמות. כל דולר שהרוויח, החליט טאנר לשמור אותו מבלי שאמר מילה על כך לאף אחד. אחרי שנתיים של חיסכון, החליט הנער להפתיע את חברו הנכה מבית הספר - ברנדון ולקנות לו כיסא גלגלים חדש לאחר שזה נע עד כה עם כיסא מסורבל, ישן ושלא מתגלגל היטב. טאנר רכש בעברו חברו הטוב כיסא חשמלי חדש עם הכסף שחסך והצליח לגעת בלבבות רבים ולשפר את איכות חייו של חברו והכל בזכות חיסכון והמון טוב לב.

© צילום מסך מפייסבוק

לא זר בכלל

וי קאופו, עובד זר מתאילנד, הגיע לעבוד בישראל כדי להרוויח כסף. הוא עבד במסעדה יפנית בירושלים וחמש שנים מאז שהגיע החליט לחזור חזרה הביתה, אבל הצעד הבא שלו היה מפתיע במיוחד. עם הכסף שחסך מעבודתו במסעדה - החליט קאופו לתרום. במסגרת עבודתו במסעדה במהלך אותם השנים, יצא לאותו העובד להיתקל בנערים ונערות חסרי בית המשוטטים ולנים באזור - קאופו לא שכח אותם ורגע לפני שטס החליט להביא מזוודה מלאה בכסף שהרוויח וחסך לעמותת "עלם" וביקש לתרום אותם עבור בני נוער נזקקים. "כאב לי על הילדים האלה, שבלילה אין להם לאן לחזור", סיפר וי על המקרה. "החלטתי לאסוף להם כסף, ובכל פעם שעשיתי קניות ונשאר לי עודף בכסף קטן, שמתי אותו במזוודה. אני מקווה שהצלחתי לעזור לילדים האלה".

© פרטי

ילד של אמא

לא כל הילדים בעולם נמצאים במצב כלכלי יציב וכזה שמאפשר את מה שנראה טבעי ומובן מאליו, אך לא מובן מאליו להשתמש בכסף שחוסכים עבור ההורים ולא עבור עצמכם, וזה בדיוק מה שעשה וויליאמס פרסטון, בן ה-13 מפרנלי שבנבאדה. וויליאמס החליט למכור את ה-Xbox שלו ולעבוד בכיסוח דשא לתושבי השכונה. עם הכסף שחסך החליט להפתיע את אמו ולקנות לה רכב. האם החד הורית פרצה בבכי עם קבלת המתנה המפתיעה, היא התקשתה למצוא עבודה חדשה לאחר הגירושין והבן שלה (מתוך שלושה) הראה לה שהחיסכון שלו היה שווה את זה. 

© צילום מסך

השקעה מגיל צעיר

בשנת 2012 ווילו טופאנו בת ה-14 מדרום-מערב פלורידה עשתה השקעה מפתיעה במיוחד עם הכסף שהיא חסכה במו ידייה. האזור בו גרה ספג מכה קשה של תהליכי עיקול בתים - טופאנו זיהתה את ההזדמנות והחליטה לקחת את הסקייטבורד שלה ולמצוא חפצים ומציאות ביתיות שלא שייכים כבר לאף אחד ולמכור אותם ברווח. לאחר שחסכה 6,000 דולר ווילו אמרה לאמה שברצונה לרכוש במכרז בית מוזל בשכונה הסמוכה וכך עשתה. בגיל 14 היא הייתה הבעלים החוקיים של חצי מהבית (בעוד לאמה היה שייך החצי השני). וילו עשתה עסקה עם משקיע שקנה נכס ולא רצה את מכשירי החשמל הגדולים שהגיעו איתו, ניקתה אותם מ"האוכל הרקוב והמגעיל" והעבירה אותם לבית החדש שלה. היא הסירה את שאריות רצפת הלמינציה, ושכנים המנהלים עסק בתחום הזגגות עשו לה הנחה של 50% על חלונות חדשים לבית. בתמורה ווילו נתנה לבתם סקייטבורד שרכשה באחת העסקאות שלה. "זה ממש מגניב בעיניי", אמרה אמה של ווילו. "נהדר לראות איך ווילו מוצאת אסטרטגיות ורעיונות שונים".

תיק לכל תלמיד

נסיים עם סיפור מרגש מהארץ - תמר דורון מהישוב שוהם חסכה במשך שנה שלמה את דמי הכיס שקיבלה מההורים שלה כדי לקנות בהם תיקי בית ספר לתלמידים מעוטי יכולת. התכנון היה לרכוש שלושה תיקים חדשים, אך כשהוריה של דורון הצעירה שמעו על המטרה החשובה שלה הם הכפילו את דמי הכיס שלה כך שהיא תוכל בסופו של דבר לרכוש שישה תיקים. אבל תמר המתוקה לא הסתפקה רק בזה וביקשה מאמה לצלם אותה לסרטון אותו היא תפיץ ברשתות החברתיות. בסרטון היא קוראת לכל מי שיכול לתרום כדי לרכוש תיקים חדשים לילדים שזקוקים לכף. בסופו של דבר הצליחה תמר לגייס 4000 שקלים באמצעותם רכשה 41 תיקים חדשים! 

© צילום: איה דורון

הכתבה מוגשת במסגרת פרויקט "משפחה בצמיחה" של "ידיעות אחרונות" ו-ynet בשיתוף בנק הפועלים, חוזר בפעם השישית. במסגרתו נבחרו חמש משפחות שמתמודדות עם קשיים או עם לבטים הנוגעים לתקציב שלהן. הן יספרו את סיפורן ויקבלו ייעוץ שיסייע להן לשפר את ההתנהלות הכלכלית.  הפרויקט יעסוק השנה בין השאר במה חשוב לדעת כשלוקחים משכנתה, ניהול העו"ש והמינוס, חינוך פיננסי לילדים ושליטה בכלים דיגיטליים לביצוע פעולות בנקאיות. המשפחות שייבחרו יספרו את סיפורן במוסף "ממון", באתר ynet וברשתות החברתיות. למתחם המיוחד - לחצו כאן.

בשיתוף בנק הפועלים

תגובות