מהנוער אל הנוער: כך תהיו סטארטפיסטים כבר בגיל ההתבגרות. צילום: באדיבות יחסי ציבור - שרונהאב

מהנוער אל הנוער: כך תהיו סטארטפיסטים כבר בגיל ההתבגרות

מי אמר שאי אפשר לשנות את העולם כבר מגיל ההתבגרות? יוזמה חדשה של בני הנוער ועיריית ת"א-יפו מאפשרת לבני נוער להפוך לדור הבא של הסטארטפיסטים הבאים. טור מיוחד של שקד גבירצמן על הקבוצות שסיימו את קורס הקיץ

שמי שקד גבירצמן בן 16, ממבר פעיל במרכז היזמות "שרונהאב" - מרכז החדשנות והיזמות לנוער, של עיריית ת"א-יפו. המרכז מעניק לבני ובנות הנוער מרחב ליצירת פרויקטיים ומעניק להם כלים בתחומים של יזמות חברתית, עסקים וטכנולוגיה באמצעות קורסים, סדנאות ופעילויות. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

רציתי לשתף אתכם במשהו מאוד מיוחד שחוויתי הקיץ. השבוע מסתיים לו קורס היזמות שעשינו בקיץ ב"שרונהאב", ובני ובנות הנוער עשו פרויקטים מדהימים ששווה להכיר וגם להפיץ אותם החוצה, בנוסף - הפרויקטים הוצגו בתחרות מהממת שהתקיימה.

במשך שבועיים 36 בני נוער נכנסים בבוקר ויוצאים אחרי הצהריים במתחם היזמות שרונהאב בתל אביב - הם משקיעים במקום את כל הקיץ שלהם במקום ללכת לים או למסיבות. מה בני הנוער עושים שם כל כך הרבה זמן ולמה זה מה שהם בוחרים לעשות בחופש? איך בן נוער כבד שמיעה הולך להנגיש את ת"א עבור בעלי מוגבלות? איך שלוש נערות הולכות לתת עבודה לנוער ועל הדרך לגרום להם להכיר אחד את השני ואיך תתמידו בספורט שאתם עושים? 

© צילום: באדיבות יחסי ציבור - שרונהאב

במהלך הקיץ מתנהל במקום חממת יזמות. החממה אורכת כשבועיים ובה בני נוער מתחלקים לקבוצות ועובדים על סטארטאפים חברתיים שפותרים כל מיני בעיות שונות. כמו למשל: בדידות בני נוער, נגישות, עידוד ספורט וקיימות. במשך שבועיים אינטנסיביים הם לומדים את כל הכלים שהם צריכים לפתח מיזם מלחשוב על הפתרון ולהציג אותו מול משקיעים תוך שהם נפגשים עם מנטורים והולכים לביקורים בחברות הכי גדולות (Google, Wework Ironsorce, Playbazz). אנחנו מתאספים כקבוצות וחושבים על רעיונות חדשניים שישנו את חייהם של אנשים רבים.

כך למשל פגשתי את ליאור, נער בן 16 כבד שמיעה הנעזר בשתלים, איליה מבת ים ונהוראי משוהם שבחרו להתמקד באתגר "הנגישות". הם פיתחו פלטפורמה טכנולוגית ייחודית שמטרתה להנגיש מידע על מקומות נגישים לבעלי מוגבלויות שונות.

קבוצה נוספת היא של שלוש בנות: אורן, רוני ומאיה שגרות בתל אביב. הן הרגישו שהן אינן מחוברות לאוכלוסיות השונות בעיר וחשבו שעל ידי פרויקט של תעסוקה משותפת והיכרות בין בני נוער בעיר, הן יוכלו להוריד את הגזענות בין האוכלוסיות שונות.

© Fotolia

ויש גם קבוצה שהתמקדה באיכות הסביבה - עומר, אביגיל, משה ונועה החליטו שנמאס להם מביזבוז של אוכל שנזרק וחשבו על דרך שבה מסעדות יוכלו להפוך את האוכל לדשן בקלות ובכך להפוך את העולם שלנו לירוק יותר.

© fotolia
 
גם לכם יש דברים שמפריעים לכם? גם לכם צצים הרבה רעיונות שאתם לא יודעים איך להתחיל לפתח אותם? בדיוק בשביל זה קם שרונהאב -  מרכז היזמות בת"א הוא מתחם שפעיל כל השנה ומיועד לפתח בני נוער יזמיים וטכנולוגיים. במהלך השנה מועברים במקום הרצאות ומגוון קורסים שונים, בנוסף במקום יש גם מתחם עבודה פתוח וליווי אישי על ידי מנטורים. שרונהאב הוקם על ידי בני נוער ומנוהל על ידי בני נוער ועיריית ת"א-יפו. במקום יש דירקטוריון נוער שלוקח חלק פעיל בקבלת ההחלטות וההכוונה למקום.
 
תגיות
תגובות