עולה לתיכון: תחושות של התרגשות לצד פחד. צילום: fotolia

עולה לתיכון: תחושות של התרגשות לצד פחד

אין ספק שהתחלות חדשות הן מרגשות מאוד. הן מביאות איתן דברים חדשים, מפתיעים ומיוחדים. אבל יחד עם זאת, הן מביאות איתן גם חששות ופחדים • נועם אסולין בטור אישי על הלימודים בתיכון

בשבוע שעבר חזרנו לשגרת הלימודים. היום הראשון ללימודים, הוא אולי היום הכי מרגש בשנה. שערי בתי הספר נפתחו ומאות אלפי תלמידים מכל רחבי הארץ, ובינהם גם אני, התחילו את שנת הלימודים החדשה שלנו.

בשביל חלק מהתלמידים זו הולכת להיות השנה הראשונה בבית הספר התיכון או היסודי, בשביל חלק אחר זו תהיה שנה חדשה בבית ספר חדש או בכיתה חדשה ובשביל אחרים - זו תהיה שנה חדשה בבית הספר שלהם. בשבילי ובשביל עוד רבים שנת הלימודים הקרובה, היא התחלה חדשה ועלייה לחטיבה העליונה. השנה עליתי לכיתה י' ואני מתחילה את התיכון. הכל הולך להשתנות עבורי. המערכת, המורים, שגרת היום שלי.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

מושגים כמו בגרויות, יחידות ומגמות- שעד לפני זמן מה היו נראים לי כל כך רחוקים - קרובים מתמיד עכשיו, וזה יוצר תחושה מצד אחד של התרגשות מכיוון שעכשיו המערכת שלי תהיה הרבה יותר קלילה משנים קודמות, אכיר חברים חדשים ואעשה דברים שבעבר לא עשיתי אבל מצד שני ישנו גם הפחד. כל צעד שאעשה הקשור ללימודים, ישפיע על עתיד הבגרות שלי. לטוב ולרע. אצלי הפחד מתבטא בלא להצליח. לא להגיע ליעדים שהצבתי לעצמי.

"כל הולך להשתנות עבורי"© אילוסטרציה fotolia

ברמה האישית, לי תמיד חשוב שהכל יהיה מושלם. להצליח בכל דבר שאני עושה אבל גם ליהנות על הדרך. התיכון מביא איתו שינויים רבים ובינהם עלייה בדרגת הקושי ועומס על שגרת היום ואני מפחדת שזה ישפיע לי על ההצלחה שלי, בכל תחום שהוא. למזלי, בית הספר, החברים והמשפחה מקיפים אותי ועוזרים לי בכל מה שאני צריכה. 

מבחינתי, סביבה תומכת זה משהו שהוא כל כך חשוב ומשפיע ואני מציעה לכל אחד ואחת מכם לסגל לכם אחת כזו. בבית הספר שלי, היו לנו הכנות רבות לקראת כיתה י'. היו לנו שיחות אישיות, ערבי מגמות שעזרו לי להגיע להחלטה הטובה ביותר של המגמות פיזיקה וביולוגיה שאלמד בהם השנה ולהיות שלמה עם הבחירה שביצעתי.

את השנה הזאת אני פותחת עם הבטחה לעצמי שאמשיך לעשות את הכי טוב שאני יכולה, בלי להפסיק לעשות את מה שאני עושה ולהינות מהרגע, לבלות עם חברים ולשמוח. להישאר אופטימית וחיובית כל הזמן ולזכור תמיד שהדרך חשובה לא פחות מהתוצאה. ושאם אשקיע ואתמיד- אצליח

ולכם קוראים יקרים, אני מאחלת שנת לימודים מוצלחת. אל תפסיקו להאמין בעצמכם ותישארו תמיד נאמנים למי שאתם. ותמיד תזכרו- אין דבר שאתם לא מסוגלים לעשות. הכל אפשרי אם רק מאמינים ומתאמנים.

שנת לימודים טובה ופורייה.



תגובות