בת 16: "אני אובססיבית לקנאה". צילום: adobe stock

בת 16: "אני אובססיבית לקנאה"

במהלך גיל ההתבגרות בפרט אבל גם במהלך החיים עצמם, אנחנו חוים הרבה מצבי רוח שונים, ולא תמיד יודעים איך לשלוט או להתמודד איתם. מה עושים כשהרגשות השליליים משתלטים עלינו ומנהלים אותנו?

בחיים, ובמיוחד בגיל ההתבגרות, יש מצבים בהם אנחנו נותנים לרגשות ולפחדשים שלנו לנהל אותנו ולא להפך. הפחד שאנחנו פחות טובים מהאחר הוא פחד נפוץ ולא כולם יודעים איך להשתלט עליו, להתמודד איתו ומה לעשות במצבים שאנחנו מרגישים ש"נכשלנו".

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

חששות אלו, העסיקו את  עמית בת ה-16  המבקשת את עצת הגולשים של "Ask people". עמית שיתפה את הגולשים שהיא מאוד תחרותית ופרפקציוניסטית. "תמיד בערה בי המחשבה שאני חייבת "לנצח" את כולם. אני חייבת להיות הכי טובה, לא בכיתה, לא בשכבה ואפילו לא בבית ספר, פשוט הכי טובה שיש בעולם", כתבה עמית, וממשיכה לבעיה שנוצרה דווקא בסביבת הצופים ולא בסביבת בית הספר: "אני בצופים, לפעמים אני מרגישה שאני נחשבת ממש מהתותחים של השבט ולפעמים אני מרגישה שאני הורסת כל מה שאני עושה... אני יודעת שאני פועלת המון בשבט ומקבלת תפקידים לא מובנים מאליהם... אבל זה לא מספיק לי. יש תפקידים שאני רוצה ולא מקבלת ואני לא יכולה להסתכל בעיניים לאנשים שכן. למרות שבתוך תוכי אני יודעת שזה לא כי אני טובה פחות או כי לא מגיע לי אלא בגלל שיקולים כאלה ואחרים".

היא פונה לגולשים בבקשה לעצה איך להתמודד עם רגשות הקנאה הקשים שהיא חווה: "זאת כבר אובססיה, אני אובססיבית לקנאה, לא מצליחה לחשוב על שום דבר אחר, אני נכנסת לחשבונות אינסטגרם של אנשים שנחשבים תותחים בצופים והתחביב שלי הוא להתפעל מהם ולקנא בהם עד כדי שאני לא מצליחה לישון בלילות, כועסת על עצמי ומתפללת לקום בבוקר מישהו אחר... זה מוגזם לגמרי. יש לי הרבה בידיים ואני לא מצליחה להתאפס כדי להשיג את מה שאני רוצה... זה הורס לי גם את השגרה היומיומית וגם את ההישגים העתידיים שיכולים להיות לי. אני נהיית ממורמרת ומעצבנת". 

גולש בן 20 מייעץ ומסביר לעמית כי לכולם יש רגעים כאלו שהם מרגישים פחות טובים, לעומת אחרים: "אף אחד לא מושלם, גם אם הוא מנסה להצטייר כך. את צריכה להבין שאת לא היחידה שמרגישה כך. לכולם יש בעיות בחיים. צריך ללמוד לקבל את הבעיה הזו אך גם ללמוד לפתור אותה כשהיא צצה. כל עוד תיהי בטוחה בדרך שלך,אין סיבה שתרגישי קנאה. לשאוף זה תמיד טוב אבל צריך לדעת לקבל גם 'לא' כתשובה... נסי לקחת את הדברים בצורה קלילה יותר. את מבינה שהחיים לא מתחילים ונגמרים בתפקיד בצופים? החיים כל כך מורכבים ויהיו לך עוד המון הצלחות ואכזבות. אם תסתכלי על התמונה הרחבה - הערכים שאת רוכשת בצופים יותר חשובים מהתפקיד. אל תחפשי שיגידו עליך שאת טובה, תרגישי שאת טובה".

גולשת אחרת, הוסיפה: "תעשי את מה שאת אוהבת ורוצה בדרך שלך ותעשי את המקסימום שלך וזהו תהני ממה שיש". 

אנחנו מסכימים עם עצות הגולשים שיש לקחת הכל בפרופורציות. כל אחד מאיתנו עושה את ההכי טוב שלו ולכן, גם אם התוצאה לא מוצאת חן בעיניכם, זה לא כישלון, כי אתם מנסים ופועלים ולא מרימים ידיים מראש. גם אם לא הגעתם לתוצאה הרצויה, תדעו שזה בסדר וכולם חווים רגעים כאלו. תאמינו בעצמכם ואם לפעמים אתם טיםה שוכחים כמה אתם מיוחדים - תקיפו את עצמכם באנשים שיזכירו לכם זאת". 

תגובות