I Have a Dream: האיש שמלמד איך להגשים חלומות. צילום: פרטי, מתוך אינסטגרם

I Have a Dream: האיש שמלמד איך להגשים חלומות

יובל אברמוביץ' חי את החלום. אבל כשאנחנו כותבים "חלום" אנחנו ממש מתכוונים לחלום - הסופר, השחקן והעיתונאי המצליח כותב רשימות של חלומות ומגשים אותם. אבל לא רק, הוא עוזר גם לאחרים לכתוב ולהגשים חלומות. לכבוד ראש השנה שמתקרב אלינו, שוחחנו איתו על חלומות, יעדים והגשמות

יובל אברמוביץ' הוא סופר, עיתונאי, יזם, שחקן אבל בעיקר - הוא אדם חולם. אברמוביץ' חולם כל הזמן, כבר שנים שהוא חולם - ומגשים. אבל יותר מכך - כבר שנים שהוא עוזר לאחרים להגשים את החלומות שלהם. לכבוד השנה החדשה שבפתח, שתמיד מביאה עמה רצון להציב מטרות, יעדים וחלומות חדשים, שוחחנו עם אברמוביץ' על חלומות ולמה חשוב "לצעוק" אותם.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

הכל התחיל בכלל בגיל ההתבגרות, שכולנו מכירים היטב. בגיל 16 וחצי אברמוביץ' היה עסוק בבית הספר, לימודים, עבודה אחר הצהריים כדי לממן את רישיון הנהיגה ואיך לא - בשאלה מתי הוא כבר יתנשק? אבל, החיים הטיפוסיים של בן הנוער הזה נעצרו לפתע כאשר הוא עבר תאונת עבודה מצערת שהשאירה אותו משותק בשתי רגליו. כשהוא בבית, בכיסא גלגלים, אחרי שבילה חודשיים בבית חולים ולאחר שמיצה את כל החברים ותכניות הטלוויזיה, התחיל יובל לכתוב. הוא כתב רשימת תוכניות להמשך אותה השנה, ואז לשנה הבאה ולשנה שאחריה וכן הלאה וכן הלאה. זו הייתה הפעם הראשונה שהוא הכין למעשה את הרשימה - רשימה של חלומות ויעדים.

"בסופו של דבר, לאחר תהליך שיקום ארוך ומתסכל (שנמשך יותר משנה וחצי וכעבור אלפי שעות של מחשבה בכיסא הגלגלים, שבמהלכן ראיתי בעיני רוחי איך אני עומד על רגלי ולימים אף מתראיין על סיפור ההחלמה שלי – חזרתי ללכת", כך הוא כותב בספרו "הרשימה".

מאז אותה תקופה הוא כבר הספיק להכין עוד רשימות ולהגשים אותן או לפחות את חלקן. לפני כשמונה שנים הוא נתקל ברשימה ישנה של חלומות וגילה שהצליח להגשים חלק גדול מהם. אבל אותו דווקא עניינה השאלה מדוע הוא לא הצליח להגשים חלומות מסויימים? הוא החליט לבדוק זאת ולימים אף הקים בלוג בשם "הרשימה" בו הוא כתב את רשימת החלומות שלו. הבלוג הפך להיסטריה בין לילה ואנשים מכל רחבי העולם ביקשו לעזור לו ומנגד היו כאלו ששיתפו אותו ברשימת החלומות שלהם. מפה נולד רב המכר שלו "הרשימה - חלומות צריך לצעוק", לאחריו הוצאו לאור הספרים: "הרעיון - מחלום למציאות" ו"ההזדמנות - מפרקים את הרשימה". זאת בנוסף לעוד תשעה ספרים נוספים שזכו להצלחה כמו "שנת המתנות" ו"אין לי אבל יש לי".

© צילום פרטי, אינסטגרם

כיום, אברמוביץ' הוא אחד האנשים העסוקים ביותר, הוא כל היום עובד והוא משוחח איתנו בזמן שהוא מתכונן להרצאה שנייה מתוך שלוש שמתוכננות לו באותו היום. אבל הוא בהחלט שמח על כך, כי הוא מגשים את חלומותיו ועובד במה שהוא אוהב. אבל, בתור ילד הוא לא תמיד חלם לעסוק במקצוע שלו. "מאוד רציתי להיות כבאי, עוד הרבה לפני שהיה בכלל 'סמי הכבאי". רציתי גם להיות ירקן, (אל תשאלי אותי למה)". אז לא שאלנו אותו למה הוא חלם להיות ירקן, אבל כן ביקשנו לדעת אילו חלומות היו לו בגיל ההתבגרות.

"חלמתי להיות סופר, שחקן, עיתונאי. הגשמתי את החלומות האלו בתיכון כי שיחקתי וכתבתי במסגרת בית הספר אבל לא ידעתי מה הלאה, לא ידעתי איך מפתחים את זה". כמובן שמאז הוא למד איך לפתח את החלום שלו כי היום הוא עוסק בדיוק בדברים האלו, ואם פניו מוכרות לכם זה לא סתם כי הוא הופיע ב"שמינייה", "הפיג'מות", "השיר שלנו" ועוד סדרות רבות. 

ראש השנה בפתח, איזה חלום עוד לא הגשמת ותרצה להגשים השנה?

"אני כל הזמן חי את החלומות שלי, אני כל הזמן בעשייה. אין לי חלום אחד ספציפי. השנה אתחיל לעבוד גם באנגליה, כך שכל הזמן אהיה בשתי המדינות. אני רוצה השנה להקדיש למשפחה, זוגיות וחברים. אני רוצה שהשנה תהיה יותר משפחתית וקצת להוריד הילוך מבחינת העבודה".

חולם ומגשים כל הזמן
חולם ומגשים כל הזמן © צילום פרטי, מתוך אינסטגרם

אם כבר הזכרת משפחה, אתה אב לשתי בנות, אתה משוחח איתן על החלומות שלהן?

"אני משתדל לא לחפור להן יותר מדי כי הן כל הזמן רואות וחיות את הנושא הזה. עם הבת הגדולה שלי, שירה, שהיא בת 11 יש לי המון שיחות בנושא. היא גם מטיילת איתי בעולם ורואה איך אני מגשים את החלומות שלי. היינו באמסטרדם כשהשקתי שם את אחד מהספרים שלי, ואמרתי לה 'את רואה, זה אפשרי לעשות הכל בכל מקום שתרצי בעולם'. כרגע היא כותבת ספר משלה וכשהיא תרגיש מוכנה היא תראה לי אותו". 

אברמוביץ' מסביר שמעבר לעידוד הבנות שלו לחלום, הוא גם מסביר להן, ובאופן כללי לכל מי שמבקש לדעת איך מגשימים חלומות, שצריך לעבוד מאוד קשה למען המטרות והיעדים שלנו. הגשמת חלומות מצריכה עבודה קשה ולעיתים גם וויתורים - לוותר על זמן עם הסמארטפון, לוותר על זמן טלוויזיה, ולעיתים אפילו לוותר על זמן פנאי ובילוי עם חברים. 

עם הבנות, שירה ונוגה
עם הבנות, שירה ונוגה © פרטי, אינסטגרם

ומה לגבי חלומות של בני נוער? הם עובדים למען החלומות שלהם או שהם עסוקים בדברים אחרים?

"בני נוער היום נמצאים הרבה במסכים. יש מחקרים שמראים שבני נוער מבלים מול המסכים שלוש ולפעמים אפילו ארבע שעות ביום בממוצע וזה המון. לבת שלי אני מאפשר רק שעתיים וחצי כל יום". אבל, הוא מבקש לא להישמע זקן וטרחני ומסביר שגם הוא בתור נער צפה המון בטלוויזיה ("זה הפך אותי ליצירתי") ובאופן כללי הכל עניין של איזון בחיים.  מדי פעם להתנתק זה טוב. "בני נוער פוחדים להיות משועממים, לפעמים אני סתם שוכב על הספה ופשוט חושב וחולם", הוא מסביר ששעמום זה דבר טוב: "כשהבת שלי אומרת לי שמשעמם לה, אני שולח אותה לחדר לחשוב ולחלום".

"אני תמיד אומר בהרצאות שלי במיוחד להורים שלא לפחד מהרשתות הברתיות אלא לנצל אותן לטובה. במקום לפרסם עוד איזה סרטון טיפשי או פוסט שיימינג נצלו את הבמה לצעוק את החלומות שלכם. אני רואה הרבה כוכבים שצמחו מהרשת שעובדים מאוד קשה כמו שירלי לוי, אלין כהן עם מותג האיפור שלה, נטע אלחמיסטר. הן השתמשו במדיה כדי להגשים את החלומות שלהן".

מה אתה ממליץ לבני נוער - מה הם צריכים לעשות כדי להתחיל לכתוב רשימות?

"פשוט מאוד לקחת דף ועט ולהתחיל לכתוב רשימות. בהרצאות שלי אני פוגש הרבה בני נוער חלק באים ממקומות שיותר מאפשרים חלימה וחלק לא. חלק באים מבתים שאומרים להם 'תהיה יותר ריאלי, אל תחלום'. זה בסדר אם אין לכם ההתחלה רעיונות וחלומות. צריך לתת למוח רגע להתנתק ולחשוב על זה, להתנתק מכל שאר העיסוקים וממש להתעסק רק בזה. זה בסדר גמור ואין צורך להיבהל אם בהתחלה לא עולה אף חלום או שאולי יש רק עשרה, 20 או 30. תסתובבו עם פתק קטן בכיס וכל פעם שקופץ לכם משהו לראש תכתבו אותו. 

אחר כך תקיפו בעיגול את עשרת החלומות הכי משמעותיים שאתם רוצים להגשים בשנה הקרובה ותפעלו למענם. לדוגמא, נגיד מישהו רוצה ללמוד לנגן על פסנתר אז מה הפעולות שהוא צריך לעשות? הוא צריך לחפש מורים פרטיים באיזור מגוריו או אולי הוא צריך בכלל להשיג פסנתר, אם אין לו. הוא יכול לחפש ממי לרכוש ביד שנייה או אולי להשיג איזה אורגן או אפילו להעלות סרטון לרשתות החברתיות ולספר מה החלום ומה הוא צריך למענו. אל תפחדו לצעוק".  

עם אשלי וקסמן בקשי,
עם אשלי וקסמן בקשי, "כוכבי רשת עובדים קשה למען החלומות שלהם" © פרטי מתוך אינסטגרם


אתה בטח נתקל בהמון רשימות וחלומות. מה הכי מעסיק בני נוער, מה החלומות שלהם?

"יש המון שרוצים ללמוד שפה חדשה או לדעת לנגן על כלי נגינה, אבל יש משהו שחוזר על עצמו ופה אני רוצה להגיד משהו. אני נתקל בהרבה בני נוער שחולמים להיות מפורסמים. להיות מפורסם זו לא מטרה זה סוג של תוצאה של החלום שלך. אני ממליץ קודם כל להוריד את המילה 'מפורסם' מהחלום כי זה מאוד מתסכל, לרוב כדי להיות מפורסם לוקח המון זמן וזה לא תמיד כיף כמו שזה נראה. אם אתה חולם להיות זמר, תחלום להיות זמר, אל תחלום להיות זמר מפורסם. אם את חולמת להיות שחקנית - תחלמי להיות שחקנית ולא שחקנית מפורסמת".  


איזה טיפ אתה יכול לתת לבני הנוער שרוצים להגשים חלומות? 

"הטיפ הכי משמעותי בסופו של דבר אחרי שמתנתקים, עושים רשימה, מדייקים אותה ומשתפים זה ליהנות. ליהנות מהדבר הזה. כלומר, לזכור שרשימה זה סוג של משחק. אין הצלחתי או נכשלתי, אנחנו לא חיים בבית ספר. כל צעש שנעשה אפילו הכי קטן באיזשהו אופן יקדם אותנו. כל ההמצאות הכי גדולות באנושות - מחשבים, טלפונים, תרופות, הכל נולד מתוך ניסיונות וטעויות ותקלות עד שהגיעו לדיוק. צריך לזכור שהחיים הם דבר נורא דינמי ומשתנה וחלום שרציתי בגיל חמש אולי לא ארצה בגיל עשר או בגיל 20 וזה בסדר. לא לכעוס על עצמנו אם לא הצלחנו במשהו או אם פתאום לא בא לכם יותר על החלום הזה. הכל צריך להיות בהנאה ובכיף". 

יובל אברמוביץ מעביר הרצאות גם לבני הנוער (לחצו לפרטים)

תגובות