טור אישי: "מנהלת בית הספר קראה לי עבריין" . צילום: באדיבות עמותת סח"י

טור אישי: "מנהלת בית הספר קראה לי עבריין"

"בגיל 12 האשימו אותי בפלילים, מורים וסגל בית הספר קרא לי 'עבריין' ובגיל 11 כבר התחלתי לשתות כדי לברוח מהצרות" טור אישי ומרגש של ישי זיגדון, בן ה-17, מנהיג אזורי בקהילת סח"י, שניצל מחיים קשים של שתייה ועבריינות בזכות העמותה ועכשיו הוא מתנדב כדי לעזור לנערים אחרים

את החיים התחלתי כשלא הולך לי בכל מיני תחומים, בכל מובן אפשרי. בגיל 12 האשימו אותי בפלילים על משהו שלא עשיתי, מורים וסגל בית הספר קרא לי "עבריין" מגיל קטן. כל הזמן אמרו לי שאני דמות שלילית ושכשאהיה גדול אהיה פושע. בגיל 11 כבר התחלתי לשתות כדי לברוח מהצרות, הרגשתי שאין אף אחד שיכול לבין אותי או לעזור לי, הגעתי למצבים מאוד מאוד קיצוניים. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום אחד חבר אמר לי לבוא לפעילות של סח"י לחלוקת מזון. בהתחלה אמרתי לו שלי אין דרך לעזור לאחרים מהמקום שאני נמצא בו ואז לאט לאט התחלתי להתחבר לפעילות, לאנשים. המדריך שם איכשהו הצליח להגיע אליי, גרם לי להבין שעצם הנתינה הופכת אותך לאדם אחר. 

האנשים של סח"י יצרו איתי קשר מעבר לפעילות שלהם, הזמינו אותי להיות איתם כדי לדאוג לי, להיות המקום האוהב והמחבק, שאתקדם בחיים ושאפסיק לשתות. רק זה מוכיח איזה אנשים טובים נמצאים שם.

"בגיל 11 כבר התחלתי לשתות כדי לברוח מהצרות, הרגשתי שאין אף אחד שיכול לבין אותי"© אילוסטרציה, Fotolia

את השיעורים שאני לומד בסח"י לא מלמדים בשום בית ספר. למדתי לשלוט על התודעה שלי, לראות הזדמנות בכל מכשול ולא את הקושי, למדתי שזה בסדר להיות מי שאתה, שכולנו בני אדם בלי קשר לדת, גזע או מין.  למדתי שזה בסדר להישבר ולבכות ולמדתי שזה טוב להיות החזק שנותן. למדתי שמי שיתנו לו - תמיד ייתן חזרה. למדתי מי אני ולמדתי לאהוב את עצמי. 

כך, מהמקום הכי אפל בחיים, הפכתי לאדם שלומד לבגרויות, שרוצה לתרום ולעזור לאחרים. היום, אם אני אראה חסר בית אני אשב ואשוחח עמו כי אני מבין כמה הוא בודד, אם אני רואה אישה שמחטטת בפחים - אני אעזור לה. והכי חשוב, אני מקבל יותר ממה שאני נותן. אני נותן את הזמן שלי אבל מקבל את החיים, נותן אוכל ומקבל ערכים. 

מהמקום הכי אפל בחיים, הפכתי לאדם שרוצה לתרום ולעזור לאחרים© צילום באדיבות סח"י

זה מעגל שאי אפשר להסביר במילים. בחמש השנים שאני שם השתנו לי החיים לגמרי. אם אותה מנהלת מהיסודי שקראה לי "עבריין" תראה אותי היום, כנראה שהיא לא תאמין. היא אמרה שאהיה נרקומן וזה משפט שחרוט לי בראש.  המדריך בסח"י היה הראשון שאמר לי, אתה לא כזה ולא תהיה כזה והיום אני מבין שלולא סח"י הייתי מגיע למקום מאוד אפל בחיים.

 

סח"י- סיירת חסד ייחודית היא אחת העמותות הגדולות והמשמעותיות בארץ שהופכת נוער, מהשכונות הכי קשות למתנדבים בתוך הקהילה ממנה הם באו. אותם נערים הופכים להיות שגרירים של נתינה בקהילה של עצמם, יוזמים פעילויות של מתן בסתר, משתתפים בפעילויות צדקה שבועיות ועוד. כיום קיימות בכל רחבי הארץ 37 סיירות- קריית גת, ירושלים, צפת, תל אביב ועוד והעמותה חוגגת עשור של פעילות. מאות בוגרי סח"י התגייסו לצבא לתפקידים משמעותיים, החלו ללמוד, הקימו משפחות ופיתחו קריירות, חלקם הגדול אף הפך למדריכים ורכזים של אותן סיירות.



תגובות