לא רק פעם בשנה: עכשיו מתחיל המבחן האמיתי. צילום: fotolia

לא רק פעם בשנה: עכשיו מתחיל המבחן האמיתי

יום כיפור מאחורינו ועכשיו באמת אפשר להתחיל את השנה עם דף חלק, אבל אולי כדאי שהפעם ננסה לאמץ הרגלים של אהבת חינם, סובלנות וכבוד ולא נסתפק בצום פעם בשנה

יום כיפור מאחורינו ועכשיו אפשר להגיד שבאמת החלה השנה עם דף נקי. לאחר שעשינו חשבון נפש בעשרת ימי תשובה ובמהלך יום הכיפורים עצמו, הגיע הזמן לחזור לחיים האמיתיים. אבל אולי השנה, נשנה טיפה את הגישה שלנו? את הלך הרוח שלנו ואת המעשים שלנו? אולי כדאי שנאמץ את גישת המחילה, אהבת החינם והאדיבות למשך כל ימות השנה ולא רק פעם בשנה, לקראת כיפור?

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום הכיפורים הוא יום חשוב, הוא הזמן שלנו לעשות חשבון נפש עם עצמנו - איך התנהגנו כלפי עצמנו, הסביבה, המשפחה והחברים? אבל האם זה מספיק רק פעם בשנה לעשות חשבון נפש שכזה? עכשיו, עם צאת הצום והתחלה של שנה חדשה - זה גם זמן להתחיל ולאמץ הרגלים חדשים שיעשו לנו ולסביבה שלנו קצת יותר טוב.

זה הזמן להתחיל ולאמץ הרגלים חדשים שיעשו לנו ולסביבה שלנו קצת יותר טוב © fotolia

מבחינתי, הישות האלוהית נמצאת בכל מקום, היא נמצאת אצלכל אחד מאיתנו, בבעלי החיים שלנו, בטבע, ברכוש ולמעשה בכל דבר שקיים בעולמנו. לכן, כדאי להתייחס לכל דבר כאל שווה לנו, כאל בעל ערך וחשיבות שיש לנהוג אליו בכבוד. מתי פעם אחרונה הלכתם להתנצל בפני איזה יער, כי לא כל כך שמרתם על הניקיון שלו בפיקניק האחרון שעשיתם ביום העצמאות? אני מניחה שאף פעם. ומתי התנצלתם בפני כל אותם מפורסמים שכתבתם להם ועליהם דברים רעים ברשתות החברתיות, שלא לדבר על אנשים שהם לא מפורסמים? שוב, אני מניחה שאף פעם.

לכן, לא מספיק להתנצל ולצום רק בכיפור, אנחנו צריכים לאמץ גישה שונה, אוהבת יותר ומכבדת יותר - כלפי כולם. זו ההזדמנות שלנו להתחיל להפיץ אהבת חינם ולא שנאת חינם. חשבו על זה, במקום עוד שיימינג, רכילות או שיפוטיות, נסו להיות יותר חייכנים, אדיבים וסובלניים כלפי כל הסביבה שלכם.

מתי ביקשתם מחילה מהטבע?
מתי ביקשתם מחילה מהטבע? © fotolia

לחייך לאנשים ולהיות אדיבים, לא יעלה לכם שום דבר - חייכו שומר בכניסה לבית הספר ושאלו לשלומו, תתייחסו בכבוד וסבלנות לשונים מכם, תכבדו את הוריכם והיו אדיבים יותר לאחים שלכם (במיוחד לאלו הקטנים), תהיו מנומסים כלפי אנשים שמגישים לכם שירות ולאלו מכם שנוהגים - היו אדיבים בכביש. לא הכל צריך להיות מלחמה ותחרות. 

 

תגובות