פשוט וקל: חמש פעולות שישנו את חייכם לטובה. צילום: fotolia

פשוט וקל: חמש פעולות שישנו את חייכם לטובה

אפשר לאמץ שינויים קלים שיגרמו לנו להרגיש יותר טוב כבר באופן מיידי. להכיר תודה, לשתות מים ולשתף ברגשות שלנו - אלו פעולות קלות שכולם יכולים לעשות כדי להרגיש יותר טוב. רוצים לדעת עוד? תמשיכו לקרוא

מרגישים קצת מדוכדכים? בא לכם להרים את מצב הרוח והאנרגיות? אמצו כמה שינויים קלים שכל אחד יכול לבצע באורח החיים שלו וכבר תרגישו יותר טוב.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

להכיר תודה

הכרת תודה נמצאה מחקרית כגורם משמעותי בדרך לאושר, הכרת תודה עוזרת לנו להסתכל על המציאות באופן חיובי, באופן אופטימי ולראות את הדברים הטובים בחיינו גם ברגעי משבר. אנחנו ממליצים לכם ליצור מנהג בו תאמרו תודה, כל לילה לפני השינה, על חמישה דברים טובים שיש לכם בחיים. לדוגמא:  חבר טוב שיש לנו, שיר שאנחנו אוהבים, פרח שפרח אצלנו בחצר ועוד... פעולה זו תעזור לכם להיות  אנשים שמחים יותר, שלא לוקחים את הדברים כמובן מאליו.  

© adobestock

 

לשתף ברגשות

חיינו מלווים ברגשות, חלקם טובים וחלקם פחות. אחת הדרכים הטובות ביותר להתמודד איתם היא שיתוף. שמירת רגשות בבטן לרוב מחמירה את המצב. מישהו עצבן אתכם? פנו אליו בצורה יפה וספרו את שעל לבכם, יכול להיות שהייתה אי הבנה, יכול להיות שהמחלוקת תפתר. שיתוף רגשות יכול להתבצע עם חבר קרוב, מישהו מהמשפחה, המורה מבית הספר או אולי עם היומן. לא משנה עם מי, עצם הדיבור עליהם עוזר לנו לראות את הדברים בפרופורציה. השיתוף  מוריד מאתנו את כובדן של הרגשות ועוזרת לנו להיות שמחים יותר, קלילים ועסוקים בדברים החשובים באמת. 

© fotolia

שתיית מים

שתי כוסות מים על הבוקר, הן דרך הטובה ביותר לפתוח את היום, המים יעזרו לגוף להתאפס אחרי הלילה, לסדר את חילוף החומרים, לעורר את הגוף ולהמריץ אותו. בנוסף, חשוב לשתות כשמונה כוסות מים במהלך כל היום. כשהגוף שלנו רווי במים ולא מיובש, הוא מתפקד טוב יותר ופנוי להתעסק בשאר המטלות שלו.  

לחייך 

חיוך נראה לנו כדבר פשוט, מתיחת שרירים קלה באזור הפנים. אך מאחורי חיוך קיים תהליך פסיכולוגי מרתק. החיוך גורם למוח לייצר אנדרופינים - חומר כימי המפחית תחושת כאב פיזי ומשפר את מצב הרוח. המוח אינו מזהה אם החיוך מלאכותי או טבעי וגם חיוך מלאכותי או צחוק מלאכותי יביא להרגשה הטובה שתוביל לחיוך טבעי. קחו לכם חמש דקות מול המראה ופשוט תחייכו, זה לא עולה כסף! 

© adobestock

פינה משלכם

סביבתנו משפיעה עלינו רבות. יצירה והתנהלות במרחב נעים, בטוח ונוח תקל עלינו ותשפר את מצב רוחנו. הפינה יכולה להיות החדר שלנו, מקום הישיבה שלנו בכיתה, מקום מסויים בבית ועוד. יצירת פינה אישית בטוחה יכולה להיות בעזרת צבעים שאנו אוהבים, תמונות, שירים ומשפטים הקשורים אלינו, סביבת למידה נעימה בבית ובבית הספר תשפר מאוד את הלמידה, תגרום לנו לתחושת שייכות ותשפר את מצב רוחנו.  

 

תגובות