חוסר שינה ולחץ: הטעויות שכולנו עושים במבחן. צילום: fotolia

חוסר שינה ולחץ: הטעויות שכולנו עושים במבחן

אחרי החגים כבר מזמן כאן ותקופת המבחנים החלה ועמה העמוס, הלחץ והלימודים עד השעות הקטנות של הלילה. כדי שתצליחו לתפקד הכי טוב שאתם יכולים - אספנו לכם את הטעויות שאנחנו עושים בזמן מבחן ואיך אפשר לפתור אותן

אין ספק, מבחנים הם גורמי לחץ עיקריים עבור כל תלמיד. בעצם, המבחן בודק את מת הידע והיכולת שלנו במקצוע ומה קצב ההספק שלנו בחומר. רבים מאיתנו "נופלים" בתשובות שגויות במבחן שלאו דווקא קורות מחוסר ידע, אלא הן קורות מחוסר ריכוז ומטעויות שכולנו עושים לפני המבחן ובמהלכו.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

לא הולכים לישון בזמן

נתחיל עם הטעות העיקרית שנעשית לפני מבחן - שינה בשעה מאוחרת. רבים מאיתנו נוטים ללמוד עד שעה מאוחרת בלילה שלפני המבחן וכתוצאה מכך מגיעים למבחן עייפים, מותשים וחסרי ריכוז, דבר הפוגע ביכולת שלנו לענות בצורה הטובה ביותר על המבחן ואף גורם להסחות דעת. שינה טובה בלילה שלפני מבחן תורמת להסרת מתחים ודאגות ובנוסף מחקרים מוכיחים כי אנשים שהולכים לישון מוקדם וקמים משנתם בשעה מוקדמת, הם בעלי ביצועים טובים יותר בלימודים.

חשוב לישון טוב בלילה שלפני המבחן © צילום: fotolia

לחץ, לחץ ועוד קצת לחץ

כמו שכבר אמרנו, מבחנים הם אחד מהגורמים העיקריים ללחץ בלימודים אצל תלמידים בכל הכיתות, הגילאים והשנים כי כמו שאנחנו יודעים, המבחנים אמורים לשקף את תמונת המצב שלנו בלימודים ובנוסף הם הגורם המשפיע העיקרי על התעודה שלנו, ולבוגרים שביננו על תעודות הבגרות. הלחץ בזמן המבחנים ואפילו עוד לפני שהתחלנו לכתוב אותם, הוא הגורם העיקרי להסחות דעת ושכחה של החומר בזמן המבחן. עצה שלנו, קחו בקבוק מים ומשהו מתוק, תנשמו כמה נשימות ותרגעו. אתם מסוגלים להצליח ואתם טובים, העיקר להתרכז ולענות על השאלות בדרך הטובה ביותר! זכרו שגם אם אתם חווים "בלאק אאוט", זה לא נורא, נושמים עמוק, מבקשים לצאת לשטוף פנים, והחומר יחזור אליכם במהרה.

לא מתואמים עם הזמנים

במהלך המבחן, תחושת הזמן נעלמת ואנחנו לא תמיד יודעים איך ואיפה אנחנו עומדים מבחינת ההספק ביחס לזמנים. הטעויות הגדולות ביותר קורות כאן מכיוון שלעיתים קרובות אנחנו נוטים לחשוב שלא נשאר לנו מספיק זמן וממהרים לענות על השאלה בלי להקדיש מספיק זמן לקריאה של השאלה עצמה והתשובה לא יוצאת מדוייקת או שלהפך אנחנו חושבים שיש לנו מלא זמן אז אנחנו "נמרחים" על כל שאלה וכתוצאה מכך לא מספיקים לענות על כל המבחן. עצה שלנו, קחו איתכם שעון או שתבקשו לתלות מעל הלוח שעון כיתתי על מנת שתוכלו לדעת איפה אתם עומדים מבחינת זמנים.

שימו לב לזמנים
שימו לב לזמנים © צילום מסך מאינסטגרם

ממהרים להגיש

לחלקנו הגדול יש נטייה לחשוב שאם אנחנו מגישים מאוחר את המבחן אז זה אומר שאנחנו לא חכמים מספיק או לא טובים מספיק. זו טעות איומה. הזמן שלוקח לנו לענות על המבחן ולבדוק אותו לאו דווקא מעיד על היכולות שלנו. הרבה פעמים שאנחנו ממהרים להגיש אנחנו לא עוברים על המבחן מספיק טוב ומפספסים שאלות וסעיפים - מה שמוריד לנו אוטומטית את הניקוד. סיימתם לענות על המבחן מוקדם? יופי! תבדקו אותו שוב ושוב ושוב עד שתהיו בטוחים במיליון אחוז בתשובות שלכם. 





תגובות