יותר ממורה: "לימדה אותי כבוד, סובלנות והערכה עצמית". צילום פרטי

יותר ממורה: "לימדה אותי כבוד, סובלנות והערכה עצמית"

"היא לימדה אותי הרבה יותר מכימיה. היא לימדה אותי כבוד וסובלנות, הערכה עצמית, מוסר עבודה והראתה לי שיש עתיד ואולי תקווה במערכת החינוך" • ליזה שוורץ בטור אישי ומלא תודה למורתה

יום המורה נועד על מנת שנוכל להוקיר את עבודתם של המורים בחינוך דור העתיד. אמנם לא צריך יום מיוחד בשביל להודות ולהעריך, אך השנה אני רוצה להודות למורה מיוחדת - יעל חורב, מבית הספר תיכון אורט בערד, שמתייחסת אל התלמידים באופן אישי עם המון אמפתיה ולא רואה בנו רק מספרי תעודת זהות.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 

את יעל חורב אני מכירה כבר 11 שנים, אך נפלה בחיקי הזכות להיות תלמידה שלה כבר שנה שנייה. חורב היא בעלת תואר ראשון בהנדסה כימית, תואר שני בהנדסה סביבתית ותעודת הוראה בהוראת הכימיה. מלבד המקצוע הנלמד שהוא בהחלט מעניין, המורה שלי מסתכלת על התלמיד בשלמותו. לא עוד מספר של 70 או 80, אלא כבן אדם עם רגשות וצרכים ולא כמכונת ציונים. זהו הדבר הראשון שהבחנתי בה - היא יותר ממורה.

ברוב המקרים, למי שיש תואר בהנדסה כימית, הוא ימצא עבודה במפעלים או מעבדות. למרות שהוראה זה לא התחום שהיא למדה, חורב בחרה בהוראה. לאחר עבודה של 13 שנים בתעשייה היא בחרה לעשות שינוי. בכל יום יש לה את האופציה לחזור לעבוד כמהנדסת, אך בכל יום המורה שלי בוחרת במקצוע, בחינוך, בנוער.

בזמנים קשים שבהם הלחץ מכל הכיוונים גובר ואין דבר שיכול להרגיע, דווקא  יעל מצליחה לעשות זאת. אם אני מגיעה עצובה, עצבנית או אפילו בלי חיוך - היא תמיד מצליחה להפוך את מצב הרוח שלי ב-180 מעלות. עם מילים נכונות ומדי פעם אפילו שוקולד, עם המון ניסיון חיים כהורה וכמורה, היא מדברת אליי בגובה העיניים ומצב הרוח משתפר פלאים.

יי
"היא מדברת אליי בגובה העיניים" © פרטי

נכון שיעל היא "רק" המורה שלי לכימיה - אך היא לימדה אותי הרבה יותר מכימיה. היא לימדה אותי כבוד וסובלנות, הערכה עצמית, מוסר עבודה והראתה לי שיש עתיד ואולי תקווה במערכת החינוך. וכן, היא מנסה לשנות אותה עד כמה שאפשר. בנוסף, חשבתם אולי מה עושים עם תואר בהנדסה סביבתית? ובכן, אפשר לשנות את העולם. עם קצת רצון ויכולת, הקמנו פרויקט מיחזור ושימור הסביבה ביחד עם התלמידים.

איני יכולה לכמת ולכתוב מספיק על ההערכה העצומה שלי ליעל חורב, על העצות והחומר למחשבה שנתנה לי וכמובן על הידע הנרחב שהוא מעבר לכימיה. ליום המורה, אני מאחלת ליעל שתמשיך לגעת בלבבות של התלמידים ולרגש אותם ובמיוחד אותי כל פעם מחדש, להצליח במקצוע שלה ולהמשיך לאהוב כל יום את עבודתה. יום המורה הוא בהחלט הזדמנות פז להודות למורים שלנו, אך יש לעשות זאת לעיתים קרובות יותר. תודה, תודה על הכול. 

תגובות