בזווית שונה: המשפטים שגורמים לנו לראות דברים בדרך אחרת. צילום: Fotolia

בזווית שונה: המשפטים שגורמים לנו לראות דברים בדרך אחרת

אספנו לכם חמישה משפטים של מפורסמים שגורמים לנו לראות את הדברים מזווית שונה ובדרך חיובית יותר:)

אין ספק, למילים יש כוח להשפיע, הן גורמות לנו לראות דברים בצורה שונה ולהסתכל עליהם בזווית אחרת, בכל מובן שהוא. מדי יום אנחנו שומעים משפטים משמעותיים שמשפיעים עלינו מפיהם של כלל האנשים הסבבים אותנו, ואיך לא אנשים מפורסמים, אשר עברו וגילו דברים בחיים והמשפט הוא מעין תובנה שאליה הם הגיעו. כאשר אנחנו קוראים את המשפטים האלה, אנחנו נעצרים לרגע וחושבים עליהם, איך הם קשורים אלינו, והאם הם נכונים או לא? 

© adobe stock

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"למדנו לעוף באוויר כציפורים, לשחות בים כדגים, אך עדיין לא למדנו ללכת על כדור הארץ כאחים ואחיות"/ מרטין לותר קינג

מרטין לות'ר קינג, פעיל למען זכויות האדם של השחורים בארה"ב וזוכה פרס נובל לשלום מציג בפנינו את האמת העצובה. העולם מתקדם ביותר, יש לנו טכנולוגיות ודברים שמאפשרים לנו לעשות דברים שלא חלמנו עליהם. אבל האם כל אלה שווים את זה, כאשר אנחנו אפילו לא מקבלים אחד את השני?. יש כל כך הרבה שנאה בעולם, ועד שלא נפסיק אותה, כל מה שעשינו ובינינו לא שווה את זה. אז זכרו, ללא הבדל דת גזע ומין, כולנו בני אדם, תקבלו כל אחד ואחד כמו שהוא ואיך שהוא.

"שהייתי קטן שאלו אותי מה ארצה להיות שאהיה גדול, אמרתי להם שבא לי להיות מאושר, המורה אמרה לי שלא הבנתי את המשימה, אמרתי לה שהיא לא הבינה את החיים"/ ג'ון לנון

ג'ון לנון, מייסד להקת הביטלס, זמר-יוצר וסופר אנגלי. לנון מציג בפנינו כיצד אנו צריכים להבין את העולם. אין ילד שלא שאלו אותו את השאל המפורסמת "מה תרצה להיות שתגדל?". רובנו חושבים ועונים בתשובה כל מיני מקצועות שמשתנים במהלך תהליך התבגרותנו. לעומת זאת לנון מציג לנו את הדבר היחיד והפשוט ביותר שהוא רוצה להיות, מאושר. וזה הכי חשוב, לא משנה מה נעשה בחיים, ובמה נבחר ללמוד ולעסוק, העיקר שנהיה מאושרים. ואם מישהו אומר לכם שזה לא נכון, או לא ברור, אל תקשיבו, ממש כמו לנון. בחיים הדבר הראשון והחשוב הוא להיות מאושר!

© adobestock

"כישלון הוא רק הזדמנות להתחיל מחדש בדרך נבונה יותר"/הלן קלר

הלן קלר, הייתה אילמת, חירשת ועיוורת. שלושת המגבלות הללו לא עצרו אותה מלהיות סופרת ופעילה חברתית בארה"ב. קלר מציגה בפנינו משפט שחשוב לחיים- כישלון הוא חלק בלתי נפרד בחיים של כולנו. בין אם זה לקבל ציון נמוך במבחן, לא להתקבל לשנת שירות או לתפקיד בצבא או אפילו לא להתקבל לעבודה מסוימת. הכישלון יפגוש אותנו הרבה בחיים, וההצלחה תגיע בסוף, אבל קודם נצטרך להתמודד עם כישלונות קלר מציגה בפנינו דרך חדשה להסתכל על כישלונות, צד חיובי וטוב. הכישלון הוא הזדמנות להתחיל מחדש, בדרך נבונה יותר, כלומר ללמוד מטעויות. הלן צודקת ובהחלט. אם יש משהו שאפשר ללמוד מכישלון, זה איך ללמוד מטעויות ולהשתפר לפעם הבאה. אז זכרו שבכל כישלון בחיים שלכם, אתם מקבלים הזדמנות לתקן את הטעויות ולהתחיל מחדש בדרך אחרת ושונה.

"בעוד עשרים שנה מהיום, תהיה יותר מאוכזב מהדברים שלא עשית, יותר מאשר אלה שכן. הסר את החבלים. הפלג מחוף המבטחים. תפוס את רוחות הסחר במפרשים. תחקור. תחלום. תגלה"/מארק טווין

מארק טווין היה סופר אמריקאי מצליח, אשר כתב כמה וכמה ספרים שאנו קוראים עד היום. מארק אומר לנו לקחת את הסיכונים בחיים, בגלל שאם לא נעשה את זה נתחרט. מארק צודק ובהחלט. בין אם אתם נערים או מבוגרים, זה אף פעם לא מאוחר מדיי לקחת סיכונים, ללכת לדרכים חדשות, לנסות כל מיני מקומות. בעוד המון שנים אתם תסתכלו על אותם דברים ותתחרטו שלא יכולתם לעשות אותם. אז ממש כמו שמארק אומר, אל קחו סיכונים, לכו לתנועות נוער, נסו ללכת למקומות חדשים ובקיצור נסו לאתגר את עצמכם, תחקרו, תחלמו ותגלו.

© adobestock

"מבלי מוזיקה, החיים היו טעות"/ פרידריך ניטשה

פרידריך ניטשה, מוזיקאי גרמני מציג לנו גישה מאוד נכונה לגבי מוזיקה. מוזיקה הינה חלק בלתי נפרד בחיים של כולנו. היא עוזרת לנו במצבים קשים, משמחת אותנו שצריך, ואתנו תמיד. ניטשה אומר משפט קצר אך נכון, בלי מוזיקה החיים הם פשוט טעות. המוזיקה היא חלק כל כך גדול בחיים שלנו שבלעדיה, איך היו נראים החיים שלנו?אז כן המוזיקה היא חלק בלתי נפרד מחיינו, וזה בלתי אפשרי לחיות בלעדיה מכיוון שהיא מלווה אותנו בכמעט כל שלב ביום ובחיים. אז בקשה ממנו אליכם- תעריכו את המוזיקה שאותה את שומעים, אוהבים ואולי אפילו עושים.

 

תגובות