"דרך תרומת השיער הרגשתי שהעברתי כוח לחולים". צילום: ניצן דרור

"דרך תרומת השיער הרגשתי שהעברתי כוח לחולים"

אחרי הרבה שנים עם שיער ארוך, החלטתי לתרום את השיער. אחרי המון מחשבות, התחבטויות וחששות עשיתי את זה וההרגשה? מדהימה! טור אישי

לתרום שיער זו יוזמה מבורכת, יוזמה שדרכה מחזירים קצת כוח לחולות. אבל גם במעשה הזה יש לתורמת גם חששות ומחשבות. החלטתי לשתף אתכם בתהליך התרומה שלי.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

כבר הרבה שנים שאני עם שיער ארוך ובזמן האחרון עלו בי המון מחשבות על תרומה. בעקבות הקמפיין של "זכרון מנחם" לעודד תרומות שיער עבור הכנת פאות לחולי סרטן, החלטתי שהחודש זה גם יקרה. קבעתי יום, התרגשתי אבל אז גם התחלתי לחשוש - איך אני אראה עם שיער קצר? מה יהיה אם לא אוהב? לחלקכם אולי זה ישמע מוזר, אבל לנשים, ולי בפרט, שיער זה חלק מאוד ניכר מהמראה ולעשות שינוי שכזה הוא בהחלט צעד משמעותי. 

המחשבה שליוותה אותי וגרמה לי להחליט שאני תרומת, לא משנה מה, היא שלי יש את היכולת לבחור האם לעזור ולגזור את שערי, ולחולות אין. לי השיער יגדל ויצמח וכרגע הן נשארות ללא השיער. יש המון חולות שאיבדו את שיערן והצמה שלי ושל עוד שש אחרות, תחזיר להן חיוך לפנים. אמנם זה לא פתרון רפואי או תרופת קסמים, אבל ההרגשה של החולות שהחלק החשוב שנלקח ממך, חוזר, היא משהו שאי אפשר להסביר. תמיד תזכרו שלכם השיער יצמח בתוך כמה חודשים ועבורן זו מתנה שתזכר לכל החיים.

 

לאחר החששות וההתלבטויות הגעתי למספרת "Vision - המספרה החברתית" בראשון לציון שתורמת 10% מהכנסותיה לתרומות שונות והיא עובדת יחד עם עמותת "זיכרון מנחם" בכל הנוגע לתרומות השיער, בנוסף הספרים של המקום מגיעים לבת מצוות וחתונות ומספרים את בעלות השמחה לתרומה והעשייה שם כולה מוקדשת לתרומה ועזרה לחברה - ומעודדת אחרים לעשות זאת. לאחר לחץ והתרגשות, הצמות נקלעו, המספריים הוכנו והשיער נגזר. 

צמה של עוצמה! © פרטי

בתור מישהי שרגילה לראות את עצמה עם שיער ארוך אני יכולה להגיד שהתספורת אפילו די ריעננה את המראה שלי וכל מי שחוששת לעשות את הצעד - תתפלאו שהתוצאה יכולה להיות אפילו מחמיאה! אבל כמובן שאי אפשר להשוות את התוצאה החיצונית להרגשה הפנימית, שהשיער שלך יכול לעזור למישהי אחרת.

אני מזמינה את כולכן, את כל מי שיש לו שיער ארוך, ללכת ולתרום, תדעו שלא משנה מה - ההרגשה שווה את הכל. גם אם אין לכם את האורך המתאים (30 סנטימטר) לתרומה או שהשיער לא עומד בדרישות עבור תרומה, ניתן לתרום כספית.

 

רוצות/ים לתרום? כנסו לאתר זכרון מנחם

 

 

 
תגובות