אמ;לק: הנוער מגיב לאמירותיו של שר החינוך ושחרורה של נעמה יששכר קרוב מתמיד. צילום: מוטי קמחי

אמ;לק: הנוער מגיב לאמירותיו של שר החינוך ושחרורה של נעמה יששכר קרוב מתמיד

גם בסוף השבוע הזה אנחנו כאן עם הפינה השבועית שמסכמת במיוחד עבורכם את כל האירועים הכי חשובים ומעניינים שהתרחשו השבוע כדי שתישארו מעודכנים. הפעם: איש עסקים מבריח מאות אלפי שקלים בעטיפות של עוגיות אוריאו, טעם הגלידה החדש שבן אנד ג׳ריס משיקים והשיבה של נעמה יששכר הביתה נראית קרובה מתמיד

לא הספקתם להתעדכן במה שקרה השבוע? רציתם לדעת יותר, אבל הייתם עסוקים במנוחה? בדיוק בשביל זה הבאנו לכם גם השבוע את העדכונים שאסור לכם להחמיץ!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 

יום ראשון 12/01:

אוראו בהפתעה?

סעיד מחמוד יחיא הוא איש עסקים אמריקאי תושב פוארטו ריקו, המחזיק בשמונה תחנות דלק בפוארטו ריקו. יחיא נתפס בשעה שנכנס לישראל דרך נתב"ג כשברשותו סכום 260 אלף דולר במזומן, מוסתרים בתוך קופסאות עוגיות אוריאו, מבלי שהצהיר על הכספים שברשותו. לטענתו, מקור הכספים מהכנסותיו מעסקי הדלק שבבעלותו, אשר חסך במהלך 3 שנים ושמר בביתו בכספת.

 

© Fotolia

 

מהמלוכה לדיבוב

מייגן מרקל תדבב דמות של דיסני! אישתו של הנסיך (לשעבר) הארי, מייגן מרקל עתידה להשתתף בפרויקט שיוצא בקרוב של דיסני. על פי החוזה, בתמורה למלאכת הדיבוב תתרום דיסני את שכרה של מרקל ל"פילים ללא גבולות", ארגון הפועל לאיתור והגנה על פילים באפריקה מפני ציד בלתי חוקי.

 

© צילום: gettyimges.ILJack Taylor

 

יום שני 13/01:

טבעיים, אהובים ומדהימים!

בני הנוער בישראל לא שותקים לשמע אמירותיו ההומופוביות של שר החינוך רפי פרץ. לאחר שנשאל בריאיון ל"ידיעות אחרונות" כיצד היה מגיב אם אחד מילדיו היה מגלה נטייה מינית שונה, ענה: "ילדיי גדלו בצורה טבעית ובריאה". בתגובה, בתיכון בליך שברמת גן יצאו התלמידים עם שלטים, שעליהם נכתב "באנו חושך לגרש" ו"אהבה זה לכולם". כאלף בני נוער השתתפו בהפגנה שארגנה מועצת התלמידים בעיר. "אדם בעמדה כזו לא יכול להרשות לעצמו לפגוע באוכלוסייה שלמה״, אמרה אחת המפגינות.

 

4d04ebcc69042
4d04ebcc69042 © מוטי קמחי

 

כספנו לאן?

עמותת ״רחשי לב״ מתרימה לילדים חולי סרטן. בעיה צפה בפני השטח לאחרונה כאשר הורים לילדים חולים התלוננו כי לא קיבלו כספים כלל. המשפחות טוענות שנאבקו בעמותה כדי לקבל את הכספים שנאספו לילדיהם וחלקן שרויות בקשיים כלכליים בעקבות הטיפולים. העמותה מסרה בתגובה: "רחשי לב פועלת מתוך הסכם שקוף עם בית החולים. אין אנו קובעים את מדיניות מערכת הבריאות בנוגע לפעילות עמותות בבתי חולים".

יום שלישי 14/01:

לא כל כך מתוק כמו שאתם חושבים

סמל הסטטוס החדש בחברה הישראלית הוא החזקה של כלב פומרניאן. הכלבים המתוקים והפרוותיים הפכו לפופולריים במיוחד, אך אופן גידולם והברחתם לארץ קצת מפחות מתוק מהנראות שלהם. שווי הכלב נע בין 4,000 ש״ח ומעלה, ובשביל להביא אותם לכאן הם נדחסים בתוך מזוודות ותיקים והנקבות עוברות הרבה מאוד המלטות. לאחרונה דווחו על המון מקרים של הברחות לתוך ישראל שנתפסו כלבים בתת תנאים - והכל בשביל ההנאה שלנו. 

ביי סקוטי?

שמועות צצו שסקוטי ווילבקין יעזוב את נבחרת מכבי ת״א בכדורסל. בנוסף, קיבל הצעה לעזוב לקבוצה אחרת ותשתלם לו מאוד: העסקה שווה 1.3 מיליון דולר. מכבי תל אביב מנסה להחתים אותו על חוזה מחודש, אך הביקוש בקרב קבוצות נוספות גבוה מאוד. כרגע לא ידוע האם ימשיך בעונה הבא, אנחנו נשמח שיככב איתנו עוד. 

יום רביעי 15/01:

שיתוף פעולה מהסרטים

חברת בן אנד ג׳ריס, יצרנית הגלידה המפורסמת השיקה טעם חדש ומגניב במיוחד: נטפליקס אנד צ׳יל בשיתוף עם ענקית התקשורת נטפליקס. כרגע הטעם לא צפוי להגיע לישראל, אבל הספיק להטריף את החושים של כולנו: מדובר בגלידה על בסיס חמאת בוטנים עם שברי בייגלה מתוק ומלוח וחתיכות פאדג׳. יש גם גרסה טבעונית על בסיס שקדים. 

השריפות באוסטרליה ממשיכות לגבות קורבנות

מעל למיליארד בעלי חיים נהרגו ו-26 בני אדם. החדשות הטובות הן שיש הפוגה בבצורת והגשם עוזר לכבות את השריפות. במזרח ודרום המדינה יורדים ממטרים כבדים שכמותם גוברת על זו שנצפתה באזור בעשור האחרון. בניו סאות' ויילס שנפגעה קשות מהאש המשתוללת נרשמה ירידה במספר השריפות בזכות תנאי מזג אוויר. לצד הברכה בגשמים קיים חשש לשיטפונות והרשויות הזהירו כי המצב עלול להידרדר שוב, אבל אנחנו מקווים רק לטוב. 

 

קואלה
© צילום מסך מאינסטגרם

יום חמישי 16/01:

רק אהבה מביאה אהבה

אופק ראשון, מפקדת סיירת החרם מטעם הצינור מבקרת לאחר חודשיים את קארין- ילדה מוחרמת נוספת. את אופק כולנו זוכרים, שיתפה בעזרת סרטונים את מצבה החברתי וההתנכלויות שחוותה מצד חבריה לספסל. מאז שהתפרסמה ב״צינור״ ילדים נוספים אשר עוברים מקרים דומים פנו אליה בבקשה לעזרה. אחת מהן היא קארין, שלא רצתה להגיע לבית הספר יותר בגלל לעג על המראה שלה. ביום חמישי פורסמה כתבה המראה את המפגש המרגש בין קארין לאופק. בשעה טובה קארין התחילה ללמוד בבית ספר חדש, בו לפי מה שהיא מספרת חבריה לכיתה משחקים ומשתפים אותה. מקווים שהמצב יהיה כך לכל התלמידים במוסדות החינוך. 

מורה בתיכון קרא לתלמידיו לסרב לשרת בצה״ל ופוטר

עיריית ראשל"צ החליטה לסיים העסקת מורה בתיכון שקרא בפייסבוק לסרב לשרת בצה"ל. הוא זומן לשימוע בעקבות סערה בשיעור שהתמקד ברצח רבין. העירייה: "הגענו להסכמה משותפת על סיום העסקתו"


יום שישי 17/01:

דיווחים מהתקשורת הרוסית

הנשיא פוטין שוקל להעניק לנעמה יששכר חנינה. נעמה, אשר עצורה ברוסיה ממתינה כבר חודשים לגזר הדין. כנראה שבשבוע הקרוב היא תחזור ארצה - ואפילו במטוסו הפרטי של פוטין בליוויו.

סמוטריץ׳ ביטל כמה קווי אוטובוסים ביום שבת

תשובת המשרד שלו ״זה הסטטוס קוו ומדיניות הממשלה״. מה שגרם להרבה זעם מצד האזרחים שלא יכולים להתנייד. ל-ynet נודע כי במשרד התחבורה החלו להקדים ולדחות כ-50 מנסיעות הקווים הציבוריים שנכנסו לתוך השבת או החלו לנסוע טרם צאתה. גורם במשרד: "אנשים צריכים להבין שאנחנו מיישמים את מדיניות הממשלה".

 

© fotolia

 

יום שבת 18/01:

 דור הולך ונעלם:

14,800 ניצולי שואה נפטרו בשנת 2019. התנאים שבהם ניצולי השואה חיים הם לא מה שמגיעים להם אחרי כל מה שעברו. לא נותרו הרבה ניצולים במדינה, אך הם השאירו את חותמם ואת גבורתם.

 

© משה אבוטבול
תגובות