יום המילה הטובה: הדרך שלי להגיד תודה. צילום: adobestock

יום המילה הטובה: הדרך שלי להגיד תודה

הפרוייקט נתן לי פרופורציות וגרם לי לבחון את המעשים, המילים והדיבור שלי וכיצד זה משפיע על הסביבה שלי. פתאום ראיתי את החיוך והאושר בעיניים של האנשים כשאני החמאתי להם, שאלתי לשלומם או סתם דיברתי אתם בחיוך, כבוד והכי חשוב אהבה. זה גרם לי להינות ולהרגיש תחושת סיפוק אדירה • ראיון מיוחד לכבוד יום המילה הטובה

"יום המילה הטובה" שהתחיל כיוזמה של תלמידי רשת "אורט ישראל" - צויין בתחילת החודש ברחבי הארץ, שמטרתו לייצר שיח נעים ולחלק מילים טובות ומפרגנות לכל הסובבים אותנו. זו השנה השנייה בקמפיין לאומי הלוקח אחריות על השיח ברשת ומחוצה לה, בסימן מילים טובות ומפרגנות, שהתחיל כיוזמה כיוזמה של תלמידים הלוקחים חלק בפרויקט "שומרי המסך" של אורטוב - המחלקה לערכים ולמעורבות חברתית של רשת אורט ישראל. היוזמה היא פועל יוצא של השתתפותם בפעילויות המפתחות מנהיגות ומודעות חברתית בניסיון ליצור שינוי תרבותי בשיח הישראלי במשך כל השנה, אולם חשיבותו גוברת בעיקר בשל תקופת טרום הבחירות לכנסת. ערכנו ראיון עם אנג'ליקה רודי, נערה בת 16 ותלמידה מבית הספר "אורט אפרידר רונסון" הנמצא באשקלון והיא סיפר לנו על הדרך שלה להגיד תודה ועל הפרוייקט המדהים בו לקחה חלק.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

תסבירי לנו, מהו יום המילה הטובה?

"קודם כל יום המילה הטובה שהתחיל כיוזמה של תלמידי רשת 'אורט ישראל' ממשיך השנה בשנה השנייה שלו כקמפיין לאומי הלוקח אחריות על השיח ברשת ומחוצה לה, בסימן מילים טובות ומפרגנות. אצלנו בבית הספר "אורט אפרידר רונסון", הנמצא באשקלון, כל שכבה התעסקה בנושא אחר. שכבה ז' ערכה פעילות תודה למורים המקצועיים בבית הספר, שכבה ח' אירחה חיילי מגב ושכבה ט' יצרה אמנה לשיח מכבד. בחטיבה העליונה, שם אני לומדת נערכו פעילויות נוספות. הייתה פינה של "אור ירוק" עם תמרורים הקוראים לסבלנות בכביש, מגמת מערכות בריאות (שם רודי לומדת), יצאה לקניון באשקלון וחילקה חטיפי בריאות עם מילה טובה וכיצד היא עוזרת מבחינה גופנית. בנוסף, יצא 'אוטובוס מפרגנים' לכיפת ברל, משטרה, מד"א ומיון בית החולים 'ברזילי' והייתה עמדה של כתיבת ברכות ופרגונים".

© adobestock

מהו יום המילה הטובה בשבילך?

"יום המילה הטובה בשבילי הוא יום שאמור להזכיר לנו, בין כל המבחנים, הבגרויות והעומס היום יומי שלנו לעצור לרגע ולדבר עם האנשים הסובבים איתנו, כדי שנוכל לזכור לכבד ולאהוב אחד את השני. כי בסופו של דבר כל מה שאנחנו אומרים בעל משמעות כלפי הסובבים אותנו. כל מילה טובה שנגיד למישהו אחר תשנה את היום שלו לטובה ותשפר אותו בצורה משמעותית. היום הזה מזכיר לי גם, וגורם לי להיות בן אדם טוב יותר".

מה היה הפרוייקט האישי שלך?

"הפרויקט האישי שלי היה 'קפה המילה הטובה', שנערך בלובי של החט"ע אצלנו בבית הספר. הפכנו את הלובי לבית קפה ש ממש עם שלחנות, בר וציוד שבית הספר סיפק לנו. במהלך היום אירחנו בבית הקפה שלנו מגוון אנשי ביטחון – שומרי בית הספר שלנו, משטרה, מכבי אש, חיילי קבע בחיל האוויר, חיילי מג"ב וכמובן את ראש העיר שלנו, מר תומר גלאם. 'קפה המילה הטובה' כשמו כן הוא, הוא לא רק בית קפה רגיל שיש בו מלצרים שמגישים הזמנות. בבית הקפה שלנו עודדנו ויצרנו שיח תורם ומכבד בין האנשים שהתארחו בו, אנחנו מאמינים כי שיח המלא במילים טובות ופרגונים בין אדם לחברו יכול לחזק את קשרי החברות ולגרום לעלייה במצב הרוח של המשתתפם בשיחה.

© באדיבות יח"צ

איך היה לך בפרוייקט האישי שלך?

"אני מאוד נהנתי מהפרוייקט! קודם כל זה נתן לי הפסקה קצרה מהמבחנים כדי לראות מה חשוב יותר וזה כיצד לנהל שיח מכבד ונעים עם אנשים אחרים. הפעילויות ממש שמחו אותי ועצם ההדרכה בפרוייקט הייתה מדהימה ומשמחת בייחוד כאשר אני רואה אנשים שעוזרים לנו בכל יום, יושבים ונהנים מהפרוייקט שאנחנו עושים בשבילם".

איך הפרוייקט והיום עצמו השפיעו עלייך?

"אני חושבת שהפרוייקט נתן לי פרופורציות וגרם לי לבחון את המעשים, המילים והדיבור שלי וכיצד זה משפיע על הסביבה שלי. פתאום ראיתי את החיוך והאושר בעיניים של האנשים כשאני החמאתי להם, שאלתי לשלומם או סתם דיברתי אתם בחיוך, כבוד והכי חשוב אהבה. זה גרם לי להנות ולהרגיש תחושת סיפוק אדירה!"

 

 

תגובות