אמ;לק: הירוקים מפסידים והרשימה השחורה נחשפת. צילום: Fotolia

אמ;לק: הירוקים מפסידים והרשימה השחורה נחשפת

הטראומה של "דור הקסאמים", גלים גבוהים בכינרת וספינת הקורונה • סיכום החדשות השבועי של פרוגי חוזר, כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש!

הייתם עסוקים ולא הספקתם להתעדכן במה שקרה השבוע? יכול להיות שפספסתם את האירועים השונים שהתרחשו בארץ ובעולם השבוע? סיכום החדשות השבועי של פרוגי יעשה לכם סדר בבלאגן וישאיר אתכם הכי מעודכנים שיש!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

יום ראשון 9.2

שוב: איראן נכשלה בשיגור לוויין לחלל

איראן הודיעה על שיגורו לחלל של הלוויין "זפאר" ("ניצחון"). בטהרן קיוו לשדר ממנו את תמונת סולימאני, אך כמו בעבר גם הפעם השיגור הסתיים בכישלון והלוויין לא נכנס למסלול. ארצות הברית מודאגת מהשיגורים של איראן, ומשוכנעת שהם משמשים אותה לפיתוח הטילים הבליסטיים שלה.

חטא היוהרה? "התרגלנו לנצח, הפסדנו בגלל חוסר מחשבה"

מאוריציו סארי - מאמן קבוצת הכדורגל יובנטוס, לא היה מרוצה מהיכולת של שחקניו בהפסד 2:1 לקבוצת הכדורגל לה הפסידו במשחק האחרון, וורונה: "לא היינו זהירים מספיק, השחקנים חייבים להבין שצריך להילחם". 

© Fotolia

יום שני 10.2

0:2 לבית"ר ירושלים על מכבי חיפה

הקבוצה בצהוב - שחור, בית"ר ירושלים ניצחה את מכבי חיפה בטדי, בתוצאה של 2:0 ומנעה ממנה לצמצם את הפער מול מובילת הטבלה, מכבי ת"א הטבלה שעלה לשש נקודות.

סופת שלגים: ישראלים נתקעו בגיאורגיה

כ-150 נוסעים בחברת התעופה "ישראייר" נאלצו לבלות את הלילה שלהם בבטומי בגלל שלג כבד ומזג אוויר סוער שמנע את המראה חזרה לישראל ופוזרו לבתי מלון. טיסת חברת התעופה "אל על" לבלגיה נחתה בפרנקפורט בגלל הסערה. עקב מזג האוויר הסוער נגרמו שיבושים קשים נוספים בתחבורה האווירית גם בגרמניה, בריטניה והולנד.

© adobestock

יום שלישי 11.2

הטראומה של "דור הקסאמים": יותר מרבע מהמתגייסים משדרות נושרים

הנתונים הקשים נחשפים: 28% מהמתגייסים מהעיר שמתמודדת כבר שני עשורים עם טרור מרצועת עזה לא מסיימים את השירות הצבאי. על פי ההערכה, במקרים רבים הרקע הוא פוסט-טראומה עקב המצב הביטחוני.

© קרדיט: דובר צה"ל

טיוטת הסדר עם בר וציפי רפאלי: מאסר לאם, עבודות שירות לדוגמנית

במסגרת המו"מ להסדר כולל שיסיים את ההליכים המשפטיים נגדן על התחמקות מתשלום מס, תרצה ציפי רפאלי מאסר של כשנה וארבעה חודשים, ועל בר רפאלי יוטל עונש של 9 חודשי עבודות שירות. האם והבת ישלמו גם קנס פלילי של כ-4 מיליון שקלים.

 

© אינסטגרם

נבחר שם לנגיף הקורונה: COVID-19

ארגון הבריאות העולמי, שמקפיד למצוא לנגיפים שמות מדויקים ונזהר מלהדביק להם שמות שיעליבו מדינות ועמים או יפגעו בענפי מסחר, הכריז על השם שנבחר לנגיף שמוצאו בסין. ראש הארגון: "חיסון עשוי להיות זמין בעוד שנה וחצי".

יום רביעי 12.2

"הרשימה השחורה" ותגובת ישראל

הרשימה השחורה כוללת 112 עסקים שפועלים בהתנחלויות, רובם עסקים ישראלים (כמו בנקים, חברות סלולר, יס והוט) אך גם עסקים לא-ישראלים (כמו booking ו-airbnb).
בירושלים אמרו כי פרסום רשימת החברות שפועלות בהתנחלויות הוא כניעה ל-BDS, והחליטו להקפיא את הקשר עם נציבות זכויות האדם. נתניהו: "מי שמחרים - יוחרם". הנציבה לא התריעה לפני, וסירבה להיפגש עם נציגת ישראל. ישנו חשש שחברות ברשימה הזו יפסיקו לפעול ביהודה ושומרון, ואולי אף בישראל כולה.

הגבר המבוגר בעולם: "הסוד זה החיוך"

ספר השיאים של גינס העניק את תואר הגבר המבוגר בעולם ליפני בן 112 ו-344 ימים (נולד בשנת 1907) שחובב קינוחים ושמו צ'יטסטו ווטנאבה. הטיפ שלו לאריכות ימים: להישאר רגועים ולא להפסיק לחייך.

יום חמישי 13.2

גם ארצות הברית מגיבה נגד הרשימה השחורה של האו"ם: "מנסים לבודד את ישראל, שערורייה"

יוזמת נציבות זכויות האדם לפרסם חברות הפועלות ביהודה ושומרון נתקלה בתגובה קשה של מזכיר המדינה האמריקני: "הפרסום הזה מאשר את ההטיה האנטי-ישראלית שכל כך נפוצה באו"ם". הוא קרא למדינות באו"ם לדחות את היוזמה: "פוגעת בתנופה לקראת מו"מ ישראלי-פלסטיני".

נגיף הקורונה: עלייה חדה במספר המתים בסין; עוד 44 נדבקו בספינת התיירים ביפן

במחוז חוביי שבסין, מוקד ההתפרצות, שינו את שיטת האבחון וזיהו עוד כ-15 אלף מקרי הידבקות. 242 מקרי מוות נוספים דווחו, ובסך הכול מתו במחוז 1,310 בני אדם. 218 מקרי הדבקה אובחנו בספינת התיירים ביפן - שעל סיפונה 15 ישראלים.

נציג עלי אקספרס בישראל: "תמשיכו לקנות אצלנו"

לוקאס דווילט טוען כי העיכובים בהגעת החבילות לישראל קשורים לראש השנה הסיני ולחיבה שרוחשים הישראלים לעלי אקספרס - ולא רק לנגיף הקורונה. "אנחנו מבטיחים שההזמנות יגיעו, אנחנו יכולים לספק את התחפושות".

יום שישי 14.2

גלים גבוהים בכינרת מזה זמן רב

ביום שישי האחרון הציפו גלים גבוהים את הטיילת בטבריה ואת חופי הכינרת, עוצמת הרוחות שברה שיאים. נשקלת האפשרות לפתוח את סכר דגניה מוקדם מהצפוי, במקום בסוף החודש, שכן לפי דיווחים כעת חסרים 65 ס"מ לכינרת כדי שסכר זה יפתח.

בלון חשוד נוחת בנתיבות

אחרי 17 בלונים ביום חמישי, שרבים מהם נשאו מטעני נפץ, גם הבוקר אותר צרור עם חפץ חשוד שנחת אמש בנתיבות. נתניהו מזהיר את חמאס: "שקט ייענה בשקט ואי-שקט ייענה בעוצמה". מרחב הדיג בעזה הוגדל, גורם ביטחוני טען אמש: חמאס מסר שיפסיק הפרחות בלונים וירי רקטות.

יום שבת 15.2

הישראלים ב"ספינת הקורונה": "שחרור האמריקנים מוכיח שהסגר לא רלוונטי"

מחר (יום א') צפויים לחזור אזרחים אמריקניים ששוהים כעת בספינת "דיימונד פרינסס" שעוגנת ביפן לארצות הברית. קרוב משפחתן של שתי ישראליות שעדיין נצורות בספינה אמר כי "זה מחזק את התחושה שהסגר מסוכן. מקווים שזה יקדם את שחרורם לבידוד בארץ". משרד הבריאות יצא הערב בבקשה ליוקוהמה לשחרור הישראלים והבאתם ארצה לבידוד בישראל.

 

תגובות