מועצת התלמידים והנוער: "שבו עם התלמידים וקבעו יחד את קוד הלבוש". צילום מפייסבוק

מועצת התלמידים והנוער: "שבו עם התלמידים וקבעו יחד את קוד הלבוש"

מחאת המכנסונים ממשיכה לעורר סערה, כעת מועצת התלמידים והנוער הארצית יוצאת ביוזמה ובבקשה למנהלי בית הספר - "שבו עם נציגי התלמידים והגיעו יחד להבנות בנוגע לקוד הלבוש שיקל על התלמידים בחום אך ישמור על כבוד הלומדים והמלמדים"

בשבוע האחרון מחאת המכנסונים בבתי הספר מעוררת סערה של ממש, כמדי שנה שנה בשנים האחרונות. כעס התלמידים ובעיקר התלמידות על רקע אפליה בין הבנות לבנים בנוגע לגבולות המכנס הקצר בשטח בית הספר. שלל תלמידים ברחבי הארת מוחאים בבתי הספר ובתיכונים כנגד, מגיעים במכוון בניגוד לקוש הלבוש בבית ספרם כדי להעביר את המסר וכדי לשנות את המצב. כעת, מועצת התלמידים והנוער הארצית קוראת למצוא פתרון שיספק את שני הצדדים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"לאורך השנים אנו רואים אפלייה ברורה בקוד הלבוש הבית ספרי כלפי תלמידים ותלמידות", אומרים במועצה ומוסיפים: "לא ייתכן כי בחלק מבתי הספר קיים אי שוויון ברור בין תלמידות לתלמידים וכתוצאה מכך תלמידים מורשים להיכנס במכנסיים מעל גובה הברך, בעוד התלמידות לא מוכנסות ונאלצות להישאר מחוץ לשטח בית הספר עד להחלפת לבוש".

עוד מבהירים ומדגישים כי: "התלמידים והתלמידות רשאים לקבוע לעצמם את גבולות הלבוש מחוץ לשטח בית הספר, ההגעה לבית הספר מחייבת הגעה בלבוש המכבד את כלל התלמידים וצוות בית הספר. מחאת הנוער אינה מובלת מכפייה דתית אלא מאכיפה בררנית המובילה לחוסר שוויון מגדרי בכותלי מערכת החינוך".

© AdobeStock אילוסטרציה
דעה
דורשות שיוויון: ברגע האמת מערכת החינוך לא עומדת בערכיה האישיים
לינוי מסטבוים
בשבוע האחרון, עם בואו של גל החום הכבד והראשון של העונה, עלה לדיון בתקשורת וברחבי הרשתות החברתיות נושא מחאת המכנסיים הקצרים, שכמו בכל שנה בימי הקיץ החמים, מתחיל לצבור תאוצה. אך השנה החליטו נערות רבות בישראל להפר את "הסכם השתיקה" ויצאו להילחם למען שוויון מגדרי בבתי הספר, וזאת במהלכים חריפים שמעוררים שאלות ותהיות רבות בקשר למערכת בה רובנו נמצאים מדי יום. טור דעה

כאמור, מועצת התלמידים והנוער קוראת למנהלי בית הספר למצוא פתרון הולם למחאה המתחדשת מדי שנה באותו הנושא בדיוק, במועצה טוענים כי ניתן לפתור זאת על ידי בחירת נציגי תלמידים שישבו למול מנהלי החינוך ברחבי הארץ. "כנציגי תלמידות ותלמידי ישראל אנו קוראים למנהלי בתי הספר - שבו עם נבחרי מועצת התלמידים הבית ספרית האחראית לייצג את קולם של תלמידי בית הספר, הבינו לליבם בימים חמים אלו וחשבו יחדיו כיצד ניתן לשנות את קוד הלבוש הבית ספרי, במקביל לשמירה על כבוד הלומדים והמלמדים".

 

תגובות