בלי לחץ: כל הטיפים לעמידה מול קהל. צילום: Fotolia

בלי לחץ: כל הטיפים לעמידה מול קהל

תנועות ידיים אימון מראש ואפילו חוש הומור הן רק חלק ממספר טיפים שיוכלו לשדרג לגמרי את עמידתכם מול קהל במידה ואתם נדרשים בכך, אז כדי לעזור לכם במקרים כאלו הכנו לכם את הכתבה הבאה

לרבים מאיתנו קורה שאנחנו נדרשים להרצות בפני קהל במסגרת בית הספר ולפעמים במסגרות אחרות, ורבים מאיתני נלחצים מאוד כשהם מגיעים למעמד כזה והם לא יודעים מה לעשות אז במיוחד בשביל מקרים כאלו הכנו לכם את הכתבה הבאה כדי שתוכל לעזור לכם בסיטואציות מעין אלו.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אימון מראש

אחת הסיבות העיקריות לכך שאנשים נלחצים ומגמגמים בדיבור מול קהל היא בגלל שהם לא מוכנים, לא התאמנו לכך מספיק מראש. למזלכם אפשר בקלות לפתור את הבעיה הזו אם פשוט מתכוננים. אתם יכולים לעשות סימולציה של ההרצאה מול משפחה או מול חברים ותאמינו לנו - זה יעשה פלאים להרצאה שלכם.

© AdobeStock


תנועות ידיים

כדי שהקהל יקשיב כמו שצריך ולא יאבד עניין במהלך ההצגה חשוב ליצור עניין ושואו. אחת מהדרכים לעשות זאת היא לדבר תוך תנועה של הידיים. הרי לאנשים לא כל כך כיף לצפות באדם שמדבר בעודו קפוא במקום, לעומת זאת אם תזוזו מעט במקום ותזיזו את הידיים ואת שאר חלקי הגוף זה יעזור לכם להשתחרר וימשוך את תשומת ליבו של הקהל.

חוש הומור

אף אחד לא אוהב כשההרצאה רצינית מדי ולכן אף פעם לא יזיק לזרוק איזו בדיחה מדי פעם כדי להקליל את האווירה, אתם תראו שזה ישחרר את הקהל ולא פחות מכך זה יכול לשחרר אתכם. לכן אם אתם מרגישים שהאווירה רצינית מדי או שאתם קצת נתקעים אז בדיחה טובה בהחלט יכולה לעזור כדי לשחרר את המצב - רק תזכרו שהיא צריכה להיות קשורה לנושא וכמובן בטוב טעם. 

© AdobeStock


דיבור איטי וברור

חשוב לדבר באופן איטי וברור כדי שהקהל יבין היטב את מה שאתם רוצים לומר. אם אף אחד לא יבין מה אתם אומרים אז בכלל אין טעם לכל ההרצאה. זכרו שהרבה פעמים לחץ יכול לגרום לאנשים לדבר מהר. לכן השתדלו לשים לב לכך ולדבר לאט ובקול רם כדי שכולם ישמעו ויבינו.

נשימות עמוקות לפני

רגע לפני תחילת ההרצאה זכרו לנשום עמוק לרגע ולהירגע. בנוסף זכרו שזוהי רק הרצאה בפני קהל שמורכב לרוב בעיקר מאנשים שמכירים אתכם ורוצים בטובתכם, זה לא נאום בחירות וגם לא ביצוע הגמר באירוויזיון כך ששום גורל לא מונח על כתפיכם ואתם יכולים להירגע, לנשום וליהנות.

תגובות