קניה, מאחורייך: המפורסמים שעברו לפוליטיקה. Gettyimages.IL/Roy Rochlin

קניה, מאחורייך: המפורסמים שעברו לפוליטיקה

מיאיר לפיד ועד דונלד טראמפ לאורך השנים היו מפורסמים רבים שלמרות שבאו מתחומי דעת שונים החליטו לנסות את מזלם בפוליטיקה ולמרבה ההפתעה דווקא הלך להם לא רע אספנו בשבילכם כמה מהם

קניה ווסט - ראפר, מעצב בגדים, בעלה של קים קרדשיאן ובעיקר כזה שאוהב תשומת לב, הודיע כי הוא מתכוון לרוץ לנשיאות ארצות הברית בבחירות הקרובות, אך תאמינו או לא ווסט הוא ממש לא המפורסם הראשון שעושה את המעבר הזה לפוליטיקה, לפניכם כמה נוספים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

דונלד טראמפ

כן, כן, אפילו דונלד טראמפ נשיא ארצות הברית הנוכחי לא היה פוליטיקאי בתחילת דרכו, אלא איש עסקים מפורסם ביותר. טראמפ הופיע במספר סרטי קולנוע בהופעת אורח בתפקיד עצמו כמו "שכחו אותי בבית" ו"זולנדר". אבל, "המתמחה" הוא אחד הפרויקטים הטלוויזיונים היותר מוכרים ומפורסמים שלו, אותה הוא הנחה במשך 11 עונות והוא מפורסם בזכות האמירה "You're fired", ואם זה לא מספיק - בשנת 2007 שמו הונצח בשדרת הכוכבים של הוליווד. רק בשלב מאוחר יותר בקריירה שלו החל לחשוב על פוליטיקה. למרות שבתחילת דרכו רבים היו סקפטיים לגבי הצלחתו בזירה הפוליטית אין עוררין על כך שטראמפ בהחלט הצליח להטביע את חותמו בפוליטיקה.

© Mark Wilson/gettyimgaes_IL

יאיר לפיד

גם יאיר לפיד היה מוכר עוד לפני שהצטרף לפוליטיקה. בנערותו היה לפיד מתאגרף ובשרותו הצבאי היה כתב של עיתון "במחנה". לאחר שהשתחרר מהצבא המשיך בדרכו כעיתונאי והיה מנחה מפורסם ומוכר של תוכנית אירוח מצליחה בערוץ 2 (עוד כשהיה ערוץ כזה), עד שהחליט להיכנס לפוליטיקה והקים את מפלגת "יש עתיד". כיום לפיד הוא מנהיד האופוזיציה.

ארנולד שוורצנגר

ארנולד שוורצנגר היה שחקן ומפתח גוף אוסטרי אמריקאי שמוכר בשל תפקידיו בסרטי "שליחות קטלנית" ו"קונאן הברברי" שאותם קיבל בין השאר בזכות שריריו המפותחים בצורה יוצאת דופן. בשנת 2003 חלה תפנית מפתיעה בקריירה שלו ומשחקן הוליוודי בסרטי אקשן מוגזמים, הוא נבחר למושל קליפורניה בפעם הראשונה. ואם כולם חשבו שמושל-שחקןזה  גימיק נחמד, שוורצנגר הוכיח לכולם שהוא קצת מעבר לכך ובשנת 2006 נבחר למושל קליפורניה בפעמם השניה.

© gettyimages_IL/Justin Sullivan

רונלד רייגן

גם רונלד רייגן בדומה לשוורצנגר החל כשחקן קולנוע אשר שיחק בין השאר אפילו את סופרמן, עד שבשנת 1975 החל לכהן כמושל קליפורניה (כמו שוורצנגר). כנראה תפקיד המושל עשה לו חשק והוא החליט "ללכת על כל הקופה" וב-1981 נבחר לנשיאות ארצות הברית. בתקופת כהונתו הגיעה לסיומה המלחמה הקרה עם ברית המועצות ועד היום נחשב רייגן לאחד הנשיאים היותר מוערכים ואהובים של ארצות הברית. 

וינסטון צ'רצ'יל

וינסטון צ'רצ'יל אשר נמנה בין ראשי הממשלה המוכרים יותר של בריטניה ובין המנהיגים המוערכים יותר לאורך ההיסטוריה, זאת בעיקר בשל תפקודו יוצא הדופן בזמן מלחמת העולם השנייה, התחיל בכלל בתור עיתונאי צבאי בתחילת דרכו על כן היה מפורסם עוד לפני היותו ראש ממשלה.

מיקי חיימוביץ' 

במשך שנים כיכבה מיקי חיימוביץ' על מסך הטלוויזיה מדי ערב. בתחילת שנות ה-90 היא נבחרה להגיש את מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 2 ולאחר מכן בחדשות 10. חיימוביץ' היא עיתונאית מוכרת ומוערכת, עטורת פרסים שאף הובילה תוכנית תחקירים ואין כמעט אחד בארץ שלא מכיר אותה. בשנת 2019 הודיעה כי היא מצטרפת למפלגת "חוסן לישראל" של בני גנץ.  

 

 

 

תגיות
תגובות