זמן לחסוך: כך תעזרו להורים בהוצאות הכספיות. AdobeStock

זמן לחסוך: כך תעזרו להורים בהוצאות הכספיות

עכשיו, בימי מגפת הקורונה, שמביאה עמה גם קושי כלכלי, בני נוער רבים רוצים לעזור בבית ולסייע מהבחינה הכלכלית, אך לא תמיד יודעים איך לעשות זאת. קבלו את כל הטיפים שיעזרו לכם לעזור להורים

אתם בבית על הספה, מגוללים באינטסגרם שלכם כשלפתע מופיעה מודעה על סייל מטורף בחנות האהובה עליכם. או השעון מראה על שתיים בצהריים, ומה – אין סיכוי שתבשלו לעצמכם משהו לאכול אלא תזמינו משלוח של מנה טעימה הביתה, לא ככה? 

עכשיו, בימי מגפת הקורונה, שמביאה עמה גם קושי כלכלי, קיבלנו פניות רבות של בני נוער שרוצים לעזור בבית ולסייע באופן הזה, אך לא תמיד יודעים איך לעשות זאת. עכשיו, דווקא בחופש הגדול, זה זמן מעולה לעזור להורים לחסוך כסף – וגם כמובן אתם.  כתבנו עבורכם כמה טיפים שיעזרו לכם לעבור את התקופה בקלות.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

על מה אתם בכלל מוציאים את הכסף שלכם? הסתכלו בקבלות מהסופר, שאלו את ההורים כמה הם משלמים על הטלוויזיה, הניידים והאינטרנט. תראו על מה אתם מבזבזים את דמי הכיס, האם זה על אוכל? על שופינג? אולי על משחקי מחשב? קודם כל הבינו את התמונה המלאה – ואל תשימו עליה פילטרים.

ניהול תקציב נכון הוא דרך המלך לחיסכון כסף

כשאתם מכינים תקציב, תבינו את סדרי העדיפויות שלכם. על מה אתם חייבים לשלם השבוע? מה אפשר לדחות לחודש הבא? ומה בכלל אפשר לבקש כמתנה ליומולדת? לאחר הכנת תקציב אנחנו יכולים להבין מהו מצבנו הכלכלי ולפעול בהתאם אליו.

© AdobeStock

"איך שכחת את המזגן פתוח?!"  ולא, זאת לא קלישאה

מכשירי חשמל דולקים, כמו טלוויזיה שעובדת, מזגן שדולק, ואור שנשאר בחדר כשאתם לא משתמשים בהם - מצטברים להוצאות גבוהות. שימו לב לחיסכון בדברים הקטנים, שאולי דורשים הקניית הרגלים לכלל בני הבית אך מביאים לחיסכון מהיר. כן,  הרגל זה תקף גם אם הלכתם כמה דקות למטבח להביא משהו לנשנש. 

לשלם במזומן ולא באשראי

כאשר אנחנו שולחים יד לכיס ושולפים מזומן מהארנק, אנחנו שמים יותר לב לאקט ה"בזבוז" דבר שגורם לנו להיות מודעים יותר לכל הוצאה. השתדלו להוציא סכום כסף מזומן וקבוע כל תחילת שבוע, והיצמדו אל הסכום הזה לאורך השבוע. הכוונה היא שתרגישו שהמזומן אוזל, מה שלא קורה כאשר משתמשים באשראי או באפליקציות תשלומים. 

© משה אבוטבול

לחשוב מחוץ לקופסה

השלב הראשון הוא להבין כי יש צורך לחסוך, ואם הגעתם לשלב זה בכתבה – הנה אתם מוכנים לשלב השני.  עכשיו אפשר לחשוב על פתרונות שמתאימים לכם ואיך אתם מרוויחים כסף בזכות הכישורים שלכם. למשל אם אתם תותחים במתמטיקה ויכולים להעביר שיעורים פרטיים לקראת שנת הלימודים החדשה? או אם אתם מעולים עם ילדים קטנים ויכולים לשמור עליהם? 

לסיכום, בתור התחלה יש להשלים עם כך שהגיע הזמן לחסוך, והמזל הוא שיש דרכים רבות לעשות את זה. הפואנטה היא – אל תחששו מהמילים "כסף" ו"חיסכון" והתחילו לעקוב ולבדוק מה קורה איתם. כשמצליחים מרגישים סיפוק אדיר. אני מבטיח. 

הכותב הוא אורן גולדשטיין, מנכ"ל ומייסד אפליקציית FamilyBiz

 

תגובות