תאוריית הקשר: על אלכוהול, יחסי מין ומה שבניהם. FOTOLIA

תאוריית הקשר: על אלכוהול, יחסי מין ומה שבניהם

"לא מעט בני נוער שאני פוגש מספרים לי שהם שותים אלכוהול בבילוי כי זה משחרר אותם, הם מרגישים טוב יותר עם עצמם וגם יותר קל להם להתחיל עם בנות ו"לזרום ויש כאלה שיגידו שזה גם גורם להם להרגיש יותר בנוח עם יחסי מין. אבל אם אתם צריכים אלכוהול, אז לא בטוח שאתם בשלים לעשות את זה"

לא מעט בני נוער שאני פוגש מספרים לי שהם שותים אלכוהול בבילוי כי זה משחרר אותם, הם מרגישים טוב יותר עם עצמם וגם יותר קל להם להתחיל עם בנות ו"לזרום". נשמע הגיוני. אלכוהול מסיר עכבות מהמוח ולכן שתייה שלו נותנת תחושה של רוגע וקלילות ויש כאלה שיגידו שזה גם גורם להם להרגיש יותר בנוח עם סקס. אבל אל תיטעו, אלכוהול לא הופך אנשים לחרמנים.

עוד בערןץ המגזין של פרוגי:

אז איך זה עובד? בשלב הראשון, בד"כ אחרי 1-3 מנות משקה (מנת משקה = פחית בירה 330 מ"ל, כוס יין 150 מ"ל, צ'ייסר של משקה חריף) מרגישים יותר רגועים, עם יותר ביטחון. קל יותר להתחבר לאנשים ולכן לפעמים נוח יותר לדבר על סקס ואולי ליזום. יש קצת פחות קואורדינציה, אתם קצת יותר גמישים בקבלת החלטות אבל שיקול הדעת הבסיסי שלכם עדיין שם. 

© AdobeStock

בערך במנה הרביעית או החמישית (ויש כאלה שגם לפני) אתם כבר עלולים להגיע למצב של שכרות. העכבות שלכם יורדות עוד יותר. הקואורדינציה דיי גרועה, זמן התגובה הוא ארוך וההתנהלות שלכם הופכת להיות קצת מסורבלת. קשה כבר לשמוע את הקול הזה בראש שאומר לכם "זה רעיון גרוע, טמבל". אתם כבר לא ממש כשירים לקבל החלטות כמו שצריך. רמת המודעות שלכם לאיך שאתם מתנהגים ואיך אחרים רואים אתכם היא נמוכה. אתם מדברים שטויות וההתנהגות מוגזמת. אם אתם כאלה שמביעים חיבה ואוהבים לגעת באנשים אחרים, השכרות עשויה לעשות אתכם עוד יותר כאלה. 

אם תמשיכו לשתות תגיעו למצב "מחוק". זה מצב שהוא לחלוטין לא מתאים ליחסי מין. אתם מרושלים, בלי קואורדינציה ואפילו יש מצב שלא תוכלו לתפקד מבחינה מינית. אתם בולעים מילים, מדברים לא ברור, לא שמים לב להחלטות הגרועות שאתם מקבלים, הגוף מאבד תחושה ולכן גם לא ממש תהנו מהמגע ואתם עלולים לאבד הכרה. 

שימו לב איך היחס בין יחסי מין לאלכוהול משתנה ככל ששותים יותר. כשהשילוב הזה של מסיבות, יחסי מין ואלכוהול מתערבבים ולכן התוצאה היא לא מעט מקרי אונס. 

© AdobeStock

אז איך יודעים אם הצד השני רוצה בכל אחד מהשלבים?

אם רק התחלתם לשתות, ואתם עדיין בשלב ה"ראש טוב" אז תשאלו. כמו שתמיד צריך, אם השותף שלכם רוצה לעשות משהו מיני. אם תעשו את זה בצורה קלילה זה לא יהרוס את האווירה. להיפך, תרוויחו הערכה על זה שנתתם לפרטנר שלכם הרגשה נוחה ובטוחה. כשמישהו מפחד לומר לא אז זאת לא הסכמה, זו כפייה!

הנה כמה דרכים לשאול: את רוצה להתנשק? זה בסדר שאני אגע בכך ככה? אתה בקטע כמוני? נעים לך? זה בסדר שאמשיך?

אם הם משיבים שכן תוודאו שאתם גם שומעים או רואים בשפת הגוף התלהבות. 

אם אתם באמצע משהו מיני ולא בא לכם יותר, זה מרגיש מוזר או שחצו את הגבול שסימנתם - מותר לשנות את דעתכם! ברגע שזה קורה אימרו את זה לפרטנר שלכם. לא בא לי יותר. אני רוצה להפסיק. לא מתאים לי. 

כשאתם שיכורים או מחוקים אין מצב להסכמה. מישהו שיכור לא יכול להסכים. אם הוא בולע מילים, מדבר שטויות, הולך ומועד הוא לא יכול להחליט החלטות שקולות. וזה לא משנה איך הוא לבוש או אם רקדתם והתנשקתם קודם. אם הגעתם למצב כזה - תעזבו את המקום ואם צריך כנסו למונית וסעו הביתה. אם ראיתם חבר או חברה במצב הזה קחו אותו משם הביתה. עם רמת אלכוהול כזאת זה לא סקס בהסכמה או ברצון זה אונס. 

ולסיום, אם אתם צריכים אלכוהול כדי להרגיש בנוח לקיים יחסי מין אז לא בטוח שאתם בשלים לעשות את זה (וזה הזמן גם להזכיר את החוש שמאפשר צריכת משקאות אלכוהוליים החל מגיל 18). כדי להגיע לאינטימיות עם מישהו או עם מישהי לא צריך אלכוהול. והכי חשוב. תהנו ושמרו על עצמכם ועל החברים שלכם.

כותב המאמר הוא רן בראון, מנהל מכון "מתבגרים" 



תגובות