לא נכנע לאף תקופה: נבו אבוטבול כובש פסגות . ניר סלקמן

לא נכנע לאף תקופה: נבו אבוטבול כובש פסגות

לא הרבה אנשים מצליחים להפוך את החלום למציאות, אך בשנים האחרונות אנו רואים כי הצעירים בארץ ובעולם מתחילים לפצח את הנוסחה. בכל שבוע, יעלה ראיון עם צעירים שהגשימו את החלומות שלהם בגיל צעיר והשבוע - נבו אבוטבול, המנטליסט הצעיר בראיון מתעתע חושים

מעטים האנשים שהצליחו להגשים את חלומם בגיל צעיר ולכבוש את היעדים שחלמו עליהם לפני השינה, אך הם קיימים ונבו אבוטבול הוא דוגמא מדהימה לכך. לאחר שכבש אותנו אי שם בתכנית הריאלטי בה השתתף הספיק המנטליסט הצעיר להופיע מסביב לעולם ואף מול השמות הגדולים בתעשייה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

תקופת הקורונה תפסה את אבוטבול בשנה העמוסה בחייו, תוך לימודי כיתה י"א וטיפוח קריירה מרשימה בארץ ומסביב לעולם יחד עם הפינה הקבועה בחדשות הבוקר בערוץ 12 בה לקח חלק בכל בוקר במשך השנה האחרונה והקורס אותו השיק "lead it" וכל זה כשהוא בן 15 ומבחינתו - הדרך רק התחילה. "הקורונה שינתה הכל, היא ביטלה לי המון דברם. בקיץ האחרון הייתי אמור להיות בלוס אנג'לס ולעשות את סיבוב ההופעות שלי אך מכיוון שלא ניתן לטוס, היה עלינו לבטל הכל". נראה כי הוא לא נותן לנגיף להשפיע לו יותר מדיי על הקריירה והופך את הלימון ללימונדה - "למזלי גיליתי את הזום ודרכו עשיתי הופעות למדינות שונות באמריקה, באוסטרליה ובאירופה, ככה שיצא שאת כל המופעים שהיינו אמורים לעשות בצורה פרונטלית קיימנו דרך הזום מהאולפן הקטן שבנינו אצלי בבית. המופעים הפכו להיות מופעים קטנים שמונים 20 אנשים, שזה די יתרון אצלי כי זה מופעים שאני מאוד אוהב לעשות, מאוד אינטימי, זה לא היה קל כי באמת היינו צריכים להתחיל הכל מחדש אבל באמת הלכנו על זה. בנוסף, בקיץ הוצאתי את הקורס שלי לבני הנוער -קורס להגשמת חלומות ולצמיחה אשית, למדנו על ניהול זמן, הצלחות וכשלונות, 5 ימים כל יום 4 וחצי שעות".

© באדיבות שרית&לורנס

יש בך פחד שתקרוס מכל הלחץ הנתון סביבך?

"יש, הרבה מאוד פעמים אני קורס, אבל מה זה בעצם קורס? תראי, יש הרבה מאוד משברים, חלק מהדברים שגם דיברתי עליהם בקורס שאחד מהדברים שבאמת למדתי מהם בדרך שלי זה להתמודד עם לחץ, לנהל את הזמן יותר נכון ויש לי את ההורים שלי שהם איתי. אמא שלי בחרה בצעד מאוד אמיץ והחליטה לעזוב את העבודה לפני חצי שנה כי להיות רק איתי, יש לי את הסוכנות שלי, שרית & לורנס, שהן כמו הצבא מאחורי ששומר עליי ועוטף אותי ובעצם יש לי את האנשים שעוזרים לי להתקדם. וכן זה קשה, זה גובה המון קשיים, אני לא רואה המון את חברים שלי אחרי בית הספר ועכשיו עם הזום בכלל פחות ואני לא יוצא הרבה, יש המוון יציאות עם חברים שהייתי צריך לבטל כי אני חייב להיזהר ולשמור על עצמי כי אני מחוייב למופעים, אז זה לא קל, אבל בסופו של דבר אני בחרתי בזה, זו התשוקה שלי ובשביל זה אני קם בבוקר ובלילה חולם על זה, אז אני כן מנסה כמה שיותר שלב אבל עוברים את זה".

מה משך אותך לתחום שלך?

"אני תמיד מאוד אהבתי לעשות קסמים, מגיל 4 אני מתעסק בקופסאות קסמים ורואה מופעי קסמים ומאוד אהבתי את התגובה של הקהל כשיותר גדלתי באיזור גיל 7, הבנתי שמה שמושך אותי ומעניין אותי זו תגובהת הקהל. אני מאוד אוהב את איך שהקהל מגיב, יש לי סרטונים ותמונות והכל, אנשים מאוד התלהבו מזה אז הבנתי שהקסמים פחות מעניינים אותי אלא עיניין המנטליזם וקריאת המחשבות. תמיד ששואלים אותי מה אתה מעדיף, לעוף או לקרוא מחשבות - אני עונה שלקרוא מחשבות. אז התחלתי ללמוד את זה, לא תמיד ידעתי לקרוא, אז ההורים שלי הקריאו לי ספרים על פסיכולוגיה והסבירו לי וזה התבטא גם במשחקים עם אבא של ניחוש באיזו יד המטבע וכל פעם שאני מנצח המטבע הה נשאר אצלי וככה הייתי גם מנצח וגם מתאמן על שפת הגוף. שוב, מה שמשך אותי הייתה תגובת הקהל, תנועות הגוך והרגש עייינו אותי, אני עובד המון עם רגשות כמו דיבור על מישהו שנפטר או אהבה ראשונה או להזכיר מישהו שמאוד מתגעגעים אליו, כיף לי לבדר את האנשים. בסופו של דבר אני לא בא לשקר או לרמות, אני בא לעשות כיף".

מתי בעצם ידעת שזה החלום שלך?

"תמיד. תמיד התעסקתי בזה ככה שזה תמיד היה החלון שלי, גיל 9 זה כבר הפך להיות יותר מקצועי שכבר ממש זה היה הארדקור ולאט לאט זה פשוט התקדם, השתתפתי ב'גוט טאלנט ישראל' ואח"כ השתתפתי בעוד ועוד תכניות טלוויזיה ועבדתי גם עם אורי גלר איתו אני בקשר טוב עד עכשיו והוא אמר שאהיה היורש שלו".

האמנת שתצליח להגשים את החלום הזה?

"כן, תמיד האמנתי. חלק מהדברים שאני מדבר עליהם בקורס שלי זה כשאתה ילד אתה מסתכל על הכל בעיניים ורודות ואתה לא רואה כישלון, אז כשבאתי לאמא שלי וביקשת ממנה רשום אותי ל'גוט טאלנט' ואמרתי לה שבטול אני אעבור היא ניסתה להוריד אותי מזה כי היא באמת פחדה שאולי אני לא אצליח. אני בעיניים שלי ובראש שלי אמרתי שאני בטוח אצליח ואני חושב שזה היופי בבשני נוער שמגשימים חלומות שאנחנו מסתכלים על הכל בעיניים ורודות, שאנחנו עובדים קשה על המטרה ועושים הכל כדי להצליח בה, אני אישית לא מאמין בכישלון. אני חושב שאין דבר כזה כישלון יש דבר כזה אתגר, יש דבר כזה מקל בגלגל, אבל מה אני עושה? אני לוקח את המקל הזה, שובר אותו והופך אותו לקרש קפיצה. בסופו של דבר זה מביא אותך למקום יותר גבוה".

מקודם הזכרת את עיניין העומס והויתור על מפגשים עם חברים וביטולי היציאות איתם. האם נאלצת לוותר על עוד דברים במהלך הדרך?

"בטח, הרבה מהקהילה של המנטליסטים בארץ לא קיבלו אותי בהתחלה בשל העובדה שאני צעיר ורובם מבוגרים ושמעתי המון משפטים שטענתם המרכזית הייתה של אצליח ועדיף שאוותר מראש. קשה לשמוע את זה וזה לא היה קל. לאט לאט שהתחלתי להתפתח נהייתי עמוס והתחלתי להופיע ולהרצות בהמון ארגונים ומקומות אז אני מוותר המון פעמים על חברים, על זמן מנוחה ועוד הרבה, אבל בסופו של דבר אני נהנה, אני חי את החלום ואני גם תורם, יש לנו חוק במשפחה שכל הופעה חמישית זה הופעת התנדבות, אני מתנדב כבר 4 שנים עם עמותת 'זיכרון מנחם' וזה נותן לי סיפוק אדיר. אז אני מוותר על דברים, ויש ימים שממש קשה לי אבל אין מה לעשות".

איך אתה מצליח באמת לשלב בין הכל?

"מבחינתי זה כמו ג'אגלינג. פעם אחת יש משהו למעלה, פעם אחת למטה ופעם באמצע, ברגע שמשהו למטה אני תמיד מעלה אותו לאמצע זאת אומרת יש איזשהו איזון כשיש תקופת מבחנים אני פחות נפדש עם חברים, ואני יודע שיש לי את הקריירה שלי ואת ההופעות והפינות בטלוויזיה והכל אז אני משלב את זה. יש לי יומן מסודר שהכל נמצא בו ןבהפסקות או בחלונות שיש לי אני מתעסק בקריירה או עם חברים, לפי המצב ובית הספר מוד תומך. אז השילוב הזה הוא בעזרת המשפחה, החברים ובית ספר. יש לי מעגל חברים מאוד תומך ועוזר".

הפרסום בגיל צעיר הוא משהו שפרסם אותך בדרך כזו או אחרת?

"בטח, זה מאוד ביגר אותי וזה גם איזשהו מחיר. לפעמים אני חושב שאיבדתי באיזשהו מקום את הנעורים, מהילדות שלי וקורה המון פעמים שאני שומע דברים שבני נוער בגיל שלי מתעסקים בהם ואני בראש שלי מתעסק במופע שאמור להיות לי ובכספים שלי ובעסק שלי ואני עם אנשים ועובד והמחשבות שלי שונות, אני חושב הרבה על העתיד, אני משקיע הרבה מאוד זמן בדברים שנראים לי פחות מתאימים לגיל שלי אבל יש בזה משהו מיוחד,  אני חווה דברים מדהימים שבני נוער אחרים לא מצליחים לחיות וזה מקדם אותי ומשמש אותי".

מה היתרון בלפרוץ בגיל הזה?

"אני חושב שיש ערך מוסף, אני המנטליסט הכי צעיר בארץ הכי צעיר בעולם. יש הרבה מאוד מנטליסטים אבל עצם זה שאני נער, יש פה ערך מוסף. בני נוער שרואים אותי מקבלים השראה, זה ךא רק מנטליסט שרואים בתכנית, אני בגיל שלהם והם יכולים להתחבר לזה ולהבין שגם הם יכולים להצליח. יתרון נוסף זה שיש לי המון השפעה על אנשים ואני מכוון את זה למקומות טובים - אני מתנדב, אני תורם וגם עצם זה שאני מתבגר מהר, אני חושב על דברים כמו עבודה, קריירה, כספים, אני מתעסק בכל מיני דברים לא הייתי מתעסק בהם אם הייתי בן נוער רגיל וגם כמובן לקפוץ למים, יש פתגם 'תיכשל מה' אזקפצתי למים, הגשמתי את החלום שלי, בחלק מהדברים הצלחתי, בחלק נכשלתי אבל ניסיתי, קפצתי למים והתחלתי לשחות".

© ניר סלקמן

מישהו שבלעדיו החלום לא היה מתגשם?

"וואו. המשפחה שלי, היא תומכת בי בטירוף בין אם זה לנסוע איתי לכל מופע ולכל פגישה ולבין זה שאמא שלי בחרה לעזוב את העבודה ולהיות לצידי שזה צעד אמיץ בטירוף. הם לא דוחפים אותי, הם הולכים איתי. הם נותנים לי את המרחב, את המקום להצליח ולטעות אבל גם שומרים עליי. כמובן שיש גם את היועץ שלי שכל הקטעים שאני עושה זה ביעוץ שלו, אורי גלר, הסוכנות שלי שרית ולורנס, כל מיני אנשים שתומכים בי בדרך ועוזרים לי ונמצאים מאחורי, כולם איתי וזה לא רק בן אדם אחד".

עכשיו כשהחלומות שלך מתגשמים, יש חדשים?

"בטח, כל הזמן. אני בגישה כזאת של להציב חלום ולהציב מטרה שהיא ריאלית שהיא קורבה, א בדרך לחלום אני מציב כל מיני מטרות את אחרי השנייה. עכשיו המטרה העיקרית זה להיכנס לשוק העולמי ולחזור ללוס אנג'לס ולהמשיך מאיפה שעצרתי ולקדם א עצמי ואת הארץ".

מה הרגע הכי מרגש שלך בכל הקריירה?

"יש לי הרבה מאוד רגעים מרגשים בקריירה שלי, אם זה אודישנים באמריקה, או ההופעה שלי בארצות הברית, אני גם מתנדב בהרבה מקומות וזה מרגש כל פעם מחדש, לפני כשבועיים באחת ההופעות שלי הגיעה ילדה מטופלת בדיאליזה שמחכה להשתלת כליה ואמרה לי שבגלל הקורונה היא לא יצאה מהבית והיא באה למופע רק כדי לראות אותי".

ספר לנו משהו שאנחנו לא יודעים עלייך

"אני מעריך את ג'סטין ביבר. הוא הצליח להגשים את החלומות שלו בגיל צעיר ולהפוך לגדול מכולם. אני מתחבר לסטייל, לשירים ולהצלחה למרות כל המשברים שעבר במהלך הדרך. כמו כן, אני מאוד אוהב את עידן חביב המוכשר שהתחברתי איתו מאוד לאחרונה ואפילו עבדנו על פרוייקט משותף בעבר".

מה הכיוונים להמשך הקריירה?

"כמו שאמרתי, להיכנס לאמריקה, אנחנו ממש מתכננים עוד כמה מופעים שם ואם הכל יהיה בסדר, אטוס בחנוכה. אז אמריקה זה הדבר הבא וגם בריטניה שכרגע על הפרק וכמובן הקורס שלי שעכשיו הולך כראה לרוץ בכל הארץ".

© באדיבות שרית&לורנס

אתה יכול לעשות קסם ולהעלים את הקורונה?

"האמת זו השאלה הכי נשאלת עכשיו, אפילו המורים שואלים אותי אבל אי אפשר לעשות את זה. אני חושב שפה ניתן למומחים לעשות את שלהם יש לנו הרבה מומחים בארץ ובעולם, בוא נקשיב להנחיות ושהכל ירגע ונוכל לחזור לשגרה".

משהו קטן לסיום?

"תגשימו את החלומות שלכם, תקפצו למים, תחלמו בגדול ותשקיעו. תעשוף אל תפחדו מלהיכשל אין דבר כזה יש רק אתגרים, תתעלמו מרעשי רקע ותהיו אלו שינמיכו אותם והכי חשוב - תחשבו רק מחשבות טובות אתם אף פעם לא יודעים מי יקרא לכם אותם, אולי אני".

תגובות