ההורים גרושים? חמישה יתרונות לסיטואציה. AdobeStock

ההורים גרושים? חמישה יתרונות לסיטואציה

כבני נוער, זה לא תמיד פשוט עבורנו להתמודד עם שינויים. זאת על אחת כמה וכמה כשמדובר בשינויים גדולים ומשמעותיים הורים שנמצאים בתהליך גירושין, ואנחנו צריכים להסתגל לחיים בשני בתים נפרדים. אבל, אסור לשכוח שיש גם המון דברים חיוביים בלהיות בן או בת להורים גרושים...

אף אחד לא באמת מייחל לעצמו הורים גרושים ושני בתים. אבל - לפעמים זה קורה וזה תלוי בנו, אלא רק ברצון ההורים לחיות בדרך הנכונה והטובה עבורם. יובל חופי, בן להורים גרושים, מצא חמש יתרונות למצב משפחתי שכזה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

כיף כפול!

שתי מתנות בימי הולדת, שתי טלוויזיות, שני חדרים, שני מחשבים, ובקיצור – הכול כפול שתיים! להיות ילדים להורים גרושים זה לא עניין פשוט, ועם זאת – לפעמים זה יכול להיות כיף אדיר – כיף כפול ליתר דיוק. למשל, בימי הולדת, כילדים להורים גרושים, אנחנו זוכים לא רק למתנה אחת, אלא לשתיים. כך שאתם לא צריכים להתלבט יותר מה עדיף כמתנת יום הולדת, הרי בכל מקרה תקבלו שתיים.

כפול מתנות!
כפול מתנות! © fotolia
  1. פיתוח יכולות סדר וארגון

  2. בכדי להתנהל היטב בחיים בשני בתים שונים, יש צורך בפיתוח מיומנויות של ארגון והתנהלות מסודרת. למשל, אם אנחנו מודעים לכך שאנחנו זקוקים למחברות המתמטיקה שלנו ביום רביעי, בו אנחנו נמצאים אצל אבא, עלינו להיות אחראיים מספיק ולזכור לקחת את המחברות האלו מהבית של אמא ביום קודם לכן. דרך זה, אנחנו, כילדים להורים גרושים, מפתחים בעצמינו מיומנויות של סדר וארגון – שישמשו אותנו גם לחיים הבוגרים שלנו ויתרמו לנו רבות!

  3. שיעור חשוב לחיים

  4. הליך גירושין מגיע מהמקום שבו כל אחד מבני הזוג, הקשורים בברית נישואין, מחליט שמערכת היחסים איננה מתאימה עבורו. מכאן, כילדים להורים גרושים, אנחנו יכולים ללמוד שיעור חשוב מאוד במערכות יחסים ובחיים ככלל: אין שום סיבה להישאר במקום שלא טוב לנו בו! כמו שההורים שלנו לא התפשרו על מערכת יחסים שלא גורמת להם להרגיש בטוב, כך גם אנחנו לא אמורים להתפשר על להיות במקום שלא גורם לנו לחוש בטוב. ההבנה הזאת, עשויה להפוך אותנו לבני אדם טובים יותר ונאמנים יותר לעצמינו.

  5. יותר זמן איכות עם ההורים

  6. לעיתים, במסגרת של חיים עם זוג הורים נשואים, מתפספס הקשר האישי עם כל הורה. זאת לרוב בשל אילוצי לוח זמנים מסוימים. אמנם, חיים בשני בתים, כאשר בכל בית חי הורה אחד – עשויים לאפשר הזדמנות לייצר יותר קרבה. מה גם שכילדים להורים גרושים, בשל כך שישנם ימים קבועים בשבוע בהם אתם פוגשים כל הורה, להורה יש את האפשרות "לפנות" את היום ממטלות ולבלות אותו כמה שיותר איתכם.

  7. © AdobeStock
  8. האפשרות להתנייד פיזית במידת הצורך מבית לבית

  9. יום שלישי בצהריים ו"נתקעתם" בלי מפתח לבית של אמא, ביום שאתם אמורים להיות בו. אמא בעבודה ולא עומדת לחזור בקרוב... מבאס, נכון? למען האמת, לא ממש! מזל שיש לכם מפתח לבית של אבא בתיק ושאתם יכולים לחזור הביתה בכיף וברוגע! האפשרות הזו, להתנייד מבית לבית, היא אפשרות מהנה מאוד שעשויה לסייע במקרים רבים נוספים. למשל, אם אתם רוצים להזמין חברים, ולארח אצל אמא אי אפשר, בזמן שלאבא יש בית ריק שניתן לארח בו – האפשרות להתנייד עשויה לעזור לכם!

 

תגובות