טור אישי: "החיסון הוא הזדמנות לחזור לשגרה". AdobeStock

טור אישי: "החיסון הוא הזדמנות לחזור לשגרה"

"ישראל היא בין המדינות הראשונות שקיבלו את החיסון, מדינות רבות אחרות חולמות כבר לקבל את החיסון ולחזור לשגרה וגם המדינות שכן קיבלו את החיסון לא הגיעו לאחוז מחוסנים גבוה כמו שלנו, ואני רק תוהה למה לא לנצל זאת וכבר לחזור לשגרה?" • טור אישי

לפני כשנה הגיחה הקורונה לחיינו, מגפה שהגיעה אי שם מסין הרחוקה וכמעט לא האמנו שתגיע עד לארצנו הקטנטונת, אך היא הגיעה ועוד איך. המגפה שיבשה את מערך חיינו מקצה אל הקצה, פגעה קשות בבריאות ובכלכלה ובשגרת חיינו.

לפני מספר שבועות הגיעו לישראל החיסונים. אותם החיסונים אליהם פיללו רבים כבר מתחילת המגפה וחשבו שברגע שהם יגיעו המגיפה תסתיים, אך נראה שעדיין לא כך הדבר. בתחילה כשהחיסונים רק הגיעו והיו מיועדים רק לגילאים המבוגרים, אותם אנשים נהרו להתחסן. אך לאחר שרוב אותם גילאים כבר התחסנו נראה שלצעירים יותר לא כל כך דחוף לעשות זאת. הגענו למצב בו מאות ואף אלפי מנות חיסון נזרקות מדי יום רק בגלל שרבים מהאוכלוסייה הצעירה פשוט מסרבים להתחסן, דבר שהיה אולי מעורר תהיה ותרעומת רבה אצל הישראלי הממוצע לפני חצי שנה.

© adobestock

ובכן, אחת הסיבות העיקריות לכך היא ידיעות "פייק ניוז" רבות לגבי הקורונה, החיסונים ותופעותיהם שמופצים על ידי אנשים, מוכרים יותר ומוכרים פחות, המפיצים לחץ בקרב האוכלוסייה. אלו מזינים אותם בפרטי מידע שקריים ולא מבוססים שלא אושרו על ידי אף מדען מומחה.


כשהדבר נגע לחיסונים בקרב הקהילה המבוגרת, אלו נהרו להתחסן כי הם הרי בקבוצת סיכון. כשהצעירים הבינו שתורם להתחסן נדמה שהם פחות חששו ולא 'דחוף' להם. לדעתי כאן הטעות שלנו! אנחנו, הצעירים, כל כך מרוכזים בעצמנו ובכך שהקורונה לא כל כך פוגעת בנו ששכחנו לרגע שיש מסביבנו גם אוכלוסיה בסיכון שיכולה להדבק מאיתנו. אם זה לא מספיק, אז מחקרים מצאו שהמוטציה הבריטית פוגעת בצעירים הרבה יותר. כל זה מחזק את טענתי לצאת להתחסן!

© AdobeStock

בני נוער רבים מסביבי לא מתחסנים וכששאלתי כמה מחברותיי את הסיבה הן אמרו שהחיסון חדש יחסית ועל כן אין לדעת מה יהיו תופעותיו לטווח הרחוק. אני לא מדענית או רופאה, אבל יודעת שנעשו כבר חיסונים בטכנולוגיה זהה לזאת של החיסון לקורונה ולא נרשמו תופעות לוואי יוצאות דופן. אך מעבר לכך, מעט התערערתי מהעובדה שבני נוער רבים שומעים שמועות בנוגע לתופעות החיסון ומקבלים אותם כתורה מסיני. בלי לפקפק לרגע אם המידע התקבל ממקור אמין ואם הוא בכלל הגיוני. האם עצרתם פעם לתהות 'אולי יש אנשים שחושבים אחרת?', וזה נכון לא רק לגבי הקורונה אלא לחיים בכלל, לא חייבים להאמין לכל מה ששומעים - בייחוד אם אין הוכחות חד משמעיות בעניין ואם מדובר בנושא קריטי ומסכן חיים.

ישראל היא בין המדינות הראשונות שקיבלו את החיסון, מדינות רבות אחרות חולמות כבר לקבל את החיסון ולחזור לשגרה. גם המדינות שכן קיבלו את החיסון לא הגיעו לאחוז מחוסנים גבוה כמו שלנו! אני רק תוהה למה לא לנצל זאת וכבר לחזור לשגרה? לדעתי החיסון הוא הזדמנות, הזדמנות לחזור לשגרה ללא קורונה לפתוח את הקניונים והמסעדות והלימודים הפרונטליים. אני באמת לא מבינה למה אנשים לא חוטפים את ההזדמנות הזאת בשתי ידיים, בייחוד אותם האנשים שמחו על הסגרים וההנחיות. הרי זו ההזדמנות שלכם, נצלו אותה!

© AdobeStock

ובנימה אישית יותר - כבר חודשים רבים אני רוצה לחזור לשגרה, מחכה כבר לחזרת בתי הקולנוע, המסעדות וחיי התרבות. בתור בני נוער אני בטוחה שגם אתם מעוניינים בכל הדברים האלה. אם אתם באמת רוצים את כל אלה ולקבל חיים של בני נוער "רגילים" ללא קורונה, עזרו לסיים את המגיפה הזו בצורה הפשוטה ביותר שאפשר ולכו להתחסן!

תגובות