אין אחד שלא מכיר: אלו יצירות האומנות המפורסמות בעולם. צילום מסך מיוטיוב

אין אחד שלא מכיר: אלו יצירות האומנות המפורסמות בעולם

יצירות אמנות מלוות את העולם כבר מזה שנים רבות. חלק מהן מתפרסמות ומגיעות להכרה – לפעמים בינלאומית, וחלק – לא זוכות לכך. בכתבה הזו, אספנו עבורכם שבע יצירות אמנו מהמפורסמות ביותר בעולם, שכולם חייבים להכיר

אמנות היא חלק כל כך גדול מהחיים שלנו, והגיע הזמן שנוקיר לה תודה על כך. בכתבה הזו, ניתן מקום לכמה מיצירות האמנות המוכרות ביותר בעולם. אז היכונו לביקור במוזיאון של פרוגי, כי אנחנו מתחילים...

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

המונה ליזה

ייתכן שהיצירה המוכרת ביותר בעולם היא המונה ליזה. המונה ליזה צוירה בשנת 1507 על ידי האומן והממציא האיטלקי לאונרדו דה וינצ'י. הדיוקן, שמציג את אשתו של סוחר בדים מפירנצה, הוזמן על ידי בעלה כארבע שנים לפני שצויר. אומנתו של דה וינצ'י, ובמרכזה המונה ליזה, הפכה במהרה לפופולרית באירופה, והמונה ליזה, אשר שרדה את מלחמות העולם ואירועים נוספים במשך יותר מחמש מאות שנים, מהווה כיום את אחת מהיצירות אשר מגדירות את האומנות בעולם המודרני.

ונוס מווילנדורף

ייתכן שזו יצירת האומנות העתיקה ביותר. ונוס מווילנדורף הוא פסל שנוצר לפני 25 אלף שנים על ידי בני האדם הראשונים. היצירה, אחת מבין רבות שנמצאו ברחבי אירופה, נמצאה בכפר האוסטרי של ווילנדורף, ומשם מגיע שמה. ניתוחים אומנותיים של היצירה סוברים שהיא מתארת את האישה האידיאלית, דרך איבריה המוגזמים של האישה המפוסלת ביצירה. 

החירות מובילה את העם

היצירה אשר מסמלת בעיני רבים את אחד מהאירועים החשובים בהיסטוריית האנושות, "החירות מובילה את העם", צוירה על ידי האומן הצרפתי אז'ן דקלרואה. היצירה מתארת את המהפכה הצרפתית, שהתרחשה כשלושים שנה לפני הציור, והפכה לבסיס של עקרונות החופש והחירות המודרניים. טבעה של היצירה כמציגה את המהפכה כהרואית הפכה אותה לאחד מהסמלים המגדירים את האירוע באופן רטרואקטיבי.

 

 

הצעקה

הצעקה, יצירת אומנות שצוירה בעזרת שמן, נקראת במקור סקריק (צעקה או צווחה בנורווגית), וצוירה על ידי האומן הנורבגי אדווארד פונק לפני יותר ממאה שנה כחלק מסדרה של ציורים. היצירה מושפעת חלקית מציורים יפניים. השפעתה של היצירה נראתה ב-2012, כשנמכרה במכירה פומבית ב-120 מיליון דולר, מבין המחירים הגבוהים בהיסטוריה של האומנות.

ליל כוכבים

אחת מיצירותיו המפורסמות של האומן ההולנדי ואן גוך, "ליל כוכבים" היא יצירה אשר מתארת את הנוף הנשקף מחלונו במוסד הפסיכיאטרי בעירייה צרפתית קטנה, שבה שהה ואן גוך כתוצאה מהדיכאון שממנו סבל. התמונה, שצוירה בשנת 1889, זוכה להתייחסות רבה בתרבות המערבית, ומוכרת כאחת מהתמונות החשובות בסגנון הציור האימפרסיוניסטי, ותנועות אומנותיות שהתבססו עליה לאחר מכן.

גרניקה

גרניקה היא אחת מיצירות האומנות המפורסמות של האומן הספרדי פבלו פיקאסו. פיקאסו צייר את היצירה כתגובה להפצצת העיירה גרניקה שבצפון ספרד על ידי חיל האוויר של גרמניה הנאצית. ההפצצה של גרניקה, וכהרחבה, הציור, הפכו לסמלים אשר הגדירו ומגדירים את מלחמת האזרחים הספרדית ואת אובדן הרכוש והחיים שגררה. בנוסף, יצירתו של פיקאסו היא אחת מיצירותיו המוכרות בגלל הסגנון הקוביסטי שמוצג בה, אשר הגדיר פעמים רבות את יצירותיו של פיקאסו.

© gettyimages.IL/Carlos Alvarez

התמדתו של הזיכרון 

יצירתו של האומן הספרדי סלבאדור דאלי, אשר מתארת חוף באזור קטלוניה שבספרד, נחשבת לאחת מהיצירות הידועות והחשובות בתחום האומנות הסוריאליסטית, שמתאר דברים שאינם אפשריים או אמיתיים. שמה של היצירה, אשר צוירה ביום אחד ב-1931, ניתנה לה על ידי אישתו של דאלי, שהתרשמה מהשעונים הנמסים שביצירה והיא אמרה שהיצירה היא בלתי-נשכחת.

 

 

תגובות