שווה לקרוא: חמש סיבות למה כדאי לקרוא ספרים. adobestock

שווה לקרוא: חמש סיבות למה כדאי לקרוא ספרים

הפגת השעמום, הרחבת אופקים ולימוד מילים חדשות – כל אלה הן רק חלק מהסיבות למה כדאי לכם להתחיל לקרוא ספרים. סקרנים לדעת אילו עוד סיבות קיימות? פשוט תתחילו לקרוא!

קריאה היא בין הפעילויות העתיקות ביותר להעברת הזמן, ועד היום, למרות התפתחות האינטרנט והעברת רוב המידע שלנו לפורמט דיגיטלי, ספרים עדיין נכתבים ונקראים בעולם כולו. אז למה כדאי לנו לקרוא אותם? לפניכם חמש סיבות למה גם אתם - צריכים לקרוא אותם.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

זה מפיג את השעמום

עם כמה שסדרות בנטפליקס הן טובות, מעניינות, ומעבירות את הזמן – בינינו, כמה אפשר? אפילו לצפייה מרתונית בנטפליקס יש גבול. כשאתם מרגישים שהגבול נחצה ושאתם לא יכולים לראות אפילו עוד סצנה אחת, כנראה שתחפשו הסחת דעת אחרת מתחושת השעמום. כנראה שתחפשו פעילות אחרת שתעסיק אותכם. אם תשאלו אותנו קריאת ספרים היא הפעילות המושלמת. ספרים הם מרתקים ומעניינים ובניגוד לסרטים, שבהם העלילה מוצגת באופן חזותי, בספרים אפשר לדמיין אותה. וכידוע, אין גבול לדמיון!

© adobestock


זה מעשיר את אוצר המילים

מכירים את זה שבבית ספר או בסיטואציות אחרות אתם נתקלים במילה שאתם לא מכירים? אם גם אתכם העניין הזה די מעצבן, אז דעו לכם שניתן לפתור אותו בקלות על ידי קריאת ספרים. בעזרת הקריאה, אתם תיתקלו במילים חדשות ומגוונות כך שלא רק שתצליחו להבין כל מיני מילים "לא מוכרות", אלא אף תוכלו ללמד אנשים אחרים חלק מהן.

זה מרחיב אופקים

אולי תופתעו לגלות, אבל לשבת בבית ולקרוא ספר, זו אולי הפעולה הכי מרחיבת אופקים שיש. בעזרת הקריאה, ניתן להכיר עולמות חדשים, נקודות מבט אחרות, ואנשים שונים – שכלל לא הייתם יכולים להכיר בדרך אחרת. דבר זה יעשיר את עולמכם הפנימי ואת תחומי העניין שלכם.

© adobestock



זה מרגיע

יש אנשים שמציירים כדי להירגע, אחרים עושים ספורט, ויש גם כאלה שפשוט קוראים. תאמינו או לא, זו תרפיה די טובה. למשל, אם אתם לחוצים או מוטרדים בגלל עניין מסוים, ספר טוב עשוי לפתור את הבעיה שלכם ולסחוף אתכם לעולמות של רוגע ושלווה.

זה עוזר לגבש דעה

קריאה, בעיקר בגילים צעירים, עשויה לפתוח אתכם למגוון דעות, אנשים ותרבויות שונות. זה עשוי לשפר את מידת ההבנה וההכרה שלכם בתופעות ונושאים אשר צפים על סדר היום העולמי, ודרך זה – לעזור לכם לגבש דעה שעשויה ללוות אותכם עד סוף חייכם. זו גם תהיה דעה אובייקטיבית, מכיוון שלא תושפעו מההורים או מהאנשים שסביבכם, אלא מכוח שיפוטכם בלבד, מתוך דברים שקראתם והתעמקתם בהם.

 

תגובות