ואז הגיעה מלכה: "בזכותה אזרתי כוחות וניצחתי את המחלה".

ואז הגיעה מלכה: "בזכותה אזרתי כוחות וניצחתי את המחלה"

"אני מתייפחת מול המראה מורידה גושי שיער מהראש, עד שבסוף לא היתה ברירה ואמא גילחה לי את כל הראש. זה היה אירוע שאני לעולם לא אשכח. בכי של ילדה שנלקח ממנה משהו כל כך בסיסי... לא זיהיתי את עצמי. איבדתי את נועה. ואז הגיעה הפאה "מלכה". ברגע שמלכה עלתה על הראש - נועה חזרה בזכות הפאה הזאת, ילדה אחת אזרה את הכוחות וניצחה את המחלה" • נועה שהרבני בטור אישי על ההתמודדות עם מחלת הסרטן והפאה שקיבלה בזכות פרוייקט "צמה עם עוצמה של עמותת "זכרון מנחם" ופנטן

אתה יודע מה זה להסתכל במראה ולא לזהות את עצמך? את יכולה לתאר לעצמך את הפחד מהבבואה במראה שגורמת לך לצחצח שיניים בעיניים עצומות? להפנות  את הראש ליד כל השתקפות? להימנע מחברות? להפוך מנערה שבטוחה בעצמה, מוקפת חברות ששמחה תמיד לצל שמישהי שפעם הכרתי.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

כל זה קרה ביום שבו התחיל לנשור לי השיער. כמה שבועות לפני כן אובחנתי בסרטן. בדיוק התחלתי את כיתה ח', הרגשתי על גג העולם ואז בום. יש לך סרטן. אני מאחלת לכם שלא תדעו לעולם איך זה לקבל אבחנה כזאת, אבל אני יכולה לספר שאצלי להלם לקח זמן להגיע. למעשה, הוא הגיע רק כשאמרו לי שהשיער שלי הולך לנשור. קולטים? לא המחלה, לא החשש לחיים – השיער. קשה לי להסביר את זה. ברור הרי שהבריאות חשובה מהכל, אבל זה היה האיום שהשיער הולך לנשור, ואחר כך הידיעה שלא אוכל ללכת לבית הספר בגלל הטיפולים – אלו הדברים שהפילו אותי הכי חזק לקרשים. בכיתי לשמיים. לא האמנתי שזה קורה לי.

נועה ומלכה
נועה ומלכה © צילום פרטי

שבועיים אחר כך ואני כבר אחרי חמישה טיפולים. השיער נראה ומרגיש מושלם כתמיד. חברות שלי אפילו מספרות לי ששמעו על בנות שבכלל לא נשר להן השיער. יש לי סיכוי! או לפחות כך חשבתי.

שבוע אחר כך ואני מתייפחת מול המראה מורידה גושי שיער מהראש. ככה כל היום, מול המראה מלטפת את השיער ומוציאה עוד ועוד שיער, עד שבסוף לא היתה ברירה ואמא גילחה לי את כל הראש. זה היה אירוע שאני לעולם לא אשכח. אף אחד מהאנשים בחדר לא יישכח. בכי של ילדה שנלקח ממנה משהו כל כך בסיסי.

כמה בסיסי? קמתי למראה וכמעט נפלתי מהזעזוע. לא זיהיתי את עצמי. ממש ככה. איבדתי את נועה. ניסיתי למצוא אותה כמה פעמים במראה, מזועזעת כל פעם מחדש עד שפשוט לא יכולתי לראות את עצמי. מראות שיכולתי פשוט הורדתי, מול אחרות עצמתי עיניים או שהסתכלתי לצד השני. חברות בטח שלא הסכמתי לראות. לא ככה. 

ואז הגיעה הפאה "מלכה". ככה קראתי לה, "מלכה".

"החברה הכי טובה שנערה יכולה לבקש", נועה עם הפאה © צילום פרטי

זכרון מנחם שלחו מתנדבת שתתאים לי פאה מתאימה ולמרות שלא האמנתי – ברגע שמלכה עלתה על הראש - נועה חזרה. בפעם הראשונה, אחרי יותר מדי זמן, חייכתי. סוף סוף חייכתי. מאז ועד שהחלמתי והשיער ארך הפאה מלכה לא ירדה ממני. גם החברות הכי טובות שלי לא ראו את הקרחת. אפילו אני כמעט ולא ראיתי את הקרחת. הייתי משכיבה את מלכה על הכרית לידי ומיד כשהתעוררתי שמתי אותה עלי. החברה הכי טובה שנערה יכולה לבקש.

בזכות הפאה הזאת,שעשויה משיער שבנות אחרות תרמו מהראש שלהן, ילדה אחת בכיתה ח' מצאה את החיוך שלה בחזרה.

אני לא יודעת מי הבנות שהביאו לי את מלכה, אני רק יודעת שהן בוודאות מלכות. כי רק מלכות אמתיות יכולות לייצר כזאת פאה מלכה. 

בזכות הפאה הזאת, ילדה אחת אזרה את הכוחות וניצחה את המחלה, ואלו אתם, את ואת ואת ואתה, שיכולים להציל, ממש ככה, חיים של נועה אחרת. כי הצמה שלכן, היא העוצמה שלי.

קמפיין צמה של עוצמה של עמותת זכרון מנחם ומותג השיער פנטן יירך בין התאריכים 3-9 במאי. למציאת האירוע הקרוב אליכם ולרשימת הספרים היכנסו לאתר זכרון מנחם

תגובות