תנו חיוך: חמש סיבות להיות בגישה חיובית. adobestock

תנו חיוך: חמש סיבות להיות בגישה חיובית

חשיבה חיובית היא עניין של בחירה, יש אנשים שבוחרים לראות את החיים בצורה שלילית ובכך יש להם תירוץ להתבאס וזה משפיע על הבחירות והרצונות שלהם בחיים. ויש את האופטימיים שלמרות שזהו עולם לא פשוט לגדול בו, מחליטים לראות את הטוב והחיובי בחיים.

אנחנו מניחין שאת המשפט "תן חיוך והמצב יהיה הפוך" שמעתם הרבה. חלק מאמינים בו, חלק לא. אבל כשחושבים על זה, למה לא בעצם? קבלו חמש סיבות למה כדאי לכם לחשוב חיובי ולחייך לעולם.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 לחייך כל הדרך לגיל הזהב

לאחר מחקרים לא מעטים חוקרים הגיעו למסקנה שחשיבה חיובית משפיעה ואף מאריכה את תוחלת החיים שלכם! מחקר שנערך באוניברסיטת הווארד מצא קשר הדוק בין חשיבה חיוביות ואופטימיות לבין תפקוד לב בריא וצמצום הסיכויים ללקות במחלות לב וכלי דם - מחלות אופייניות בקרב אנשים בגיל העמידה ואילך. אז אם תרשו לעצמכם לקחת את החיים בקלות, אולי תצליחו להוסיף עוד כמה שנים לתוחלת החיים שלכם.

חיוך מאריך חיים
חיוך מאריך חיים © Fotolia

חשיבה חיובית נוגדת דיכאון

אם אי פעם הייתם בדיכאון, או נקלעתם לחברתו של אדם מדוכא, אתם בטח יודעים שחשיבה שלילית היא חלק בלתי נפרד מהתופעה. אבל יש גם צד שני למטבע הזה. על ידי אימוץ דפוסי חשיבה חיובית ניתן לחולל שינוי לטובה במצב הרוח, ולהקל את ההתמודדות עם הדיכאון. בשנים האחרונות הולכת וגוברת הפופולאריות של גישת הטיפול הקוגניטיבי ההתנהגותי לדיכאון, שבין היתר מבוססת על אימוץ חשיבה חיובית כדרך חיים בריאה יותר.

חשיבה חיובית תעודד אתכם לקחת אחריות

ישנו מיתוס שמי שנוהג לחשוב בצורה חיובית ינקוט בפחות אמצעי זהירות ויימנע פחות מסיכונים, אבל מסתבר שההפך הוא הנכון. לפי פסיכולוגים - לאנשים שסיגלו דפוסי חשיבה חיובית יש נטייה חזקה יותר לשמור על בריאותם, לאכול בריא, לקיים יחסי מין בטוחים, לצרוך ויטמינים ועוד. בנוסף, חשיבה חיובית ממקדת אנשים בתוצאות שהם רוצים להשיג, ולא בדברים מהם הם רוצים להימנע, מה שמגביר את הסיכויים שלהם לראות בבעיות שלהם "אתגרים" ולא "מכשולים" בדרך להשגת מטרותיהם בחיים.

"חשיבה חיובית ממקדת אנשים בתוצאות שהם רוצים להשיג" © AdobeStock

זיכרון ארוך

מחקרים הראו כי אנשים אשר נטו לחשוב חיובי יותר זכרו יותר טוב משמעותית בגילאים מבוגרים יותר ואפילו הפחיתו את הסיכוי שלהם לשבץ מוחי ואלצהיימר. אנשים שחשבו חיובי יותר זכרו בגילאים יותר מאוחרים ומתארים יותר טוב את החוויות שלהם בחיים גם אם הן קרו לפני 20 שנה.

הנפש

חשיבה חיובית משפיעה אוטומטית על הנפש שלנו. הנפש שלנו מושפעת מדרך החשיבה שלנו ובכך גם בהחלטות שאנחנו לוקחים. ברגע שאנחנו חושבים חיובי, כך גם הנפש שלנו שמחה הרבה יותר ובריאה הרבה יותר. 

תגובות