היא גדולה: איך זה להיות יזמית בת 16?. צילום פרטי

היא גדולה: איך זה להיות יזמית בת 16?

מי אמר שבגיל 16 אי אפשר לפתח קריירה מרשימה במיוחד? טאלין קיוורקיאן, בת 16 מירושלים עושה זאת ובגדול וכבר הפכה ליזמית מבטיחה במיוחד • טור אישי

שמי טאלין קיוורקיאן בת 16 מירושלים. אני תלמידה בכיתה יא' בביה"ס בויאר, חניכה במרכז יוניסטרים בויאר בירושלים ע"ש קרל פרייס, בשותפות משרד ירושלים ומורשת והרשות לפיתוח ירושלים. אני מאוד מאמינה במשפט "לבנות את האימפריה של עצמך". תמיד רציתי וחלמתי לפתח קריירה ולהיות "הבוסית של עצמי", אך מעולם לא חלמתי שאהיה יזמית כבר בגיל 16.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

נציגים מעמותת יוניסטרים, המכשירה מדי שנה אלפי בני נוער מכל המגזרים, במטרה לתת להם הזדמנות אמיתית להצליח בחיים, להשתלב בעולם העסקים, לפתח קריירה משמעותית ולהגיע לעצמאות כלכלית, הגיעו לפעילות בביה"ס באחד הימים לפני כשנתיים ומאוד התרשמתי מהפעילות. החלטתי להגיע ולנסות כי יזמות נשמעה לי כמו משהו שעשוי לפתח את היכולות שלי וכי אהבתי שנותנים בגיל מאוד צעיר להיות חלק מפרויקט מאוד גדול, לקבל כלים והדרכה ולבנות את הקריירה ולחשוב קדימה כבר כעת. זה חשוב וזה נדרש וזה משהו שלא לומדים בביה"ס לצערי. הגעתי לפעילות ובניתי את עצמי לאט לאט. יחד עם עוד 10 בנות ובני ונוער מהקבוצה שלי, הקמנו במסגרת התכנית חברת סטארטאפ והתחלנו לחשוב יחד על רעיונות למיזם שנפתח - מה נדרש בעולם ובחברה שלנו שיוכל לחולל שינוי אמיתי בחייהם של אחרים? עם הזמן נמשכתי לזה יותר ויותרו בסוף השנה הראשונה נבחרתי למנכ"לית הקבוצה – למנכ"לית חברת הסטארט אפ שלנו.

המיזם שאנחנו מפתחים במסגרת הפעילות הוא אביזר בדמות משקפי VR ללמידה חדשנית, שנועדה לסייע ללמידה בקרב ילדים המתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז. המוצר נולד בעקבות אחת מחברות הקבוצה שלנו, שמתמודדת בעצמה עם הפרעות קשב וריכוז ומתקשה מאוד בלמידה. התחלנו לחשוב יחד איך אפשר לסייע לה ולילדים נוספים שמתקשים להתרכז בשיעור וללמוד בצורה יעילה ואפקטיבית ובעיקר ממוקדת, והתחלנו יחד לפתח אפליקציה חדשנית שמועברת דרך משקפי VR ומנטרלת הסחות דעת. יש מצבים שונים שהמוח שלנו יכול להתרכז רק במשהו אחד מסוים. היום כשיש טלפונים וטכנולוגיה בכל מקום אנחנו כתלמידים פחות מרוכזים בלמידה למשל והמשקפיים, בייחוד בקרב ילדים עם הפרעות קשב וריכוז, ממקדים את הילדים. בימים אלה אנחנו נמצאים בשלבי פיתוח מאוד מתקדמים של המוצר, בשאיפה לסיים את האבטיפוס ולכתוב פטנט במטרה שעד סוף השנה יהיה לנו מוצר מוגמר שנוכל כבר להתחיל לייצר ולמכור.

מנכלית פייסבוק ישראל עדי סופר תאני. בתחרות מיזם השנה
מנכלית פייסבוק ישראל עדי סופר תאני. בתחרות מיזם השנה © צילום פרטי

להיות יזמית ובייחוד מנכ"לית של חברה כבר בגיל 16 זה לגמרי משהו מיוחד, כי כבר בגיל 16 אני מוצאת את עצמי מתמודדת עם סיטואציות די מורכבות שנדרש להן פתרון יצירתי. אני בטוחה שבעקבות ההתנסות הזו, בעתיד יהיה לי הרבה יותר קל להשתלב בעולם העסקים הגדול, כי אני כבר אגיע אליו עם ארגז כלים עצום. אני מתמודדת ברמה היום יומית עם בני נוער - או יותר נכון עם השותפים שלי , שלכל אחד מהם יכולות שונות ומדהימות שהוא מביא איתו ודעה עצמאית. התפקיד שלי כמנכ"לית, הוא למקד את הקבוצה בחזון המשותף, בפיתוח, בהרחבת אופקים, בהגשמה עצמית ועוד. אני מרגישה היום שאין דבר שאני לא יכולה לעשות – להרים פרזנטציות, לעשות נטוורקינג, לדבר מול קהל, והכל באנגלית שהיא לא שפת האם שלי בכלל, שזה מאוד לא שגרתי. זה לא פשוט לדבר באנגלית ולהעביר פרזנטציה בפני אנשי עסקים בכירים במשק שמגיעים בכדי להתרשם ואולי גם להשקיע ולסייע, בטח כשזו לא שפת האם שלך. אבל ביוניסטרים כל הפעילות באנגלית וזה חיזק אותי ואת הביטחון שלי מאוד, כי אנחנו מתאמנים ממש ברמה היום-יומית. בנוסף, למדתי להות אוטודידקטית, ללמוד דברים לבד, לשאול שאלות, להסתקרן ולחקור.

אני בת למשפחה ארמנית, דוברת שלוש שפות: ארמנית, עברית, אנגלית וגם לומדת ערבית. המשפחה שלי מצד אבא שלי מתגוררת בירושלים עוד מלפני יותר מ-600 שנים. סבתא רבא שלי ברחה לישראל בתקופת מלחמת העולם הראשונה, בתקופה בה הייתה שואה שעשו הטורקים בעם הארמני. בבית אנחנו מדברים גם ארמנית וגם עברית. אני נמצאת בסביבה בה מקבלים את השונה. לעתים יש בני נוער מסביב שמסתכלים בהתחלה על מיעוטים כשונים, אבל העבודה המשותפת מורידה את המחסומים, במיוחד בתחום היזמות שבו כולם עובדים בשיתוף פעולה כתף אל כתף להשגת מטרה משותפת מתוך יצירתיות ו"ראש פתוח". היום אני מוקפת בחברים תומכים ובסביבה בה כולם מקבלים את כולם.

© צילום פרטי

אני צוברת ניסיון גדול מאוד בתחום היזמות והעסקים, מנהלת צוות של בני נוער, מכירה מושגים מעולם ההייטק והיזמות. אני יודעת לבנות תכנית עסקית, לעמוד ביעדים, לעמוד מול קהל ולהציג פרזנטציה בשפה זרה. זה שינה אותי, זה חידד לי את השאיפות שלי לגב הקריירה בהמשך ואני ממש מקווה שעוד בני נוער שחולמים יזכו לחוויה כזו שאני זוכה לה, בשביל העתיד שלהם ושל כולנו.

 

תגובות