אירועים חשובים שהתרחשו בעבר ורוב האנשים לא זוכרים. adobestock

אירועים חשובים שהתרחשו בעבר ורוב האנשים לא זוכרים

יש לא מעט אירועים שהשפיעו על ההיסטוריה, אבל איכשהו יש גם כמה מקרים כאלו שלא מספיק זוכרים או מדברים עליהם וחשוב שתכירו!

על אף שאנו כיום לומדים על רובם המוחלט של האירועים שהכריעו את מהלך ההיסטוריה, ישנם מספר אירועים בעלי תמורה משמעותית לתהליכים היסטוריים שאנחנו לא זוכרים כיום, רשימה זאת מציגה חמישה מהם.

תקרית גשר מרקו-פולו

רבים חושבים שמלחמת העולם השנייה החלה ב-1939, עם פלישת גרמניה לפולין, אבל במזרח הרחוק, ניתן לטעון ואף נטען רבות שהמלחמה החלה שנתיים לפני כן, ב-1937, עם תחילתה של המלחמה הסינו-יפנית. האירוע שהצית מלחמה זו היה תקרית גשר מרקו-פולו, בה חיילים סיניים פתחו באש על הצבא היפני כתוצאה מדרישת הצבא היפני להיכנס לעיירה סינית בכדי לחקור את היעלמותו של חייל יפני על הגבול.

© Gettyimages.IL/Guang Niu

מלחמת האזרחים האנגלית

מלחמת האזרחים האנגלית התרחשה במאה ה-17 והיוותה את הפעם היחידה בהיסטוריה האנגלית שהמדינה הפסיקה להיות משטר מלוכני. המלחמה שבין הפרלמנטרים בהנהגת אוליבר קרומוול לתומכי המלוכה בהנהגת המלך צ'ארלס הראשון נגמרה בניצחונו של קרומוול ובהפיכתו ללורד פרוטקטור של אנגליה עד למותו. לאחר מותו, הוחזרה המלוכה לבריטניה, אך המהפכה הובילה להגבלת כוחותיו של המלך והיוותה חלק ממעברה של בריטניה למערכת של משטר מלוכני וחוקתי.

הנחיתה הרוסית על מאדים

לקראת סופו של מירוץ החלל בין ארצות הברית לברית המועצות, נחתו הרוסים מספר פעמים על מאדים עם ספינות קטנות בכדי לאסוף מידע חשוב לגבי הכוכב. במהלך חמש שנים בשנות השבעים, הרוסים הנחיתו כ-11 חלליות על מאדים, דבר שהוביל למספר תגליות מדעיות חשובות שאף אחד לא זוכר.

© adobestock אילוסטרציה

נשיאותה של אדית וילסון

נשיא ארצות הברית וודרו וילסון, ששירת בתפקיד מ-1913 ועד ל-1921, לא היה נשיא בריא במיוחד. לקראת סוף כהונתו, הוא הפך לחירש ועיוור חלקית, ולא היה מסוגל לנהל את המדינה לבד לחלוטין. סגן הנשיא לא הכריז עליו כלא כשיר לכהן, דבר שגרם לאשתו, אדית וילסון, לקחת עליה את קריאתם של החוקים שהגיעו לשולחנו והעברתם אליו, דבר שגרם לה לקבל את הכינוי הלא רשמי "הנשיאה הראשונה של ארצות הברית".

© Gettyimages.IL/Hulton Archive

קרב מנזיקרט

קרב מנזיקרט היה קרב בין האימפריה הביזנטית והיוונית לאימפריית הסלז'וק הטורקית, אשר הביא להגירת הטורקים לאנטוליה (כיום טורקיה) במאה ה-11. הקרב, שהיה הפסד מוחץ ליוונים, הביא גם לאי יציבות משמעותית באימפריה הביזנטית, דבר שהוביל בסופו של דבר לקריסתה, ולעלייתה של האימפריה העותומאנית.

 

תגובות