הישרדות מחוץ לטלוויזיה: סיפורים יוצאי דופן מהעולם האמיתי. ADOBESTOCK

הישרדות מחוץ לטלוויזיה: סיפורים יוצאי דופן מהעולם האמיתי

רגע לפני שמשתתפי "הישרדות" יתאחדו לכדי שבט אחד, הנה שישה סיפורי ההישרדות הכי מטורפים שקרו, כאלה שכוללים שלג, מדבר לוהט, ג'ונגלים וימים ארוכים בלי אוכל, מחסה או נפש חיה • אנחנו בספק אם היינו מצליחים לשרוד, מה איתכם?

 

בעוד שעל מסך הטלוויזיה אנחנו רואים את משתתפי "הישרדות" מתלוננים על התנאים הלא פשוטים בהם הם חיים, לצד הרעב התמידי והצורך לנצח במשימות, אסור לנו לשכוח שמדובר בתוכנית טלוויזיה. אספנו לפניכם שישה סיפורי הישרדות שקרו הרחק מהמסך, בין ג'ונגלים למדבר לוהט, שלג וקור, בלי אוכל ובני אדם. אנחנו היינו ממליצים למשתתפי התוכנית "הישרדות" ללמוד מהם דבר או שניים, לא כך?

אן רוג'רס מאריזונה, אישה בת 72 ששרדה כשבוע באמצע מדבר לוהט

אן רוג'רס הייתה בדרכה לעיר פניקס בכדי לבקר את נכדיה, כשרכבה הפסיק לעבוד והיא והכלב שלה שהיה איתה במכונית, נתקעו בחלק נידח של מדבר המוהבה, המכסה את רוב שטחה של אריזונה. רוג'רס נשארה במכונית במשך יום שלם אבל יצאה בסופו של דבר מהרכב ולמרות החום הכבד, הצליחה לשרוד תשעה ימים במדבר. היא שתתה מים משלוליות במערות שבאזור ואכלה צמחים בכדי להזין את עצמה והיא נמצאה לאחר שחבר בצוות החיפוש שיצא למצוא אותה ראה כיתוב שקורא לעזרה, אותו יצרה בעזרת סידור מקלות ואבנים על הקרקע. להפתעתנו, גם היא וגם כלבה שרדו ללא פציעות משמעותיות.

תשעה ימים לבד במדבר © ADOBESTOCK

הירו אונודה, החייל היפני שהתחבא שלושים שנה ביער בגלל סיבה הזויה

הירו אונודה היה חייל בצבא של הקיסרות היפנית, שהיוותה שחקן משמעותי במלחמת העולם השנייה. ב1944, כחלק מיחידת עילית, הוא נשלח לאי לובנג בפיליפינים בכדי להגן עליו מפלישה אמריקאית, שהתרחשה מספר חודשים לאחר מכן. אונודה נסוג אל תוך היער, בו הוא נשאר מ1945 עד ל1974. כשתייר יפני שמע סיפורים על החייל שמסרב להיכנע, כשהראה תמונות שלו עם אונודה לממשלת יפן, הם החליטו לאתר את האדם שפיקד על אונודה שלושים שנה לפני כן, והביאו אותו לאי בכדי שישכנע את אונודה לחזור. אונודה חזר ליפן לאחר ששוכנע ומת ב2014.

לא ידע שהמלחמה נגמרה © ADOBESTOCK

ארנסט שאקלטון - האיש ששרד את אנטרקטיקה

מספר חודשים לפני תחילת מלחמת העולם הראשונה ב1914, ארנסט שאקלטון, חוקר אנטרקטי מבריטניה, יצא עם ספינה וקבוצה של חוקרים לכיוון אנטרקטיקה במטרה לחקור את היבשת. לפני שהגיעו ליבשת ובמרחק של אלפי קילומטרים מקבלת עזרה, ספינתם התרסקה אל תוך גוש של קרח, והקבוצה נאלצה לחיות במשך שנה בהריסות הספינה. בסופו של דבר, החליטו החוקרים לעלות על רפטות והגיעו לאי הפילים הנטוש שהיה במרחק של מספר קילומטרים משם. בשלב הזה, שאקלטון לקח את אחת הרפטות ושט לאי דרום ג'ורג'יה במטרה לבקש את עזרתם של המתיישבים הבריטים שחיו על האי, אבל הגיע לצידו הלא נכון של האי ונאלץ ללכת מספר קילומטרים בקור עז בכדי להשיג את עזרת המתיישבים. שאקלטון ושאר החוקרים שרדו את המסע וחזרו לבריטניה שלוש שנים לאחר שיצאו. 

© ADOBESTOCK

חוסה סלבדור אלוורגנה, האיש ששרד שנה שלמה בים הפתוח

חוסה סלבדור אלוורנגה, דייג מאל סלבדור, יצא בנובמבר 2012 לעבודתו עם דייג מתמחה במפרץ מקסיקו. לאחר שסערה גרמה נזק לספינתם, השתיים נתקעו ללא אוכל ומים באמצע מפרץ מקסיקו בלי יכולת לתקשר עם העולם החיצוני. לאחר מספר חודשים, המתמחה שעבד עם אלוורנגה לא שרד. אלוורנגה נשאר לבד, הוא ניזון דרך דיג ואיסוף מי גשם במשך יותר משנה ובסופו של דבר מצא את דרכו לאיי מרשל, במרחק של יותר מ9,000 קילומטרים ממפרץ מקסיקו, בהם הצליח להשיג עזרה ולחזור בחזרה למקסיקו בינואר 2014.

© ADOBESTOCK

ונסה ולוביק, האישה הסרבית ששרדה נפילה של 10 קילומטרים

ונסה ולוביק, דיילת ופעילה חברתית מסרביה, עלתה על טיסה מקופנהגן לזאגרב, קרואטיה כשהייתה בת 22 ב1972. לאחר מספר שעות, התרחש פיצוץ בתא המטען של המטוס והוא התחיל ליפול לכיוון הקרקע. על אף שכל שאר הנוכחים בנסיעה מתו כתוצאה מהנפילה, לוביק היא היחידה ששרדה את הנפילה מגובה של 10,000 מטר. רופאים סוברים שהיא שרדה כתוצאה מלחץ הדם הנמוך שלה, שגרם לה להתעלף ישר לאחר הפיצוץ ומנע נזקים רבים לגופה. 

© ADOBESTOCK

יוסי גינסבורג, הישראלי ששרד שלושה שבועות ביער האמזונס

סיפורו של יוסי גינסברג מוכר, הנער הישראלי בשנות ה-20 לחייו שננטש באמזונס על ידי אדם שהבטיח לו הבטחות שגויות לגבי מציאת ערים אבודות בתור יער האמזונס. גינסבורג הצליח לשרוד באחד הסביבות העוינות ביותר שידועות לאדם וסיפורו נהיה מפורסם לכדי יצירתו של סרט הוליוודי בכיכובו של דניאל רדקליף (מי ששיחק את הארי פוטר). אחרי שלושה שבועות, בהן לא הייתה כל תקווה, גינסבורג נמצא, הוחזר לישראל, התחתן, כתב ספר על המסע שלו בג'ונגל וכיום נותן הרצאות לגבי אותם הימים שחווה.

© ADOBESTOCK

 

תגובות