כל אחת יפה: "תודה על עצם היותי אישה". ADOBESTOCK

כל אחת יפה: "תודה על עצם היותי אישה"

"פנקו את עצמכן ביום הזה, תודו על מי שאתן ומה שאתן", מור נסימי בטור אישי מעצים במיוחד לכבוד יום האישה • גירל פאוור!

יום האישה הוא יום שנועד להזכיר לאישה כמה היא עוצמתית וחזקה. יש אנשים שחושבים שיום האישה לא צריך להתקיים בכלל. אולי כי הם רוצים שיוויון בין הנשים לגברים ויום הגבר הוא יום שפחות מוזכר בארץ, ואולי כי דווקא רוצים להעצים את הנשים, להגיד שהן צריכות לזכור שהן עוצמתיות וחזקות כל יום ולא רק יום אחד בשנה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

בעיניי, יום האישה כן צריך להתקיים. אני חושבת שהמטרה של היום הזה הוא לא רק להזכיר לנשים כמה הן חזקות, יפות, חכמות ועוצמתיות, אלא הוא נועד לתת כבוד לנשים שלנו. הוא נועד כדי לפנק אותן פעם בשנה וכדי להזכיר להן מי הן!

לא משנה אם הן חושבות שהן לא מספיק יפות, לא מספיק חכמות, לא מספיק עוצמתיות או לא מספיק חזקות. כל אחת מוצאת באחרות את מה שהיא לא רואה בעצמה. כולנו בדרך כלל נוריד מהערך העצמי שלנו כי אנחנו רואות באחרות דברים שאנחנו רוצות שיהיו בנו, אבל מה שאנחנו רואות באחרות, זה בעצם מה שיש בנו.

© Adobestock (אילוסטרציה)

מה אני באה להגיד פה בעצם? שבדרך כלל נראה את עצמנו כ״פחות״. פחות טובות, פחות יפות, ״לה יש״... אבל יום האישה קם כדי להזכיר לנו שזה לא עובד ככה. כל אחת יפה בכל התכונות שלה בפני עצמה, גם ביותר טובות וגם בפחות טובות.

מעבר לזה, אני חושבת שביום האישה זה הזמן שלנו, להסתכל על עצמנו, על כל הדברים שעשינו בחיים שלנו, ובטוח יש לכל אחת כאלה. ולהגיד תודה. תודה על עצם היותי אישה, תודה על עצם היותי אני. פנקו את עצמכן ביום הזה, תודו על מי שאתן ומה שאתן. תפנקו את עצמכן כי מגיע לכן! אנחנו הנשים, אנחנו עולם ומלואו, אנחנו פעם בחודש מתמודדות עם ווסת, וממשיכות ללמוד ולעבוד כרגיל, נותנות את כל כולנו גם כשקשה. כי בזמן שגברים עובדים בעבודה אחת, לנשים יש שתי משרות, אחת בבית ואחת עם הילדים. אנחנו מנקות, מבשלות, מטפחות את עצמנו ודואגות לבית. כשאנחנו בהיריון, תוך כדי כל זה אנחנו סוחבות תינוק בבטן במשך תשעה חודשים והגוף שייך אליו בזמן הזה.

© ADOBESTOCK (אילוסטרציה)

אני יכולה גם להבין את האמירה שנשים צריכות לזכור כל יום שהן חזקות ועוצמתיות. ולא צריכות יום שיזכיר להן את זה. אבל זה לא סותר את קיום יום האישה. גם גברים וגם נשים, תחשבו על מישהי קרובה אליכם. אמא, סבתא, בת זוג, אחות, דודה, בת דודה, חברה טובה.. כל אחת שעולה לכם לראש, ותעשו לה משהו ביום הזה, תפנקו ותתפנקו. אתם יכולים להביא לה מתנה קטנה או להתקשר ולדבר, להגיד לה ולהזכיר לה איזו אישה היא. תגרמו לה לחייך, זה מקפיץ את היום מאפס למאה. וחוץ מזה, אם אפשר לחגוג, למה לא? הכי כיף לשמח!

ולך, אני רוצה להזכיר. בטח שאת יכולה! אין דבר העומד בפני הרצון.
כל פעם שאת חושבת שאת לא יכולה, תזכרי את המשפט הזה.

יום האישה שמח!

תגיות
תגובות