פאן עם ערכים: התכנית שתשדרג לכם את השנה האחרונה בתיכון. באדיבות השומר החדש

פאן עם ערכים: התכנית שתשדרג לכם את השנה האחרונה בתיכון

החופש אומנם מסתיים בעוד חודש וחצי, אבל אם אתם נכנסים לשנה האחרונה בתיכון, "תוכנית זייד" של "השומר החדש" תהפוך לכם את שנת הלימודים לעוצמתית מפתחת ועמוסת חוויות. בין אם להכיר חברים חדשים, לטייל, לישון מחוץ לבית וכמובן - להתנדב ולהכיר את הארץ תוך כדי שאתם תהפכו לגרסה הכי טובה של עצמכם! • כל מה שאתם צריכים לדעת!

בשיתוף עם השומר החדש

תוכנית ״זייד״ של ״השומר החדש״ היא תכנית מנהיגות לתלמידי תיכון שנועדה להעניק לתלמידי י"א ו-י"ב, דתיים וחילונים מכל הארץ, כלים לבנייה וטיפוח אישיות מנהיגותית המונעת מתחושת שייכות ומחויבות לאדמה ולזהות ישראלית. המשתתפים מובילים פרויקטים חברתיים שעוסקים בחיבור לארץ ולחברה הישראלית. פרויקטים אלו משלבים צעירים מהציבור הדתי והחילוני כאחד ונותנים להם כלים לפתח יוזמות אישיות.

התוכנית כוללת: סמינרים מרתקים שמתקיימים בסופי שבוע במקומות שונים בארץ לאורך השנה. חוויות שטח והכרת הארץ-טיולים, סדנאות, סיורים ותצפיות. היכרות עם החברה הישראלית במעגלי שיח הרצאות ומפגשים עם מובילי דעה בחברה הישראלית. קורס יזמות במסגרתו יוזמים פרויקטים שמלווים על ידי חונכים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אורי בן דוד (18) ממושב נתיב העשרה ויהב כריסי (17.5) לקחו חלק בתוכנית זייד. הם משתפים על החוויה שעברו, חברים חדשים שצברו ועל העזרה שהעניקו לחקלאים באזור. 

איך שמעת על תכנית זייד?

אורי: "יום אחד חבר שלי ואני עשינו סנפלינג בצפון והצעתי לקבוע איתו לטייל בסופ״ש... הוא לא יכל כי זה נפל לו על תאריך של הסמינר של 'זייד', שאלתי אותו על התכנית והוא הכיר לי אותה! פשוט התחברתי לכל חלק בתכנית וישר אחרי זה דיברתי עם גיל האחראי והצטרפתי במהירות לתכנית זייד של השומר החדש".

יהב: "הייתי מתנדבת קבועה בארגון, ופרסמו בקבוצות על התכנית שהצליחה לסקרן אותי. חברים שלי גם הלכו, הלכתי למיונים וכמובן שנרשמתי לאחר שהתקבלתי". 

למה החלטת לקחת בו חלק? מה מיוחד במחנה הזה?

אורי: "אני בן אדם שאוהב להכיר, לטייל ולעבוד בחקלאות, ובגלל שזה משלב את הדברים שאני ממש אוהב, רציתי להשתתף ולקחת חלק בתכנית. אני חושב שזאת הייחודיות של התכנית - הם באמת מעבירים את המסר הציוני לכל אחד ואחת".

יהב: ."רציתי להכיר אנשים מכל הארץ וממגוון דעות, וזה שזה סובב סביב עשייה ולא סתם מפגש, זה משהו שמאוד משך אותי".

© באדיבות "השומר החדש"

מה התוכנית כוללת?

אורי: "התכנית כוללת שבעה סמינרים שכל אחד שמתקבל לזייד מתחייב להגיע אליהם, ועוד סמינר אחד שהוא רשות.הסמינרים מתקיימים חמשו"ש אחד בחודש והם מתוכננים כך שביום חמישי מטיילים ולומדים על המקום בו אנו מטיילים - וביום שישי קמים לפנות בוקר, עוד לפני הזריחה, מתארגנים להתנדבות ויוצאים לשטח עד הצהריים. לאחר מכן חוזרים לומדים טיפה ומתארגנים לשבת, ולאחר קבלת השבת והקידוש כשמסיימים לאכול אנחנו הנוער מעבירים את התוכן. מעבירים את השבת ביחידות לימוד שגם אנחנו וגם המדריכים מעבירים, יש קצת יותר זמן חופשי ובמוצאי שבת וחוזרים לבתים".

באילו תחומים הרגשתם שיפור בחייכם בזכות התוכנית?

אורי: "הכרתי מלא חברים עם דעות שונות ומעניינות ואמונות שונות משלי. אני מאמין שאפילו הכרתי חברים שאשמור איתם על קשר בהמשך חיי. התכנית גרמה לי יותר להקשיב לדעות שונות, לנסות להבין אותם ומה גורם להם להאמין ככה. אני מרגיש שאני יותר מכיר את העבר וההיסטוריה של המקומות בהם אני מטייל, ואפילו עכשיו כשאני מטייל לבד או עם חברים ולא בתכנית, אני חוקר על ההיסטוריה של המקום ולומד מלא דברים חדשים. אני חושב שגם הרצון לתת עוד ועוד לחקלאות בישראל התחזק בי".

יהב: "קיבלתי בטחון עצמי, כי התנסינו בעמידה מול קהל כי אתה מביע את הדעות שלך. למדנו כל מיני תחומים של חקלאות, ריבונות, פוליטיקה - אז הרגשתי שזה חידד את הידע שלי, ובאופן כללי את הרצון לדעת, לחקור ולדרוש".

© באדיבות השומר החדש

איזה אירוע הכי זכור לך לטובה מהתכנית?

יהב: "סמינר הסיור שהתקיים לפני ממש לפני שלושה שבועות. זה היה בסוף התכנית, כולם כבר הכירו את כולם והייתה אווירה מעולה. ביום האחרון של העבודה החקלאית עשינו קטיף מנדרינות ולקראת סוף היום העלנו הילוך, קטפנו באווירה מעולה ועם שירים - היה ממש מרגש!".

אורי: "בוקר אחד הגענו לחקלאי שראו שהוא באמת צריך עזרה. הוא היה נראה מוטרד מהמצב וכשהתחלנו לעבוד אצלו, עבדנו בקצב טוב אבל רצינו להספיק הכל. אז הפעלנו מוזיקהף הרמנו את האווירה וכולם התחילו לתת את הכל. היינו בהיי ובקצב מטורף, אפילו נשארנו טיפה יותר מהזמן שהיינו אמורים לסיים והספקנו יותר מהנדרש. כשסיימנו את העבודה, מעבר לתחושת הסיפוק העצמית והקבוצתית, ראינו על החקלאי שהוא היה ממש שמח ממה שעשינו שעשינו וגרמנו לו לתחושת סיפוק ורוגע".

  1. למה כדאי לבני הנוער להירשם לתוכנית זייד?

אורי: "זאת אחת הבחירות הטובות שעשיתי בחיי! אני שמח שיצא לי לקחת חלק בתכנית ובאמת יצאתי ממנה בן אדם טוב יותר, עם חוויות לכל החיים ודברים שלא היה יוצא לי לעשות בשום מקום אחר! אני ממליץ לכל אחד ואחת לבוא לקחת חלק, אתם לא תצטערו לרגע!".

יהב: "בני נוער שרוצים גם להכיר אנשים וגם לעשות - זה בדיוק המקום. אין פה רק דבר אחד, יש איזון מדהים בין שני הדברים. זה לקחת חלק באחדות של ישראל וגם לקחת חלק מהעשייה של הארץ, עבודה חקלאית ופרויקטים שאתה יוצר בעצמך".

© באדיבות השומר החדש

ארגון השומר החדש מזמין אתכם להצטרף למנהיגות צעירה בתיכון ("תוכנית זייד") שנועדה להעניק לתלמידי י"ב, בנים ובנות, דתיים וחילונים מכל רחבי הארץ, כלים לבנייה וטיפוח אישיות מנהיגותית המונעת מתחושת שייכות ומחויבות לאדמה ולזהות ישראלית. ההרשמה לתוכנית המתחילה בספטמבר 22 עד אפריל 23 נפתחה!

לחצו כאן לפרטים נוספים ולהרשמה!

 

תגיות
תגובות