ליבינג דה דרים ומשמעות: מחנה קיץ חקלאי לבני נוער. באדיבות "השומר החדש"

ליבינג דה דרים ומשמעות: מחנה קיץ חקלאי לבני נוער

החופש הגדול כבר כאן ויחד איתו מגיעה שאלת השאלות - מה אני עושה בקיץ הזה? אם אתם מאלה שמחפשים גם פאן אבל גם חוויה של סיפוק ומשמעות מצאנו בשבילכם את המחנה המושלם! יצאנו לשטח - לגולן ולנגב עם הנופים המהממים ופגשנו שם בני נוער מכל הארץ שבאו ליהנות, להיות באוויר הפתוח, להכיר חברים חדשים, להתנתק קצת מהמסך אבל להתחבר לעצמם, לטבע ולסביבה. אנחנו מזמינים אתכם לצאת מהשגרה וליצור רילז שכולו עשיית טוב ונתינה!

בשיתוף עם השומר החדש

בואו נודה באמת, עוד לפני שהחופש הגדול התחיל כבר חשבנו מה בדיוק אנחנו הולכים לעשות. בין אם זה בילוי בריכה ובים, מפגש עם חברים או מרתון סרטים, אנחנו כאן כדי לספר לכם שיש חבר'ה שהוסיפו לרשימה אטרקציה נוספת והיא השתתפות במחנה קיץ ייחודי - מחנה הקיץ של "השומר החדש". המחנה כולל שלושה ימים של התנדבות חקלאית (בצפון או בדרום), לינה בשטח ב"מלון אלף כוכבים", מעגלי למידה וכל זה עם הרבה חבר'ה טובים שכנראה יהפכו להיות החברים החדשים שלכם גם אחרי שהקיץ ייגמר.

בשנים האחרונות הפך מחנה הקיץ של "השומר החדש" (המיועד למסיימי כיתות ט' ומעלה) לאירוע שיא של בני נוער מכל רחבי הארץ. המחנה מעניק שילוב של כיף יחד עם חוויה משמעותית של נתינה וערבות הדדית. בין אם אתם באים לבד, עם הבסטיז, תנועת הנוער - במתחם המחנה יש מקום לכל מי שרוצה להצטרף.

גיא טופולסקי (17) מחדרה ומילכה חסן (15) מאדם, כבר השתתפו במחנה הקיץ המיוחד של "השומר החדש" ומשתפים בזווית שלהם על כל מה שקורה במחנה, החברים החדשים שהכירו ועל ההרגשה המיוחדת שבאה אחרי יום בשטח - במטע או בכרם בין נופים קסומים, הרחק הרחק מהרעש של העיר.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

איך שמעתם על מחנה הקיץ של השומר החדש?

מילכה: "חברה שלי סיפרה לי על מחנה שיש בו עבודה חקלאית באוויר הפתוח. חשבתי על זה ואמרתי לעצמי שמדובר גם בערכים, גם באהבת הארץ, עבודת האדמה וללמוד להעריך את הדברים הקטנים - כל אלו הם הדברים שגרמו לי להצטרף".

גיא: "התחלתי להיות חלק מתוכנית מנהיגות של 'השומר החדש' לפני כשנה. התאהבתי בתכנית, חקרתי והתחלתי להגיע לכל המפגשים שיזמו. הבנתי שזה 'חבר'ה משלי' והרגשתי שהתחלתי לצמוח. הלכתי להתנדבות יומיות ואחר כך גם לכאלו יותר ארוכות וממש עם תחילת הקיץ השתתפתי במחנה".

© באדיבות "השומר החדש"
  1. -מה מיוחד במחנה?
  2. גיא: "השתתפתי במחנה 'אורטל' (בצפון) כלוגיסטיקאי. זאת פעם ראשונה שהייתי לוגיסטיקאי ופתאום להסתכל על כל בני הנוער מהצד, גם להיות קצת 'מאחורי הקלעים' ולראות איך כולם מתגבשים - זה מספק. הגעתי למחנה עם עוד חבר, שהוא לא היה ב'השומר החדש' אף פעם, וזה דירבן אותי להראות לו את המקום ושיצבור ידע. על עצמי אני אגיד שבהחלט צברתי ידע רב בשלושה ימים! ידע שלא צברתי במשך חודש בבית הספר! למדתי הרבה על סדר וארגון, אחריות. מה שנקרא - ללמוד דרך הרגליים".

מילכה: "בין הדברים שהכי התחברתי אליהם במחנה זה שיש בו כל מיני בני נוער ממגוון רחב של גילאים - ולא מורגשת שום היררכיה של גילאים. כולם היו עם כולם, אותה הרמה והיה ממש כיף! גם כל הישיבות בערב מסביב למדורה, הכרת סגנון המוזיקה של כולם, התחברות אחד לשנייה - זה מדהים בעיניי. בנוסף, למדתי שגם כשקמים בשעות הכי מוקדמות, שעות שבתור נערה לא חשבתי שאקום - יודעים לנצל את הזמן בצורה הכי טובה ומשמעותית שאפשר".

© באדיבות "השומר החדש"
  1. -מהו סדר היום במחנה קיץ?

גיא: "כלוגיסטיקאי קמנו ממש מוקדם בבוקר, התנענו גנרטור בעצמנו ונתנו לנו את האחריות. עשינו עמדות שתייה חמה ל-50 חבר'ה, סידרנו את כולם להשכמה מוקדמת ויצאנו להתנדבות חקלאית - חלק לסיירת: לעזור לחקלאי וכמה הלכו למדריכה לעזור בכרמים. הקבוצה שנייה - הלכה לקטוף אוכמניות. בזמן ההתנדבות אנחנו עושים יחידות לימוד - נותנים נושא מסויים ודנים עליו, ומוסיפים מתודות. בצהריים חזרנו למחנה אורטל, אכלנו והיו לנו גם ערבי גיבוש עם מעגלים, שרים יחד, משחקי גיבוש ועוד. בעיקר זמן איכות של כולם, להכיר את כולם. יש גם הדרכות לילה מיוחדות ומלמדות שהוסיפו להכל. המטרה של המחנה זאת תרומה. מה שאני אוהב בשומר שזו מסגרת חופשית אין בו בוס שמנסה להטיף מוסר, פשוט באים למשהו משמעותי וגיבוש שאין כמוהו".

  1. למה חשוב לך לעשות קיץ עם משמעות?

מילכה: "לפני שהגעתי למחנה מבחינתי דברים כמו גידול תפוחים זה לא משהו שקשה לעשות... אבל כשהגעתי למחנה ראיתי כמה השקעה וכמה אנחנו לא מבינים את הדברים האלו, כמה גם את הדברים הקטנים האלו הם מה שאנחנו צריכים להעריך. אנחנו עוזרים לחקלאים - גם חסר להם כוח אדם, והם גם זקוקים להרבה מאוד כסף כדי לקיים את השטחים החקלאיים. פה אנחנו נכנסים לתמונה - מקלים עליהם עם כל העניינים הללו ועוזרים להם במלוא האהבה. החקלאים ממש העריכו את העזרה שלנו".

גיא: "יש אנשים שהסיפוק שלהם זה לקום מוקדם בבוקר ולעשות ריצה או לקרוא ולפגוש חברים. שלי זה לתת מעצמי לחברה - אם זה להתנדב, להדריך בתנועות או לעזור לנוער בסיכון או כאלו עם קשיים חברתיים וצרכים מיוחדים. אני תמיד רודף אחרי הסיפוק הזה, יום אחד בלי ואני משתגע!".

© באדיבות "השומר החדש"
  1. - למה כדאי לבני הנוער להרשם למחנה הקיץ של השומר החדש?

מילכה: "ב'השומר החדש' מלמדים אותנו ערכים שאני חושבת שזה לא מספיק שרק נלמד אותם ממה שאומרים לנו בעל פה, אלו גם דברים שצריך וחשוב ללמוד בשטח כדי להעריך ולהבין. ממליצה לכולם, זאת חוויה אחרת ומשמעותית שאני שמחה שיש לי בה חלק".

גיא: "ראיתי על החבר שהבאתי למחנה שהוא בא בספקות ועם דעות קדומות, אבל כשהוא יצא משם הוא אמר שזו הייתה החוויה הכי טובה שהייתה לו בחיים! הוא מרגיש שהוא יצא מאזור הנוחות. זה לשבור את תקרת הזכוכית שלך ולקחת את עצמך כמה צעדים קדימה. זה מתאים לכולם - לא משנה מגדר, מוצא, אמונה. לא חושב שיש משהו יותר חזק מלדבר עם חבר'ה בגילנו ולהבין יחד כמה משמעותית ומטורפת החוויה הזאת, להכיר מקומות בארץ משיחות עם בני נוער אחרים. בקיצור - ממליץ לכל אחד לבוא ולהתנדב!" .

© באדיבות "השומר החדש"

המחנה מיועד לבני 15-18, בנים ובנות, מכל הארץ ומכל הרקעים, שמעוניינים להגיע ולהתנדב לבד, עם חברים או עם קבוצה.
מתי? דרום: ניצנה- 19-21.7 | כרם ננה, מצפה רמון- 1-23.8 | צפון: אורטל, צפון רמת הגולן - 3.7-11.8 | רוצים לעבור קיץ משמעותי במחנה של השומר החדש? לחצו כאן לפרטים נוספים ולהרשמה! 

עוד דרכים לתרום וליהנות:

אם לא מסתדר לכם להגיע בתאריכי המחנות וסתם בא לכם ליהנות מחווית התנדבות הקיץ עם חברים, אפליקציית סנדו מבית השומר החדש, מאפשרת לכם למצוא בקלות את החקלאי הקרוב אליכם או בכל מיקום שמתחשק לכם. פשוט פותחים את האפליקציה ורואים על מפה את הפריסה הארצית של החקלאים. בוחרים, ויוצאים לדרך. מגוון רחב של חקלאים ופעילויות חקלאיות, בתאריכים ומיקומים מגוונים. אפשר להגיע מגיל 15 ומעלה ומשני חברים ומעלה.
להורדה - לחצו כאן!

תגובות