מיזם מתוך הכאב: "הרגשתי שאין מקום שמכיל את המורכבות של ילדים להורים גרושים". באדיבות ליד

מיזם מתוך הכאב: "הרגשתי שאין מקום שמכיל את המורכבות של ילדים להורים גרושים"

עמותת LEAD מעניקה כלים למנהיגות לבני ובנות נוער כבר בגיל צעיר, ביניהם ניהול זמן עצמי, לקיחת אחריות ועל הדרך מובילה אותם בפיתוח מיזמים שמטרתם להשפיע על דור העתיד • שני בר מאשקלון, חניכת עמותת "ליד" החליטה לקחת את הליך הגירושים של הוריה ודרך הכאב האישי שלה להקים פרוייקט שיסייע לבני נוער וילדים.

LEAD היא עמותה שהוקמה ב-1999 על ידי מוריס קאהן במטרה לפתח מנהיגות צעירה בישראל והיא מתמחה בהנחיית תהליכים לפיתוח מנהיגות במסלול ייחודי, המותאם לבני נוער. השיטה פותחה ומיושמת על ידי קבוצה רב תחומית של מומחים לפיתוח מנהיגות, פסיכולוגים ואנשי חינוך.

בסופו של תהליך ארוך, כל שגריר ושגרירה בעמותה מקימים פרויקט או מיזם חברתי לתועלת החברה, שמשנה את פני החברה הישראלית. לאורך השנים הוקמו מעל ל-750 פרויקטים למען החברה כש-14 מהפרויקטים הפכו לעמותות עצמאיות רשומות כמו- "כנפיים של קרמבו", "גינת גשם", "השמיים הם הגבול, "אור לחינוך" ועוד.

שני בר, בת 17 מאשקלון. מרחיבה כימיה, פיזיקה ומדעי המוח דרך מכון דוידסון, מציירת ומשחקת כדורסל בליגת הנערות, ואוהבת להדריך דרך "נוער שווה למען חברה שווה" וכרגע עובדת על פרוייקט שיעניק תמיכה בילדים להורים גרושים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

© באדיבות ליד

- איך שמעת על LEAD?

"דרך הבית ספר, סיפרו לנו שיש תוכנית לפיתוח מנהיגות ומי שיימצא מתאים ויקבל המלצה ייצרו איתו קשר. לא הייתי בטוחה אם ימליצו עליי וקצת התבאסתי מהמחשבה של לפספס הזדמנות כזאת, לשמחתי המליצו עליי וזכיתי לקחת חלק בליד".

- מה את מרגישה שליד נתנה לך? איזה כלים קיבלת?

"נתנו לי כל כך הרבה כלים שאני פשוט לא יודעת מאיפה להתחיל, כל הקטע של ליד מתבסס על ניהול עצמי (פגישות, בניית לו״ז) זה מפתח אחריות, מפתח את היכולת לנהל את הזמן שלך. בליד קיבלתי הזדמנות לקבוע פגישות עם אנשים שגם בוגרים ממני וגם הניסיון שלהם כפול משלי, בהתחלה חששתי מזה מאוד אבל עם הזמן נבנה לי בזכות זה עוד הביטחון בעצמי, למדתי לנהל את הזמן שלי בצורה הכי מיטבית, בעיקר למדתי לא לפחד מלקבל אחריות".

- לא כל בת נוער בוחרת להשקיע בזמו החופשי שלה בעוד למידה/זמן פורמלי, מה גרם לך להשקיע את הזמן?

- "אני מאוד אוהבת לתרום ולהתנדב, ברגע שהבנתי שיש לי הזדמנות ליצור שינוי, שיש לי את אופציה לעזור קצת לעולם, אני קוראת לזה ׳להאיר פינות חשוכות׳. הבנתי שאני חייבת להיות שם".

© באדיבות ליד

- ספרי קצת על הפרויקט שיזמת

"הוא עוד לא יצא לפועל, לפרויקט קוראים 'עוגן לילדים להורים גרושים'. הרעיון שלי הוא שבני נוער שהם ילדים להורים גרושים יהוו חונכים לילדים שהוריהם מתגרשים או התגרשו. התכנית פועלת בשיתוף פעולה עם מחלקת הרווחה באשקלון ותכלול ליווי מקצועי, תוכן חינוכי ותהווה מקום מפגש וקבוצת שווים לעיבוד החוויות".

- מאיפה הגיע הרעיון?

"אני בת להורים שהתגרשו. מתוך החוויה האישית שלי הרגשתי שאין מקום שמצליח להכיל את המורכבות של ילדים להורים בהליך גירושין ומשם בחרתי לקחת את הכאב האישי שלי, שנוגע בעוד רבים ולפתח מיזם תמיכה בילדים להורים גרושים. שיצאתי מהפגישה עם מנהלת הפרויקט הייתי בכיוון אחר לגמרי אבל נפל לי אסימון שדווקא מהמקום החשוך, הקשה והמאתגר אני יכולה להפיץ אור".

© באדיבות ליד

- על מי הפריקט שלך משפיע?

״קודם כל ילדים בגילאי יסודי, אבל לא רק גם בני הנוער שמלווים אותם עוברים תהליך ומושפעים מהפרויקט, דרך ליווי הם מעבדים גם את הסיפור שלהם״.

- איפה את רואה את הפרויקט בעוד עשור?

" אני חולמת שהוא יהיה בכל הארץ, יעזור כבר למאות ילדים. בטוחה שכל יום הוא רק ישתפר יותר, יצליח לגעת ביותר ילדים, להעניק ביטחון לבני נוער נוספים. הכי חשוב לי שמי שייקח בפרוייקט חלק ידע שיש להם גב, מישהו שנמצא שם בשבילם, מכוון אותם, מעניק להם עצה. בגירושים את מאוד מעורערת, ההורים לא פנויים רגשית, הפרויקט כאן כדי לתווך את הסיטואציה. לדעת לשקף להם את התהליך ולהיות בעבור הילדים ובני הנוער אוזן קשבת."

- את חושבת שתמשיכי לקחת חלק בפרויקט גם בעתיד?

"ברור אין שאלה."

© באדיבות ליד

- אז איך מצטרפים לעמותה?

כדי להצטרף לעמותת ליד, יש כמה אפשרויות:

  • ניתן להגיש מועמדות באופן עצמאי: אם אתם בכיתה י' ומרגישים שכל מה שקראתם כאן נכתב בשבילכם, הכנסו לאתר והירשמו!
  • לדבר עם הורים, מורים, מדריכים בתנועה: אם אתם מכירים בנות ובנים בכיתה י' שיכולים להתאים לתכנית שלנו, אתם מוזמנים לפרגן להם ולהפנות אותם להגיש מועמדות, או אפילו להגיש מועמדות בשמם.
  • חברים שלכם חלק מהעמותה: אם אתם בוגרי LEAD או שגרירים במסלול, אתם כבר יודעים מה זה אומר "אנשים שעשויים מחומרים LEADיים"… אז פשוט תסתכלו סביבכם ושלחו אלינו המלצה כדי שהחבר'ה הטובים שאתם מכירים לא יפספסו!
  • מזכירות השכבה: מדי שנה מעבירים אלינו כ-400 בתי ספר תיכוניים בארץ רשימת תלמידים בעלי פוטנציאל מנהיגותי גבוה. 
תגובות