חופש משמעותי: מקומות מומלצים להתנדבות בקיץ. ADOBESTOCK

חופש משמעותי: מקומות מומלצים להתנדבות בקיץ

החופש הגדול בעיצומו ולצד הבילוים הקבועים, אפשר לגרום לו להיראות קצת אחרת • עמותת "רוח טובה" ריכזה את המקומות הכי מומלצים להתנדבות בקיץ עבור בני נוער ומשפחות: מהפעלות לקשישים ועד ליווי ילדים ברכיבה טיפולית על סוסים

החופש הגדול כבר כאן ואיתו הניסיון למצוא איך להעביר חודשיים שלמים של חופש. מעבר לאטרקציות שכולנו מכירים כמו בילוי בקניונים, רביצה בים, מרתון בסוני פלייסטיישן או צפייה ממושכת בטלוויזיה, יש דרך נוספת להעביר את הזמן בחופשת הקיץ, באופן משמעותי וערכי - תרומה לקהילה. פעילויות התנדבות מעניקות תחושה של ערך ומשמעות ואפילו יכולות להיות חווייתיות ומהנות. בין אם זה לבד, עם החברים או עם המשפחה, אין ספק שלבלות את חופשת הקיץ בעשייה טובה עבור אלו הזקוקים לכך יכולה להפוך את החופשה שלכם לבעלת משמעות.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

© ADOBESTOCK

בעמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון גיבשו רשימת התנדבויות במגוון תחומים, בכל חלקי הארץ, שמתאימות במיוחד עבור בני נוער:

חונכות אישית לילדים, נוער ובוגרים חולים ועם מוגבלות פיזית

עמותת שמחה לילד מסייעת לילדים ובני נוער בגילאי 18-6, המתמודדים עם מחלות כרוניות ונכויות מורכבות, במטרה להעניק להם כלים לצמיחה והתפתחות. לעמותה דרושים מתנדבים מעל גיל 15, לתכנית חונכות אישית. החונך האישי מלווה את החניך לאורך השנה על בסיס שבועי קבוע בבית, בביקורים שוטפים בבית החולים וכן בליווי הילד במהלך מסיבות, ימי כיף ומחנות של "שמחה לילד". ההתנדבות מתקיימת בימים א-ה בין השעות 10:00-20:00 (ההתנדבות עם הילדים היא רק בשעות אחה"צ), למשך כשעה וחצי שבועיות, בפריסה ארצית.

© ADOBESTOCK

בני נוער חונכים לתמיכה בילדים יתומים

לעמותת "חמניות", שהוקמה כדי לסייע לילדים שאיבדו את אחד מהוריהם וזקוקים לליווי, דרושים מתנדבים בגילאי 14-18 שאיבדו הורה בעצמם, עבור חונכות אישית לילדים עד גיל 13. ההתנדבות כוללת הצטרפות לפעילות שבועית אותה מעביר מדריך מוסמך. התכנית כוללת שיחות אישיות, עזרה במעבר תהליכים אישיים, אוזן קשבת ועוד. ההתנדבות תתקיים ביום ספציפי בשבוע (בהתאם לכל עיר בתיאום עם הרכזת), בשעות אחר הצהריים (17:00-19:00), בתדירות של פעם בשבוע.

© ADOBESTOCK

ליווי וסיוע לילדים ונוער עם מוגבלויות בחוג רכיבה על סוסים

למרכז "חוות אמיר" לרכיבה טיפולית, המסייעת לשיקום ילדים ובני נוער הסובלים מהפרעות התנהגותיות, מוגבלויות ופיגור שכלי ברמות שונות דרושים מתנדבים מגיל 14 ומעלה לליווי וסיוע לילדים ונוער ברכיבה טיפולית. ההתנדבות כוללת הצטרפות למדריך המקצועי, מתן יחס אישי למטופל/ת וסיוע בפעילויות פיזיות. ההתנדבות מתקיימת באופן פרטני או קבוצתי. ההתנדבות מתקיימת אחת לשבוע, בימים ראשון, שני, שלישי וחמישי, בין השעות 16:00-20:00, ביום רביעי, בין השעות 9:00-20:00 וביום שישי עד שעה לפני כניסת שבת. 

© ADOBESTOCK

אריזת מזון למשפחות נזקקות

עמותת "מזון לחיים" הפועלת למען משפחות נזקקות מחפשת מתנדבים מגיל 12 ומעלה שיסייעו באריזת סלי מזון שנשלחים למשפחות נזקקות. ההתנדבות מתקיימת בימים משתנים, בין השעות 10:00-13:00 או 16:00-18:30, בתיאום מראש מול הרכזת. ההתנדבות יכולה להיות חד פעמית או מתמשכת.

© ADOBESTOCK

העברת הפעלה/הרצאה לקשישים במחלקת תשושי הנפש

"גני אורה" הינו מעון הורים דתי/חרדי לקשישים תשושי נפש. למעון דרושים מתנדבים ומשפחות מתנדבים להעברת הפעלה או הרצאה לקשישים. ההתנדבות כוללת הגעה למעון והעברת פעילות בנושאים שונים, כגון שירה בציבור, אפיה, אומנות וכו'. ההתנדבות מתקיימת בימי א'-ש', בשעות הבוקר ואחר הצהריים ומתאימה למתנדבים מגיל 12 ומעלה.

© ADOBESTOCK

לעוד מגוון פעילויות התנדבותיות לקיץ בתחומים שונים גם עבור משפחות הנכנסו לאתר עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון ובחרו את המקום שלכם להתנדב: https://www.ruachtova.org.il/

תגובות