ד"ר טיקטוק: הרופאים הישראלים שהשתלטו על הרשתות החברתיות. אלבום פרטי / צילום: עדן מור יוסף

ד"ר טיקטוק: הרופאים הישראלים שהשתלטו על הרשתות החברתיות

יום הרופא הישראלי (11.1) וזו הזדמנות להכיר את הרופאים שהפכו לכוכבים באינסטגרם ובטיקטוק • מרופא עור, אחות מוסמכת, רופא השיניים ועד סטודנט לרפואה, הם מצליחים לנהל חשבונות מצליחים ברשת ועל הדרך גם לתת ערך מוסף לעוקבים!

יום הרופא הישראלי (11.1) הוא יום שמוקדש לאנשים שעובדים יום-יום עובדים סביב השעון בשביל לשמור על בריאותנו ובדגש על חיזוק התדמית הרופאים בקרב הציבור הישראלי. עם עידן הרשתות החברתיות, ישנם רופאים שהחליטו לתעד את העשייה המקצועית שלהם לחשבון הטיקטוק אבל לרגע לא חשבו שהשיתוף יגרום לאלפים עוקבים. הכירו את הרופאים שכבשו את הרשת ועל הדרך, הצליחו גם להעביר לנו מסרים בריאים וחשובים בתחום הרפואה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

© אלבום פרטי

עדנה טוקרב, אחות מוסמכת אקדמאית, מדריכה קלינית לסיעוד וגם מתמחה בטיפול נמרץ ילדים.

לעדנה כבר למעלה מ-61 אלף עוקבים והיא מעלה סרטונים משעשעים משגרת עבודתה, רוקדת ובעיקר עושה שמח. "הגעתי לרשת במקרה בתקופה הקורונה. נתקלתי בסרטונים שהעלו הרבה צוותים רפואיים מהעולם שגרמו לי לחייך ואהבתי סאונד מסוים של אחד הסרטונים שלהם. יום אחד הגעתי מוקדם לעבודה, היו לי סטודנטים באותו יום והחלטתי לצלם סרטון עם הסאונד הזה ופשוט רקדתי לצלילי המוזיקה. אחרי כמה שעות, ראיתי שיש K עוקבים, שאלתי את הסטודנטים מה זה, הסבירו שאלו אלפי צפיות ומאוד התרגשתי כשהבנתי מהתגובות שהצופים מתחברים למה שאני עושה".

- מה התכנים שאת מעלה ומאיפה הרעיונות ?

"התכנים שלי נוגעים לשגרת העבודה שלי והמטרה שלהם להשרות תחושה טובה לי ולצופים שלי. אני מאוד אוהבת לעשות ליפסינג לשירים ולרקוד, זה מאוד עוזר לי בשגרת העבודה שלי. אפשר להתייחס לזה כשחרור פסיכולוגי בעיקר אחרי מקרים קשים, כי בכל זאת אני וכל האנשים שעוסקים בעולם הרפואה מתמודדים עם מראות ומצבים לא פשוטים ביניהם גם מוות".

- מה המסר שחשוב לך להעביר בסרטונים?

"חשוב לי להעביר לקהל, שבעצם מה נשאר לנו אם לא השמחה והחיובית ולהעביר את זה גם הלאה לחולים שלנו. גישה פחות פורמלית היא המפתח לקשר טוב עם המטופלים".

 
© אלבום פרטי

ד"ר חן וייס, רופא שיניים מוביל בטיקטוק

עם כ-30 אלף עוקבים, ד"ר וייס מדבר בסרטונים שלו על נושאים שקשורים למקצוע שלו כמו למשל על חומרים להלבנת שיניים, מברשות שיניים חשמליות מומלצות וגם העלה בין השאר סרטון טיק טוק מגניב על הציפויים בשיניים של ליאו מסי. "הגעתי לטיקטוק כשהאפליקציה בעצם נכנסה לישראל והתחילה לתפוס תאוצה. מכאן חשבתי שיהיה מגניב אם אני אעניק ידע וערך בטיקטוק שנוגע לתחום רפואת השיניים, כי לא היה אף אחד כזה עד שאני התחלתי". 

- מה התכנים שאתה מעלה ומאיפה הרעיונות?

"התכנים שאני מעלה בעיקר עוסקים בבריאות השיניים. בסרטוני הטיקטוק שלי, אני מזהיר למשל את הצופים מפני טרנדים של הלבנות שיכולים לגרום נזק לשיניים ולחניכיים ומלמד אותם בכלליות איך לשמור על השיניים מהניסיון ומהידע שלי. הרעיונות מגיעים בעיקר מהצופים ששואלים בתגובות ואני מנסה להתייחס לשאלות שהכי מעניינות את כולם". 

- מה המסר שחשוב לך להעביר בסרטונים? 

"המסר הכי חשוב שאני רוצה להעביר, הוא שכולם יכולים לשמור על שיניים בריאות ושאפשר להעביר את הידע הרפואי גם בצורה שמתאימה לשנת 2023". 

 
© צילום: עדן מור יוסף

ד"ר סטלה הייזלר, רופאת שיניים 

עם מעל 28 אלף עוקבים, ד"ר הייזלר מעלה סרטוני טיקטוק שעוסקים בנושאים הנוגעים לתחומה, כמו למשל איך נראה חור בשן, איך מנקים עששת וגם מעלה סרטונים מצחיקים עם מטופלים שלה. "אני פעילה בפייסבוק ובאינסטגרם כבר 10 שנים, לאחרונה גם פתחתי משתמש בטיקטוק. הסרטונים שלי בהתחלה קיבלו מעט צפיות, אבל כשהמשכתי להעלות סרטונים הם החלו להתפוצץ והיום יש לי 28,000 בזכות עשייה שלי בלי שום עזרה". 

- מה התכנים שאת מעלה ומאיפה הרעיונות ?

"התכנים שלי עוסקים באסתטיקת שיניים ומציגים עבודות שלי לפני ואחרי ביצוען, כמו למשל ציפויי שיניים, ביצוע סתימה לבה וביצוע כתרים. בנוסף לזה, אני גם מעלה תכנים לימודיים שמסבירים מצבים פתולוגיים בחלל הפה, על עקירה כירורגית, על טיפול שורש ואלו התכנים שהצופים שלי הכי אוהבים. הרעיונות מגיעים מתוך חשיבה שלי, מקולגות בח''ול שמפרסמות תכנים לימודיים כמוני וגם מקבלת השראה מאנשים שמשתמשים בטרנדים לשילוב התחום שלי בתוכם".      

- מה המסר שחשוב לך להעביר בסרטונים? 

"המסר שחשוב לי להעביר הוא בעיקר להפחית את החרדות מטיפולי שיניים, כי ישנם אנשים שמצפים לטיפולים כואבים, מפחדים להגיע לטיפול והמטופלים שלי הם כמו חברים בגלל הסבלנות, היחס החם שאני מעניקה להם וכיף לראות שהם גם מקבלים ביטחון עצמי אחרי הטיפול. בנוסף, חשוב לי שאנשים יקפידו על צחצוח נכון, ידעו להשתמש בחוט דנטלי ובאופן כללי ישמרו על היגיינה אוראלית".

 
© אלבום פרטי

 אלאור סעאת, סטודנט לרפואה במחלקת גניקולוגיה בקפלן.

עם למעלה מ-13 אלף עוקבים, אלאור מדבר בסרטוני הטיקטוק שלו על מחלות שונות, על תרופות וגם משלב הומור בחלק מהסרטונים שלו. "לפני שנה העלתי לאינסטגרם סרטון, במטרה להעלות מודעות ביום הבינלאומי לסרטן השד. הסרטון צבר תאוצה וקיבלתי המון תגובות טובות. לפני כשלושה חודשים החלטתי לפתוח טיקטוק לאחר שכנועים רבים של החברים הקרובים וכל הזמן חששתי מהאפליקציה כי חשבתי שלא תתאים לי. אחרי שהבנתי שהטיקטוק הוא טוב בשבילי החששות נעלמו והיום העמוד שלי מתפוצץ, מה שלא האמנתי שיקרה ואני שמח שלא הרמתי ידיים".   

- מה התכנים שאתה מעלה ומאיפה הרעיונות?

"התכנים שאני מעלה כמובן קשורים לתחום הבריאות ומתייחסים למשל למחלות, תרופות והמלצות רפואיות. חשוב לי להדגיש שהרפואה היא עולם רחב ואף פעם אי אפשר לתת המלצה חד משמעית, כל מקרה לגופו ולכן תמיד מומלץ להתייעץ עם הרופא המטפל/רופא המשפחה. את הרעיונות אני שואב מבית החולים שאני עובד בו, ממטופלים וגם ממקרים שראיתי במו עיניי". 

- מה המסר שחשוב לך להעביר בסרטונים? 

"בסרטונים שלי חשוב לי להנגיש את המידע בצורה פשוטה ולא להכניס יותר מדי מושגים רפואיים כדי שכמה יותר אנשים יתחברו למה שאני מעלה. טוב שיש לי את הבמה של הטיקטוק כדי להעביר את מה שאני רוצה". 

© אלבום פרטי

הילה טוביאן, סטודנטית לסיעוד, אחות אקדמאית בשנה ד' ושחקנית.

להילה מעל 23 אלף עוקבים בטיקטוק והיא דואגת להעלות סרטונים שלרוב עוסקים בדמויות וקטעים הומוריסטיים, בדגש על תקופתה כסטודנטית "לטיקטוק הגעתי בזכות אחותי שהתעקשה שזאת האפליקציה בשבילי ואכן צדקה. הטיקטוק נותן לי במה מדהימה ומאפשר לי לגעת באנשים בעזרת הומור ודמויות שונות". 

- מה התכנים שאת מעלה ומאיפה הרעיונות ?

"התכנים שאני מעלה הם בעיקר תכני ליפסינק הומוריסטיים שנותנים במה לדמויות גדולות מהחיים. פעם אחת גם העלתי סרטון עם שיר שכתבתי הנוגע לאנטומיה והוא נקרא 'שיר העצבים הקרניאליים' שאלו 12 זוגות של עצבים שיוצאים ישירות מהמוח. השיר הזה ממש עזר לסטודנטים לסיעוד ורפואה שצריכים לדעת את השמות של 12 העצבים האלה בעל פה".  

- מה המסר שחשוב לך להעביר בסרטונים? 

באופן כללי, המסר שאני רוצה להעביר בסרטונים שלי הוא לנסות לקחת את הכל בהומור כי רק ככה החיים יחייכו אלינו בחזרה. בנוגע ללימודי סיעוד, המסר שאני רוצה להעביר כמו בסרטון שדיברתי עליו, הוא ששינון זו לאו דווקא הדרך היחידה ללמידה ותמיד אפשר למצוא לכך דרכים יצירתיות כמו שירה". 

 
© צילום: ענת גלמן

 

 ד''ר צחי שלקוביץ, רופא עור שגם מבצע טיפולים אסתטיים לקמטים, ממציא פרוטוקול לטיפול בנשירת שיער ומבצע טיפולים אסתטיים לקמטים, כתמים וצלקות בטכנולוגיות משולבות.

לצחי יש מעל 15 אלף עוקבים ובסרטוניו מסביר בין השאר איך למנוע נשירת שיער, איך נפתרים מיובש בעור ומהן הן הסיבות לאקנה "בתור רופא עור שמבצע גם טיפולים אסתטיים, אני חייב להיות ברשת. פעם היה לי רק אתר אינטרנט, אחרי זה עברתי דרך הפייסבוק, האינסטגרם ובסופו של דבר גם לטיקטוק. הצוות הדיגיטלי שהציע לי לפתוח את הטיקטוק דואג שאהיה מעודכן ושהלקוחות שלי יוכלו לשמוע עליי בכל הערוצים".

- מה הם התכנים שאתה מעלה ומאיפה הרעיונות?

"אנחנו אוספים שאלות שמגיעות ממטופלות וממטופלים בטלפון, באתר, בפייסבוק וגם שאלות שמתעוררות בכל מיני אירועים במרפאה עצמה. לדוגמה, מטופלת ששאלה על הסרת שיער בזמן שהיא נוטלת רואקוטן, אז בשביל מקרים כאלה עדי מהצוות דיגיטל שלנו מגיעה פעם בשבועיים, מצלמת אותי עונה על השאלות ומעלה סרטונים פעמיים בשבוע".

- מה המסר שחשוב לך להעביר בסרטונים?

"חשוב לי שגם הצעירים שמשתמשים בטיקטוק יבינו שטיפולים בעור וטיפולים אסתטיים מחייבים התחייחסות רצינית ואחראית. תמיד עדיף לשאול רופא ולא להצטער אחר כך, אז בשביל זה אני זמין ופתוח כמעט לכל שאלה".

 
© אלבום פרטי

נופר לביא, סטודנטית לרפואה, שנה חמישית

לנופר מעל 10 אלף עוקבים בטיקטוק והיא מדברת בסרטונים שלה על כל הקשור ללימודים, איך להתקבל אליהם, למה כל כך קשה להתקבל ללימודי רפואה, מתי הכי כדאי לקבל החלטה ללמוד רפואה וכיוצא בכך. "התחלתי להעלות תוכן לפני שנתיים. בהתחלה נתתי טיפים ללמידה נכונה למתמטיקה, אבל ככל שהמשכתי להעלות יותר תוכן, הבנתי שמה שהכי מעניין את הקהל שלי זה על עולם הרפואה ואיך מתקבלים ללימודי רפואה. לא ראיתי רופאים וסטודנטים שמראים את עולם הרפואה מבפנים, מציגים את החיים שלהם, מסבירים את המשמעות האמיתית של להיות רופא, אז החלטתי להתחיל לקדם את כל זה בעצמי".

- מה התכנים שאת מעלה ומאיפה הרעיונות ?

"התכנים שאני מעלה מבוססים בעיקר על דברים שהעוקבים שלי משתפים, כמו האתגרים שחווים בתוך תהליך הקבלה שלהם ללימודים ומתלבטים אם המקצוע הזה נכון בשבילם. אני משתדלת בשאלות תשובות שאני עושה בעמוד להבין מה מעניין אותם יותר ומה פחות וככה אני מתאימה את עצמי אליהם. בתקופת מבחנים אני משתדלת לפרט יותר על דרכים פרקטיות לקבלה ללימודים, כשאני מגיעה למשל למחלקה חדשה בבית חולים במסגרת הלימודים וחשוב לי לספר על זה. חשוב לי גם לשים דגש על עובדות מפתיעות שהעוקבים לא ידעו על עולם הרפואה ולחשוף אותם למהות של העולם הזה, אז כשאני מזהה את הרגעים האלו ביום-יום שלי אני ישר מתעדת ומעלה אותם.

- מה המסר שחשוב לך להעביר בסרטונים?

"המסר העיקרי שלי הוא להציג בצורה אמיתית ואותנטית את עולם הרפואה, מבלי למכור לאנשים סיפורים או חלומות בסגנון 'האנטומיה של גריי'. המטרה שלי לחשוף את הדברים שאתם לא רואים בטלוויזיה, לא שומעים ממכרים ולהציג את ההתמודדות שלי עם אתגרים שאני עוברת. אני הכי מעודדת את מי שרוצה לשדר שלגמריי אפשרי להתקבל ללימודי רפואה וגם אם זה קשה, יש דרכים להפוך את החלום למציאות".

 

תגובות