איך תשמרו על פרוות הכלבים בקיץ?. איך תשמרו על הכלבים בעונת הקיץ? צילום: יחסי ציבור

איך תשמרו על פרוות הכלבים בקיץ?

כל מה שצריך לדעת על טיפוח פרוות הכלב לקראת הקיץ. ד"ר דיויד רוזנבלט, רופא וטרינר נותן לכם עצות: הימנעו מטפילים חיצוניים, בצעו תספורות והשתמשו בתכשירי אמבטיה מיוחדים לכלבים

הקיץ מתקרב וזה אומר אבטיח קר, חופש, מטקות והרבה שמש. אבל כל ישראלי יודע שזה גם אומר עקיצות יתושים, זיעה דביקה, חום וסבל כללי. הסבל הקיצי הזה אינו פוסח על ידידו הטוב של האדם, וגם הכלבים שלנו עלולים לסבול מפגעי הקיץ.

לקראת הקיץ, ד"ר דיויד רוזנבלט, רופא וטרינר ויועץ לחברת בונזו מחלק לכם עצות שיסייעו לכלבים לצלוח בשלום את הקיץ הישראלי ואפילו ליהנות ממנו.

טפילים חיצוניים

הקיץ הוא עונת הפרעושים והקרציות. יש סיבה טובה למגר טפילים אלה מעבר לכך שהם מגעילים ומטרידים. הפרעושים מעבירים תולעי סרט וגורמים לאלרגיות קשות בעור. התגובה האלרגית לעקיצות הפרעוש אינה מתבטאת דווקא במקום העקיצה, אלא במקומות שונים בגוף, ובמיוחד בגב סמוך לבסיס הזנב. לעתים קרובות הכלב המתגרד פוצע את עצמו ואז מתחילה גם דלקת עור חריפה הכוללת זיהום חיידקי אשר מתפשט במהירות. תופעה זו מכונה "hot spot" ומחייבת התערבות וטרינרית.

הקרציות מעבירות קדחות קרצית המסכנות חיים. החשובה במחלות אלה היא "אהרליכיוזיס", קדחת מאד נפוצה אשר אינה מסוכנת לאדם. הסימנים הראשנים למחלה הם עייפות לא מוסברת וירידה בתיאבון. קדחת קרציות פחות נפוצה, אך הרבה יותר מסוכנת, היא קדחת הבהרות הים תיכונית, המסוכנת גם לבני אדם.

בכל סוגי הקדחות, די בקרצייה אחת להעביר את המחלה, אך לא להיכנס לפניקה: רוב הקרציות אינן נושאות את המחלה. במקרה של הדבקה, אם מגיעים למרפאה הוטרינרית (או לקופת חולים - במקרה של בני אדם) בתחילת סימני המחלה, ניתן לטפל בקדחת קרציות בדרך כלל בהצלחה. מניעה היא הגישה הנכונה. קיימים היום תכשירים מאד יעילים לטיפול בפרעושים וקרציות בחנויות המחמד ובמרפאות הווטרינריות. 

קיימים היום תכשירים מאוד יעילים לטיפול בפרעושים וקרציות.
קיימים היום תכשירים מאוד יעילים לטיפול בפרעושים וקרציות.
צילום: פייסבוק

 

תספורת

מותר ומומלץ לעשות תספורת לכלבים מכל הסוגים. יהיה להם יותר קל לווסת את חום גופם, ויהיה יותר קשה לטפילים להטריד את הכלב. אפשר לספר בשיטת "עשה זאת בעצמך", אולם מומלץ להיעזר בספר כלבים מיומן. בכל מקרה יש להשתמש רק במכונת תספורת ולעולם לא במספריים. אפשר לחתוך את העור בטעות די בקלות.

לאחר התספורת העור של הכלב עלול להיות רגיש ויש להיזהר מחשיפה ממושכת לשמש. אם יש לכם כלב עם עור בהיר, ניתן ומומלץ למרוח עליו קרם הגנה עד שהפרווה תתארך קצת.

אמבטיות וטיפוח 

מותר לרחוץ כלבים כל השנה בכל תדירות, כל עוד המצב מצדיק זאת. באביב ובקיץ גם יותר נוח וגם יותר נחוץ. מתי מוצדק לעשות אמבטיה לכלב?

1. אם הוא התלכלך במיוחד (התפלש בבוץ, זבל או במגוון אפשרויות התפלשות מסריחות אחרות)

2. כחלק מהטיפול נגד פרעושים וקרציות

3. אחרי ביקור בים

4. אם מדובר בכלב דוגמן או כלב תצוגות - בהתאם לצורך.

כשרוחצים כלב יש להשתמש בתכשירים המיועדים לכלבים ולא במוצרים של בני אדם. תכשירי הכלבים מותאמים במיוחד לפרווה ולעור של הכלב. חומרים מסוג זה ניתן להשיג בחנויות המתמחות. ניתן להרטיב כלב כמה שרוצים ומתי שרוצים. יש כלבים שמאד אוהבים להירטב וישמחו מאד על ההזדמנות לצנן את גופם במים הקרירים.

תגיות
תגובות