ערב ראש השנה מסביב לעולם . מסביב לעולם. ילדי שליחי חב"ד. צילום פרטי

ערב ראש השנה מסביב לעולם

מנדי מקרואטיה, חנה משוויץ, אברהם מלטביה וחנה מקפריסין. כולם ילדיהם של שליחי חב"ד שיציינו את ערב החג מסביב לעולם. קבלו הצצה לכל אחד ואחת מהם

רגע לפני ערב ראש השנה, שוחחנו עם ארבעה ילדיהם של שליחי חב"ד שמתגוררים מסביב לעולם ויחגגו את החג בביתם שבניכר. הכירו את מנדי מקרואטיה, חנה משוויץ, אברהם מלטביה וחנה מקפריסין.

מנדי זקלס//קרואטיה

משפחתו של מנדי זקלס (11) מהעיר זגרב שבקרואטיה, תארח למעלה ממאה אורחים בביתם. הוא אף פעם לא חגג את ראש השנה בישראל אבל מקווה שיום אחד יזכה לרגע הזה: "לקראת החג הכנו פרסומת של מיוחדת של המשפחה שמזמינה את כל היהודים שמבקרים בזגרב להתארח אצלנו בערב החג".

מנדי זקלס.
מנדי זקלס.
צילום פרטי

חנה מושקא וישצקי//שוויץ

חנה מושקא וישצקי (12), שמתגוררת בעיר באזל שבשוויץ תארח בביתה תשעים אורחים בבית חב"ד שבעיר : "אני עוזרת קצת לאמא שלי בהכנות לחג. מאחר ואני חיה בקהילה היהודית בבאזל, אנחנו לא היחידים שמתכוננים לראש השנה. כל משפחה דואגת לעצמה, ואנחנו חושבים על האירוע שיהיה, על החזן שמגיע מישראל, וגם על כל מי שיבואו לעזור".

חנה מושקאוישצקי.
חנה מושקאוישצקי.
צילום פרטי

אברהם יצחק גלזמן//לטביה

אברהם יצחק גלזמן (11) מהעיר ריגא שבלטביה נערך לחג בחלוקת דבש לילדי בתי הספר והגנים בעיר: "אני לוקח חלק פעיל בבית בכל מה שקשור להכנות לקראת החג לצד אבא". משפחתו של אברהם עתידה לארח בביתה למעלה ממאה אורחים.

אברהם יצחק גלזמן.
אברהם יצחק גלזמן.
צילום: פרטי

חנה מרים אזימאוו//צפון קפריסין

חנה (שני) מרים אזימאוו (7), מתגוררת בעיר קיריניה שבקפריסין ומסייעת לאימה בהכנות הקולינריות לחג: "אני עוזרת להכין את עוגות הדבש, מכינה את כרטיסי הברכה וחושבת על כל מה שעשיתי בשנה האחרונה". בביתה של חנה, יתארחו קרוב למאה יהודים.

הפעם היחידה שחנה חגגה את ערב ראש השנה בישראל הייתה לפני שנתיים: "זה היה שונה כי פתאום היו מסביב מלא אנשים שמתארגנים לחג. לעומת זאת בקפריסין, אבא מתאמץ רק כדי שיגיעו יהודים להתפלל בבית הכנסת".

חנה מרים אזימאוו.
חנה מרים אזימאוו.
צילום: פרטי

* ילדי השליחים של חב"ד מתגוררים במשך כל השנה במדינות שונות בעולם, ולומדים בבית הספר הוירטואלי של מרכז השליחות. את מפעל השליחות מפעיל "המרכז לענייני חינוך", ארגון שהקים הרבי מליובאוויטש – הרב מנחם מנדל שניאורסון.  הכתבה הוכנה בסיוע ארגון "אח שלי". 

תגובות