המדריך: כך תנהלו את הזמן נכון ותספיקו יותר .

המדריך: כך תנהלו את הזמן נכון ותספיקו יותר

מרגישים שאתם לא מספיקים כלום ולא מנצלים היטב את זמנכם? כתבת פרוגי במדריך מיוחד שיעזור לכם לנצל את הזמן טוב יותר. עשו רשימת סדר עדיפויות, עבדו עם היומן וצרו טבלת משימות שבועית

הלימודים שוב מתחילים להיות לחוצים, המבחנים עוד מעט מתחילים ואנחנו מרגישים שהזמן דוחק בנו ואנחנו לא מספיקים לעשות כלום. כתבת פרוגי, שנהב דעבול, במדריך מיוחד שיעזור לכם להספיק הרבה יותר, בעזרת ניהול זמן פשוט. 

תכנון שנתי: עשו רשימה של סדר עדיפויות

כתבו על דף את כל המטרות או הפרויקטים שהייתם רוצים לעשות השנה. זה יכול להיות לבלות יותר עם האח הקטן, להוציא ציון טוב בבגרות במתמטיקה, להתנדב במקום מסוים או כל דבר אחר. לאחר מכן, מספרו את המטרות לפי החשיבות שלהן. שימרו את הרשימה במקום מרכזי, כך בכל פעם שדברים יתנגשו ותתלבטו, תוכלו לבחור את הדבר שיותר חשוב לכם.

תכנון חודשי: עבדו עם יומן

רובנו מחזיקים ביומן כלשהו, אבל לא באמת יודעים להשתמש בו נכון. ראשית, קחו את לוח המבחנים וסמנו את התאריכים בהם יש לכם מבחנים ביומן. תוסיפו בכל פעם שיש אירוע חשוב או טיול את התאריך שלו. כך לא תשכחו פעילויות חשובות ולא תופתעו בכל פעם שהמורה תכריז על מבחן. סמנו ביומן גם תאריכים חשובים כמו ימי הולדת. 

תכנון שבועי: צרו טבלה שבועית

צרו טבלה ובה תחלקו לפי שעות את הפעילויות שאתם מתכננים לעשות השבוע. רשמו בסוף כל יום את המבחנים, הבחנים או העבודות שאתם צריכים להגיש. תארגנו את רוב הימים כך שתוכלו לשלב גם פעילויות שאתם אוהבים לעשות, כמו בילויים עם חברים וצפייה בטלוויזיה. 

תכנון יומי: תכנו את היום

בבוקר כל יום הסתכלו שוב על הרשימה השבועית שעשיתם ותכננו את היום שלכם. הוסיפו גם רשימה של משימות שאתם עושים עד שאתם הולכים לישון.

תכננו את היום שלכם.
תכננו את היום שלכם.
צילום: עידן גולדווסר

חשוב לזכור, שלפעמים יש שינויים בלו"ז, וזה בסדר. החיים דינאמים מאוד ומשתנים בשניות. הקפידו לא להתבאס משינויים אבל גם לנסות להיצמד לזמנים שתכננתם לעצמכם ולבצע את כל המשימות.  

תגיות
תגובות