בשביל להדליק נר בערב צריך חופש שמונה ימים?. צילום: אורן רוזן, ויקיפדיה

בשביל להדליק נר בערב צריך חופש שמונה ימים?

חופשת חג החנוכה כבר מסתיימת והתחלנו לתהות - מדוע אנחנו יוצאים לחופשת חג ארוכה שכזו, בחג שלמעשה איננו הלכתי מהתורה, והחופשה נעשית כמנהג. בגדול כל מה שנדרש מאיתנו זה לאכול סופגניות ולהדליק נר. אז למה אנחנו יוצאים לחופש?

חופשת חג החנוכה בדיוק מסתיימת וחשבנו לעצמנו - למה בכלל יש חופשה בחג החנוכה? כידוע, מדובר בחג יהודה של שמונה ימי הודאה לזכר הניצחון במרד החשמונאים, חנוכתו מחדש של בית המקדש ונס פך השמן.

על פי משרד החינוך, אנחנו התלמידים נצא לחופשת בת שמונה ימים. האם זה צודק? בגדול, מדובר בחג שאיננו הלכתי מהתורה, אלא כזה שנחגג כמנהג.

עוד במדור הסבחבה של פרוגי:
• "הקיץ של רונה ודורי" זכה בספר הזהב
• איך נשמור על המשקל עם הסופגניות?
• טופ 5: המערכונים הגדולים של ריבלין

אז למה תלמידי בתי הספר יוצאים לחופשה בת שמונה ימים? שהרי מנהגי החג מצריכים מאיתנו להדליק נר חנוכה בכל יום בערב במשך שמונה ימים ולאכול סופגניות כפי יכולתנו. האם בשביל הדלקת נר אחד בערב יש צורך בחופשה בת שמונה ימים מלאים או שמא אפשר להמשיך ללמוד במתכונת רגילה או מצומצמת?

הקונפליקט המרכזי מצוי בעובדה שהתלמידים יוצאים לחופשה ואילו המשק ממשיך לפעול כרגיל, ההורים ממשיכים לעבוד ולכן רובם נאלצים לקחת חופשה מהעבודה בכדי להישאר עם הילדים הקטנים כדי להמשיך ולהעסיק אותם.

סביר להניח שרוב בני הנוער והצעירים אשר יקראו את הכתבה הזו לא יתחברו אליה ויביעו מחאה כנגד, הרי ברור שחופש זה הדבר הכי כיף שיש, תמיד כיף לצאת מהמסגרת אבל אולי החלוקה אינה נכונה? 

בכל מקרה כבר אין מה לעשות, ביום ראשון כולנו נחזור לשגרת הלימודים ונחזור לבתי הספר. עכשיו כדאי להתחיל לחשוב איך נפטרים מהסופגניות הרבות שאכלנו במהלך החג.

תגובות