חנות שקונים בה חיוכים, חיבוקים ונשיקות. צילום: ערן לם

חנות שקונים בה חיוכים, חיבוקים ונשיקות

להבדיל מעמותות אחרות ומגייסי תרומות, "המוצרים" בחנות יהיו למעשה משאלות שכל ילד היה מבקש. החל מארוחה חמה ומילה טובה ועד לנשיקת לילה טוב, חיוך וחיבוק. רק שעבור ילדי בית השנטי משאלות אלה הן לעיתים חלומות

רוכשים חיבוקים. עכשיו, גם בתל אביב ניתן יהיה לרכוש חיבוקים וחיוכים עבור ילדי בית השנטי. "חנות של שמחה" מציעה לקהל לקחותיה להעניק רגעי שמחה וחוויות משפחתיות יומיומיות לנוער בסכנה ולנוער חסר קורת גג בישראל.

עוד במדור הסביבה של פרוגי:
• "התחלתי למכור סמים רק כדי לחיות"
• אז מה נעשה בחופשת החנוכה?
• בת 16 וכובשת את עולם הדוגמנות

המחירים שנעים בין 20 שקלים ל-360 שקלים מאפשרים לרכוש חיבוקים, חיוכים, סיפורים לפני השינה, פיקניק בים או אפילו נשיקת לילה טוב. אלו אותן חוויות משפחתיות שאנו עושים על בסיס יום יומי, אבל עבור ילדי בית השנטי החוויות הללו אינן מובנות מאליהן. 


"חנות של שמחה", הראשונה בקניון ארנה

המחירון.
המחירון.
צילום: ערן לם

דיזנגוף סנטר מארח במהלך חג החנוכה את "חנות של שמחה" שכל הכנסותיה עבור לילדי בית השנטי. החנות שנפתחה ב-24 בנובמבר, נפתחה למשך חודשיים בלבד. מטרת המהלך הינה לגייס סכום משמעותי למען ילדי בית השנטי.

להבדיל מעמותות אחרות ומגייסי תרומות,"המוצרים" בחנות יהיו למעשה משאלות שכל ילד היה מבקש. מארוחה חמה ומילה טובה ועד נשיקת לילה טוב, חיוך  וחיבוק. רק שעבור ילדי בית השנטי משאלות אלה הן לעיתים בגדר חלומות, הקונים יכולים לקחת חלק בהגשמתם.

החנות, כתבת פרוגי הלכה לקבל חיבוק.
החנות, כתבת פרוגי הלכה לקבל חיבוק.
צילום: שנהב דעבול

בתמורה, יקבלו באי החנות שקית ממותגת ובה מגנט עם הכיתוב "תרמתי חיבוק" או "תרמתי נשיקה". המגנט מהווה חלק בלתי נפרד מעיצוב קונספט החנות, מאות מגנטים שחורים מכסים את כל קירות החנות, ומסמלים את הנוער בסיכון וילדי הרחוב שהצבע נעדר מחייהם. הסרתו של כל מגנט תחשוף משבצת צבעונית עד שלאט לאט, ככל שיירכשו יותר מגנטים, ייחשף הקיר הצבעוני, ובאופן סמלי יכנס צבע לחייהם של הילדים.

הרעיון שעומד מאחורי היוזמה של בית השנטי מסבירה מריומה, מייסדת ומנהלת בית השנטי, לפרוגי כי "הרעיון הוא לאפשר לקונים לרכוש מוצר רגש - משהו שלא ניתן לשמוע, לגעת, ללבוש או לראות אותו אלא רק להרגיש אותו. ובכך, לתרום לרווחתם הרגשית של ילדי בית השנטי שנפגעו בחייהם הקצרים מהתעללות מנטישה ומחיי רחוב".

תגובות